Hvilken alarm?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hvilken alarm?

Indlægaf Helle » søn 8. okt 2006 17:17

Efter den længste weekend i verdenshistorien er det endelig tid til at hente Felix imorgen!!
Jeg vil gerne have sat noget alarmværk i den, men hvad skal man vælge. Nogle af jer nævnte alarm i tråden om hærværk, hvilke typer kan I anbefale? Det er meningen at jeg både skal køre sommer og vinter og med hhv. klud og hardtop, så det skal være en alarm der kan klare begge situationer.
Chicken nævnte også noget med gps sporing - er det ekstra megadyrt og er det indbygget i alarmen??

Håber nogle kan hjælpe, så jeg kan sove trygt om natten.

Helle

NB 1999 1,8i Grace Green Mica
Helle

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Softtop » søn 8. okt 2006 17:40

Jeg har haft 8 år's 99% problemfri erfaring med DEFA alarm.
Den 1% utilfredshed kom da batteriet i håndsenderen døde,
og jeg ikke kunne huske nødudkoblingsproceduren. :oops:

Sørg blot for at et ordentligt værksted monterer den.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

alarm

Indlægaf Claus » søn 8. okt 2006 19:25

http://www.uniqimport.dk/klik på produkter og derefter på alarmer.

Så nu hvor du er igang kan du lige så godt købe en G-Tech Pro, til performance målinger.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf the chicken » man 9. okt 2006 07:42

www.dantrack.dk

Der fik jeg min gps fra, det er en af de få forsikringsgodkendte og det tager ½ time at montere den :D

Den koster vist omkring 5.000,- og hvis du vil ha alarm central på den koster det 995,- om året..
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Felix » man 9. okt 2006 17:25

Har haft en god oplevelse med Uniqimport 3 punkts startspærre kombineret med alarm og monterede samtidigt servolås og modul til automatisk oprulning af vinduerne.
Når man forlader bilen er det blot et tryk på jfernbetjeningen til låsning af begge døre, aktivering af alarm og oprulning af vinduer hvis de skulle være nede - cool 8) . Har virket 100 % uden problemer i de to år jeg har haft det monteret.
Monterede alt selv over en weekend, men gå kun i gang med det selv hvis du kan håndtere diagrammer og har elektrisk og mekanisk snilde. Det er ikke noget lille projekt, men dog til at gå til med de medsendte vejledninger og en udskrift af bilen elektriske diagram i den anden hånd.

Et godt råd hvis du har mod på det - Glem alt om at bruge strømtyve - Alle forbindelser bør laves UDEN brug af strømtyve, der er hurtige at montere, men på sigt giver dårlige forbindelser og problemer med alarm og låse. Ikke lige stedet at springe over hvor gæret er lavest - Jeg lodede ledninger på de ledninger, der skulle strømføde systemet og isolerede derefter samlingen med elektriker tape - Virker altid - Ingen dårlige forbindelser her.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Indlægaf Danny » man 9. okt 2006 17:42

Jeg har en Viper-alarm (uden det ækle talemodul :) ).

Fordelen er at den har rumsensor, så hvis tyven skærer hul kluden går den igang. Det samme hvis jeg har efterladt bilen med kluden nede og nogen rækker ind for at snuppe noget i handskerummet eller lign. Jeg gjorde selv den dumhed at stille en indkøbspose på sædet mens alarmen var slået til, så vågner man op :oops:

Derudover har den utrolig lang rækkevidde på fjernbetjeningen, så jeg kan se om nogen piller ved bilen mens jeg er inden i Føtex eksempelvis. Og på displayet kan jeg se hvad der pilles ved, selvom det vel egentlig kan være underordnet.

Hvis jeg skal sige noget negativt må det være at sensorfeltet nok er beregnet til større biler, for det rager altså lidt udover 5'eren. Så når alarmen er aktiveret er bilen ascocial.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Helle » tirs 10. okt 2006 09:30

Jeg har studeret de forskellige muligheder og er lidt varm på en LEA 721 + tilhørende trackingmodul fra uniqimport.dk

Jeg vil få det monteret af professionelle (muligvis uniq selv), så jeg er helt sikker på at det bliver lavet korrekt.

Tak for hjælpen.

Claus - jeg skal nok købe performancemåleren, det lyder som et sjovt legetøj!
Helle
--------------------------------
og Felix (NB 1,8i 1999 Grace Green Mica)
Helle

Indlægaf Wackey » tirs 10. okt 2006 17:01

Jeg kan varmt anbefale de alarmer www.speeding.dk sælger. De er både billige og effektive. Jeg har selv installeret alarmen i min mx-5er og den har virket i 2 et halvt år nu uden problemer.

