Nanoteknologi

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Nanoteknologi

Indlægaf hasse » tors 1. feb 2007 12:30

Er der nogen af jer, der har prøvet at behandle mx'eren med produkter af nanoteknologi typen?

Hvis ja.
Hvad synes I?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Re: Nanoteknologi

Indlægaf Martin » tors 1. feb 2007 13:22

hasse skrev:Er der nogen af jer, der har prøvet at behandle mx'eren med produkter af nanoteknologi typen?

Hvis ja.
Hvad synes I?

Har prøvet et produkt til fælgene.... kan ikke se at det virker som lovet.... De skriver at det at vaske fælge nærmest er fortid.... det passer ihvertfald ikke!!

-Er svært at vurdere om der i det hele taget er forskel, men jeg kan da sige så meget at selvom der så skulle være en forskel, er den af så ubetydelig størrelse at produktet på ingen måde er pengene værd!

-Jeg syns at jeg er ved at danne mig et billede af at det kun er deres forrude-behandling der fungere.... men der er vist noget om at der er folk der mener at voks kan gøre det samme??
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Helle » tors 1. feb 2007 16:55

Jeg bruger en sæbe der indeholder nano, når Felix bliver vasket. Iht. instruktionen skulle det gøre at bilen tørrer hurtigere, men jeg vil ikke påstå det gør nogen synlig forskel. Den skal stadig have nogle grundige aftørringer med vaskeskind før al vandet er væk.
Helle
--------------------------------
og Felix (NB 1,8i 1999 Grace Green Mica)
Helle

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Claus » tors 1. feb 2007 21:55

Det produkt de har til forruden det virker, ifølge nogle kollegaer jeg har.....men selv har jeg i flere år poleret og vokset min forrude med et resultat der også virker rigtig godt når det regner...men om nano produktet er mere effektivt, kan jeg ikke svare på men en ting ved jeg, det er meget dyrere, end den femmer en omgang voks koster.
Mine fælge polerer jeg hvert forår, tager dem af og de får den store omgang med vask og en god gang voks, det holder dem faktisk pæne hele sommeren, snavs og bremse støv sidder ikke fast og kan nemt vaskes af.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Diskussion