Sengetid for min mx-5

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Sengetid for min mx-5

Indlægaf Claus » søn 5. nov 2006 16:21

min kører ikke mere i år, men her er gode råd til jer der endnu ikke har fået den vinterklar

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4061456/
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Danny » ons 8. nov 2006 20:48

Jeg har et problem: jeg er også begyndt at synes det er synd for min bil at den skal ud i salten, men jeg kan simpelthen ikke slå mig til tåls med en spand til daglig (jeg bruger jo min 5'er som hverdagsbil).

At skulle køre i en anden bil i et helt halvt år må da være ulideligt. Desuden er det vel dyrere uanset hvilken bil jeg vælger, der skal jo tegnes ny forsikring, den er sikkert mere upålidelig (og jeg orker ikke selv at reparere og kæle for en anden bil), så det er vel et økonomisk hul i jorden at have vinterbil? Også selvom 5'eren får lavere forsikringspræmie.

En mx-5 er jo for øvrigt en glimrende vinterbil; den er varmere end de fleste andre (på trods af kalechen) og så er det nemt at have det sjovt når sneen er faldet :D
Så det er jo kun fordi jeg pylrer om bilen, at jeg går med de tanker. Kan det overhovedet betale sig?
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Martin » ons 8. nov 2006 21:15

Danny skrev:At skulle køre i en anden bil i et helt halvt år må da være ulideligt.

Jep! -det er ulideligt! -MEN har du overvejet den tilfredsstillelse det er at hente MX'eren igen i april??? -man har helt glemt hvor gennemsyret fantastisk en bil det er!!!!

-det lille lækre gearskift -den perfekte balance -den gode lyd fra udstødningen, måden bilen skifter retning på selv ved den mindste bevægelse i rattet.... ja det er faktisk alt sammen ting man langsomt vænner sig til når man køre i bilen til daglig!

-Så hvis du gerne vil ha' den følelse tilbage som du havde den første gang du skulle ud og køre bil lige efter du havde fået pappet, ja så skal du bare lade din MX'er stå i 6 måneder! -og BONUS! bilen står som ny når du hiver den ud igen (hvis den da så sådan ud da du stillede den ind, og den iøvrigt har stået et godt sted).

Økonomisk går det nogenlunde op, med en svag hældning til det negative... men det at du ikke behøver lige så hyppig rustbeskyttelse, ikke skal ofre penge på vinterhjul, plejeprodukter mm. på 5'eren vinteren igennem hjæpler også! -og hvis du vælger en relativ billig vinterbil, behøver man måske heller ikke nusse så meget om den?`
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf the chicken » tors 9. nov 2006 09:35

Så hvis du gerne vil ha' den følelse tilbage som du havde den første gang du skulle ud og køre bil lige efter du havde fået pappet

Sådan har jeg det stadig hver gang jeg sidder mig ind i Maren :D - jeg glæder mig seriøst over køreegenskaberne hver eneste dag, alle de 50.000 km jeg kører om året...!

- Og eftersom jeg allerede har én sommerbil, er jeg nødt til at bruge mx'eren som helårsbil, og det gør den rigtig godt - har sgu desværre ikke råd til en hel garrage fuld af sommerbiler :cry:

Men det er vel lidt op til en selv og økonomien... :)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Danny » fre 10. nov 2006 10:30

Jeg vil også påstå at jeg bliver et lille barn hver eneste gang jeg sætter mig ind i mazdaen, men jeg kan godt se hvad du mener.

Jeg er kommet frem til to løsninger:
-fortsat at bruge 5'eren som helårsbil.
-eller købe en spand og så ellers komme sponsormærkater på den ( :lol: ) og måske endda være heldig at komme ud af det med økonomien hældende til den positive side.

Jeg læste nemlig en artikel om det stads, det giver faktisk helt godt i mange tilfælde og så kan en øse til 7000 vel tjenes ind med tiden. Men der må vel ogå være visse krav til den bil det skal på...

En ting er sikkert og vist; det kommer ikke på min mazda :P
Danny

Indlægaf jepperimmen » fre 10. nov 2006 16:19

Danny skrev:Desuden er det vel dyrere uanset hvilken bil jeg vælger, der skal jo tegnes ny forsikring, den er sikkert mere upålidelig (og jeg orker ikke selv at reparere og kæle for en anden bil), så det er vel et økonomisk hul i jorden at have vinterbil? Også selvom 5'eren får lavere forsikringspræmie. Kan det overhovedet betale sig?
Min har aldrig kørt vinter. Sidste vinter havde jeg ikke behovet for at have bil nr. to (5'eren) om vinteren og året før købte jeg en Golf 2'er til 15.000 i oktober og solgte den igen i april til 13.000. I vinter perioden er 5'eren på stilstandsforsikring og Golf'en havde kun ansvarsforsikring. De totale forsikringsomkostninger var ca. 2.000 billigere end hvis jeg havde haft fuld forsikring på 5'eren i vinterperioden. Dvs. mit resultat var AT DET GIK LIGE OP!

Glæden er så at jeg ved at 5'eren aldrig har kørt i sne og SALT, den har færre kilometer på klokken og det er som nævnt ovenfor en stor fornøjelse at pakke bilen ud af vinterhiet i april :D
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf the chicken » man 13. nov 2006 11:59

Danny skrev:eller købe en spand og så ellers komme sponsormærkater på den

Hvis det er sponsorcar.dk du tænker på, så overvej det lige igen, de har en skjult dagsorden:

Meningen med firmaet er ikke kun at sørge for at du kan køre rundt med reklamer - næææ planen er at få en masse oplysninger om dig som de kan sælge, så firmaerne kan målrette deres spam...! :o

Du får normalt heller ikke kolde kontanter, men derimod fx. taletid til CBB, en æske chokolade eller en pakke bleer...

Prøv evt at google den, her er et eks.: http://www.toflo.dk/forum.asp?traad_id=312
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Danny » tors 16. nov 2006 21:18

Jeg har skam ikke undersøgt det nærmere, jeg har blot læst en artikel om det for nogen tid siden.

Men tak for advarslen, den slags skal man da ikke spises af med :x . Jeg er stadig i syv sind med den vinterbil..
Danny

Indlægaf Claus » lør 18. nov 2006 14:50

Danny brug den da som helårs bil, specielt hvis økonomien ikke hænger sammen med 2 biler og vægtafgift, forsikring, reparation, syn med mere.
Så giv den en god gang rustbeskyttelse og ellers giv den vinter sko på samt masser af rent vand over alt en gang om ugen og se så at komme ud og nyd din dejlige investering.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Diskussion