Mvh. Michael
Brugeravatar
Wackey

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Jumbo » ons 11. okt 2006 19:16

Wackey skrev:Jeg kan varmt anbefale de alarmer www.speeding.dk sælger. De er både billige og effektive. Jeg har selv installeret alarmen i min mx-5er og den har virket i 2 et halvt år nu uden problemer.

Mvh. Michael

Har også en fra Speeding, som fungerer uden problemer. Og så kan den styre centrallåsene, inklusive separat åbning af bagklappen.
Brugeravatar
Jumbo

Indlægaf Helle » ons 11. okt 2006 20:09

Men Speedlings produkter ser ikke ud til at have nogen GPS sporing på. Jeg vil gerne have en alarm der også har den mulighed.
Helle
--------------------------------
og Felix (NB 1,8i 1999 Grace Green Mica)
Helle

Indlægaf Claus » ons 11. okt 2006 21:31

Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Indlægaf Wackey » tors 12. okt 2006 22:36

Helle skrev:Men Speedlings produkter ser ikke ud til at have nogen GPS sporing på. Jeg vil gerne have en alarm der også har den mulighed.

det har du ret i men så snakker vi os en bil-alarm til en 8000 kr,- det er selvfølgelig os billiger end en kasko forsikring. selvom jeg ikke tror det er det store problem i at mx'5 er bliver stjålet. jeg har endnu ikk ehørt om nogle der er blevet det.

Ved at der inde på qxl er en auktion på en gsm/gps alarm, den ser ud til at være rigtig smart hvis man vil have gps sporing. + du kan os styre alarmen fra din mobil-tlf. slukke motoren hvis den bliver stjålet og så spore den med gps. der er mange funktioner i den.

Prøv at søg på gps alarm der inde. fandt lige linket til dig
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=412372310
men auktionen slutter om 10 timer.

Mvh. Michael
Brugeravatar
Wackey

Indlægaf Wackey » tors 12. okt 2006 22:39

Danny skrev:Jeg har en Viper-alarm (uden det ækle talemodul :) ).

Fordelen er at den har rumsensor, så hvis tyven skærer hul kluden går den igang. Det samme hvis jeg har efterladt bilen med kluden nede og nogen rækker ind for at snuppe noget i handskerummet eller lign. Jeg gjorde selv den dumhed at stille en indkøbspose på sædet mens alarmen var slået til, så vågner man op :oops:

Derudover har den utrolig lang rækkevidde på fjernbetjeningen, så jeg kan se om nogen piller ved bilen mens jeg er inden i Føtex eksempelvis. Og på displayet kan jeg se hvad der pilles ved, selvom det vel egentlig kan være underordnet.

Hvis jeg skal sige noget negativt må det være at sensorfeltet nok er beregnet til større biler, for det rager altså lidt udover 5'eren. Så når alarmen er aktiveret er bilen ascocial.

Jeg havde samme problem med min alarm, jeg valgt til sidst helt at pille det fra. det var lige meget hvor jeg parkerede så gik den forpulet alarm igang. der skulle ikke mere end et blad til før den begyndte.. bliver man træt af om natten når man ligger og sover så sødt :D
Brugeravatar
Wackey

Indlægaf Danny » tirs 17. okt 2006 10:31

Wackey skrev:
Jeg havde samme problem med min alarm, jeg valgt til sidst helt at pille det fra. det var lige meget hvor jeg parkerede så gik den forpulet alarm igang. der skulle ikke mere end et blad til før den begyndte.. bliver man træt af om natten når man ligger og sover så sødt :D

Og det er en skam for ellers er det en god alarm. Men set fra den positive side; hvis den holder i indkørslen fungerer den også som husalarm, man kan i hvertfald ikke komme lydløst ind ad hoveddøren :D

Men seriøst, netop den radar skal man have i mente før man investerer i sådan en alarm.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Tobster » tors 9. aug 2007 09:35

Helle skrev:Jeg har studeret de forskellige muligheder og er lidt varm på en LEA 721 + tilhørende trackingmodul fra uniqimport.dk

Jeg vil få det monteret af professionelle (muligvis uniq selv), så jeg er helt sikker på at det bliver lavet korrekt.

Tak for hjælpen.

Claus - jeg skal nok købe performancemåleren, det lyder som et sjovt legetøj!

Hej Helle

Fik du monteret alarmen og er du tilfreds med den?
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Næste

Tilbage til Diskussion