Nye fælge

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Michael Olsson » tors 4. jan 2007 00:05

ja, se jeg overvejer et par sorte fælge denne gang, især nu hvor jeg endelig har fået min sorte NB'er. :P :P
men men, jeg aner ikke om jeg er helt i skoven her.
http://www.daekimporten.dk/faelg/faelg. ... &s_id=2250
Jeg har set på disse her i 17\".
Er der nogle her der ligger med billeder af en MX'er med sorte fælge så jeg kan danne mig et overblik.
Og forresten, hvis jeg nu fik den vanvittige ide at købe 18\", kan de over side på bilen, det har jeg hørt, men er det så 215 bredde og bliver det ikke alt for meget.
2000 - 1.8 Brilliant Sort
Brugeravatar
Michael Olsson

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Danny » tors 4. jan 2007 14:41

Jeg var lige hurtit inde på Miata.net/forum for at finde nogle billeder, men fandt ikke præcis det du ønsker. Men med lidt snusen rundt derinde skal du nok finde et billede eller 10.

Jeg ved ikke om noget andet gør sig gældende for NB'er, men til NA fraråder de fleste så store fælge (17-18\"). Det de fleste anbefaler er 15-16\", selvom The Chicken kører med 17\" og lyder til at være godt tilfreds. 18\" vil jeg sige er for meget, dog uden selv at have prøvet det. Det æder af accelerationen og giver en noget mere ukomfortabel oplevelse. Og det kommer fra mig der ellers forbander komfort i en bil.

Det er ellers nogle flotte fælge, det bliver lidt en Night Rider du får dig dér :P

Selv er jeg nu ved at have besluttet mig for 15\" til min bil istedet, dækudvalget er noget mere attraktivt til denne størrelse har jeg opdaget.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Henrik N » fre 5. jan 2007 08:32

Hej Danny,

Hvis du kan leve med den udgåede OZ Super Leggera (vejer vidst stort set det samme som en Ultra Leggera i tilsvarende størrelse), så kører Rally Centeret pt. et tilbud - ca. halv pris i forhold til et sæt Ultra. Tilbudet gælder så vidt jeg kan se kun for størrelsen 7x16.

Har netop selv investeret i et sæt og kan dårligt vente til forårets komme :-)

ET er angivet til 37 mm - ET på de originale fælge variere så vidt jeg er orienteret mellem 40 og 45 mm - afhængig af årgang og model.

mvh. Henrik :)
Brugeravatar
Henrik N

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Danny » fre 5. jan 2007 09:43

Tak for oplysningen Henrik.

Jeg har dog imidlertid fundet 15\" Ultraleggera til 4300 kr i Tyskland, det er en fin pris i forhold til herhjemme og nogenlunde det samme som Superleggeraen i det tilbud du nævner, selvom det dog er 16\".

Der er faktisk en del penge at spare i det tyske, men for dælen hvor er de dog svære at kommunikere med :P
Det er meget værre end at tale med MX-5parts og deres brite-accent.
Danny

Indlægaf Henrik N » fre 5. jan 2007 11:22

Hej Danny,

Tillykke med de nye fælge :D

Nu du nævner det..... har lige købt et par \"mud flaps\" (forreste) hos Bourne Road Garage Ltd i England..... og jeg skal da lige love for, at man skal holde ørene stive for at afkode den lokale \"brite-accent\" :o Men hvad gør man ikke for at finde et sæt, som er malet i bilens farve :)

mvh. Henrik
Brugeravatar
Henrik N

Indlægaf Danny » fre 5. jan 2007 11:48

Pas på med at lykønske mig for tidligt, indtil videre er status at sælgeren ville sende mig et tilbud på en fælg/dækkombination pr email, men den er ikke dukket op endnu.
Jeg måtte stave min emailadresse via det fonetiske alfabet over telefonen, og så havde jeg ikke lige tænkt på hvad @ kaldes på tysk eller engelsk for den sags skyld. Så jeg frygter den er gået galt der et sted, selvom jeg nu også har henvendt mig per email.

Og hvad angår det engelske, jeg synes også det er meget nemmere at tale med amerikanere end englændere. Men ja, man må jo lide lidt for bilens skyld af og til :P
Danny

Indlægaf Henrik N » fre 5. jan 2007 15:02

Hmmmmmmmmmmn............. troede ellers det var nok med et \"Guten tag..... wie gehts?\" :lol:

Jeg håber det lykkes dig at få fælgene over grænsen...... især efter alt det bøvl..... :roll:

Hvis det \"kun\" er bremsedele du søger så findes der en svensk forhandler af skiver fra Disc Brakes Australia - så vidt vides anvender FM skiver fra denne producent i deres brake kits.

http://www.peansweden.com/

http://www.dba.com.au

God weekend :-)

