Manglende baglys.

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Manglende baglys.

Indlægaf Thor » tirs 14. nov 2006 08:32

Hej.
Jeg har et problem med mit kørelys som jeg ikke kan greje.
Problemet er at højre baglys ikke lyser når jeg kører med kørelys, men så snart jeg tænder for lyset på lyskontakten (både positionslys og alm lys) så virker det. Jeg har en NA med klaplygter og kørelyset er i de gamle blinklysfatninger.
Er der nogen der har haft disse problemer også og hvordan blev det evt løst.
Skal også lige sige at jeg ikke aner hvad det er for et kørelys relæ der sidder i, ja jeg aner ikke engang hvor det sidder :-)
Håber at der er nogen der kan hjælpe en amtør som mig :-)
Brugeravatar
Thor

Geografisk sted: Nord Sjælland

Manglende baglys

Indlægaf MisterMazda » tirs 14. nov 2006 11:54

Hej..

Jeg har haft samme problem med min mx-5'er NA. Problemet var en sprunget sikring. Jeg brugte en del tid på at måle mig frem til fejlen men kunne umiddelbart ikke finde den Så i et stykke tid kørte jeg uden automatisk kørelys. Det var først da jeg bestemte mig for at tjekke det mest logiske at jeg fandt fejlen... En sprunget sikring..

Relæet sidder oftest i højre side i motorrummet, når du står foran bilen og kigger ned i den. Lige bag ved klaplygten. Den er tilsluttet en fast + forbindelsen fra batteriet, denne ledning er blå.
En verden uden MX5, ville være det samme som en verden uden... øhhh... Tænke Tænke Tænke... Nej
MisterMazda

Geografisk sted: Haderslev

Det var ikke det

Indlægaf Thor » tirs 14. nov 2006 12:53

Umidelbart er der ingen sikringer der er sprunget, fandt dog kun en som var blå (15A) og den fejlede ikke noget :-(
Skal måske understrege at det kun er højre baglys som ikke virker når jeg kører med kørelys, resten virker fint.
Brugeravatar
Thor

Geografisk sted: Nord Sjælland

Tilbage til Problemer og løsninger