egenvægt

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

egenvægt

Indlægaf overby » fre 15. dec 2006 20:54

Hvad vejer en mx-5 årg 90 egentlig.. i alle de bøger jeg kan finde står der 900 kg det samme siger mazda importøren, men min reg att siger 1000 kg... hvem har ret???? :roll:
overby

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Sølvsten » lør 16. dec 2006 00:28

Jeg har lige kikket på min attest og den siger 925 kg for en årgang 91. Denne er fra ny solgt i danmark

Jeg har derefter kikket på to tyske reg. attester, begge årgang 90, og de siger 955 kg.

Jeg tror derfor det kan have noget at gøre med din bil muligvis er importeret. Der er vist forskellige regler alt efter land, hvor meget benzin der skal være på bilen og om det er med eller uden fører, når den vejes.
Brugeravatar
Sølvsten

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf overby » søn 17. dec 2006 11:48

Ok.. jeg bad for nogle mdr siden motorkontoret undersøge sagen, men hørte aldrig mere.. men iflg importøren passer min reg att ikke. ja men jeg må jo lige ha fulgt op på sagen..
overby

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Martin » søn 17. dec 2006 12:04

Hvorfor er det så vigtigt?

-din egenvægt kommer næppe ned i en billigere klasse alligevel....

-hvis du vil vide hvad vægten er (bare til information) vil jeg personligt gå ind på miata.net og se hvad der står der....

Hvis du vil vide præcis hvad DIN bil vejer, kan du køre ned til et sted hvor de sælger foder til dyr engros. De har som regel vægte der kan tage mere end et ton...
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Min siger 1075kg og 140HK

Indlægaf Claus » søn 17. dec 2006 14:59

Sæt dit godkendelses nummer her \"finder du på din reg attest\"
Du finder de oplysninger som står på din reg attest samt hvad bil inspektionen er i besiddelse af - alt om bilen, vægy, motor, undervogn med mere.

http://www.daf.dk/DesktopDefault.aspx?t ... ubtabid=-1
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Thomsen » tirs 19. dec 2006 20:37

Martin skrev:Hvorfor er det så vigtigt?

-hvis du vil vide hvad vægten er (bare til information) vil jeg personligt gå ind på miata.net og se hvad der står der....

Hvis du vil vide præcis hvad DIN bil vejer, kan du køre ned til et sted hvor de sælger foder til dyr engros. De har som regel vægte der kan tage mere end et ton...

Det er vigtigt hvis du skal regne vægt/efekt forholdet ud...!!
Jeg fik min vejet i sommers og den vejer 1060kg. Fik den vejet hos en jern og metal handel i køge.. Koster som regl 100kr til "kaffekassen".
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: København

Indlægaf Martin » tirs 19. dec 2006 21:50

Thomsen skrev:
Martin skrev:Hvorfor er det så vigtigt?

Det er vigtigt hvis du skal regne vægt/efekt forholdet ud...!!
Jeg fik min vejet i sommers og den vejer 1060kg. Fik den vejet hos en jern og metal handel i køge.. Koster som regl 100kr til "kaffekassen".

Præcis! -men så er det vel også rimelig ligegyldigt hviken vægt der står på reg. att.?? -det er jo blot en eller anden teoretisk vægt man kan bruge til ...............?
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Danny » ons 20. dec 2006 14:16

Jeg tror hurtigt der kan gå sport i den når man skal skrabe bilen for vægt (eller rettere, det ved jeg fra mig selv :P ).

Ligesom en tuner ikke er ligeglad med hvor mange HK bilen har som standart, kan det også være sjovt at regne ud hvor mange procent man har sparet i vægt og se hvilke præstationer det giver. Det er altid sjovt og motiverende at føre \"træningsdagbog\". Og lidt nørdet måske, men sådan er vi jo :D
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Tilbage til Diskussion