Henrik
Brugeravatar
Henrik N

Re: nye fælge

Indlægaf Hans » fre 5. jan 2007 15:19

Hej

Fælgene skal jeg ikke gøre mig klog på. men dækkene, der har jeg trillet rund på et par Pirilli P-zero nero 205/40-17. det triller bare.
De reagere på den mindste bevægelse af rattet. står fast på bøde tør og våd vej som de er limet fast. ingen dækstøj. De slides desværre lidt hurtigt.
Men hvis du vil have dæk der står fast og som du kan køre til Italien på så er det det rette valg.
De har et mix af sport og comfort, som jeg er rigtig glad for. der kommer et nyt sæt på når det bliver tid.
Hans

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Danny » fre 5. jan 2007 16:47

Det skal nok lykkes, når jeg kunne få bilen dernede fra burde fælgene også være mulige :P

Mht dæk, så snuser jeg stadig rundt blandt forskellige leverandører for at se hvem der har det bedste udvalg og kan give det bedste tilbud. Zero-nero har jeg hørt godt om, som din erfaring også siger. Jeg svæver lidt mellem Falken Azenis, Toyo T1R, Zero Nero og Contisport. Faktisk overvejer jeg nu igen også R888 da den lader til at klare regnvejr flot udfra de kommentarer den har fået på Miata.net. Og på tør vej roses den generelt til skyerne.
Danny

Indlægaf Swootech » fre 5. jan 2007 21:30

men dækkene, der har jeg trillet rund på et par Pirilli P-zero nero 205/40-17. det triller bare.
De reagere på den mindste bevægelse af rattet. står fast på bøde tør og våd vej som de er limet fast. ingen dækstøj. De slides desværre lidt hurtigt.

Hans, er de P Zero Nero i 205/40-17 også \"Extra load\" (XL) dæk? Hvad betyder det egentlig for dækkets egenskaber ud over at det kan klare ekstra vægt? Hårdere sider eller hvad?

Jeg ved ikke om jeg skal ha' 205/45-16 eller 215/40-16, men sidstnævnte er et \"XL\" dæk med et load index på 86 frem for 83. Er den forskel i load index det noget jeg bør tage med i mine overvejelser?
Swootech

Indlægaf Thomsen » lør 6. jan 2007 00:56

Og forresten, hvis jeg nu fik den vanvittige ide at købe 18\", kan de over side på bilen, det har jeg hørt, men er det så 215 bredde og bliver det ikke alt for meget.[/quote]

Jeg kører på 18\" fælge af mærket Centerline. Kan ikk lige huske hva de vejer, men det kan softtop garenteret...!! Jeg kan godt prøve at tage nogle billeder af den her i løbet af weekenden og få Mr. webmaster til at lægge dem ind på siden.. Som du kan høre er der lidt blandede meninger om hvorvidt 18\" er for stort. Personligt syntes jeg de ser pisse frækt ud, og det er vel det vigtigeste.
Det er dem her..: http://www.wheelspecs.com/specs/wheelmodels/1717

Og til dig Danny.. Det kan godt være at du siger det tager på Accelrationen, men jeg er sikker på, at jo godt lige kan klæmme mig forbi dig, hvis vi en dag holder side om side i et lyskryds... :lol: :lol:
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: København

Indlægaf Danny » lør 6. jan 2007 01:50

Vrøvl, du har ikke en chance mod mine 120 HK når jeg først lægger mig i selen :roll: :lol:

Ja okay, hvis man har den slags...midler...til rådighed som du har, så kan man nok godt tillade sig at blæse stort på den slags småting. Jeg troede faktisk \"kun\" du havde 17\" på, hvordan er de at køre med?

Lyskryds, hvad skal vi med dem? 2-sporede rundkørsler, se dét er sagen. Helle for indersporet :D
Danny

Indlægaf Thomsen » lør 6. jan 2007 04:40

Danny skrev:Vrøvl, du har ikke en chance mod mine 120 HK når jeg først lægger mig i selen :roll: :lol:

Ja okay, hvis man har den slags...midler...til rådighed som du har, så kan man nok godt tillade sig at blæse stort på den slags småting. Jeg troede faktisk "kun" du havde 17" på, hvordan er de at køre med?

Lyskryds, hvad skal vi med dem? 2-sporede rundkørsler, se dét er sagen. Helle for indersporet :D

Det er faktisk ganske udemærket.. Sevlfølgelig ikk så komfortabelt som en std 5ér, men helt sikkert til at holde ud. Det kommer jo meget an på hvilken undervogn man har udstyret dytten med. Jeg har valgt en KW variant3. Komplet højde og hårdheds justerbar. Har været på "Ringen" 2 gange i bilen, og de små 900km frem og tilbage var en ren fornøjelse. Bare lige justere den til blødeste indstilling og så deruda.. 8)
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: København

Indlægaf Danny » lør 6. jan 2007 10:45

En variant 3? Er de endelig kommet med det til 5'eren eller har du snuppet den fra en anden bil og så fiflet lidt?
Jeg har altid kun kunnet finde variant 1 og da jeg får nogle måneder siden læste om undervogne på miata.net var det også den eneste tilgængelige udgave kunne jeg forstå på det.

At du har villet sælge den bil forstår jeg stadig ikke.
Danny

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering