PÃ¥skeprojekt??

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf altid6 » lør 28. apr 2007 10:41

hasse skrev:Altid6 skrev :
[Derfor er de hos Steve, fælgesmeden i Haralsted, til en opretning. Har hørt at han kan lave små mirakler med fælge.

Hvor meget koster såd'n en operation egentlig??
Og hvad slags fælg "taler" vi om?

Mine fælge er Dezent 215/40/R16 alufælge. Grunden til at de er til opretning, er at jeg desværre har ramt et par grimme huller i de elendige danske veje (små veje er sjove at køre på, men sjældent i god stand). Det har medført rystelser i styrtøjet ved fart på 40-60 km/t. Hævede bilen og drejede hjulene rundt og det viste tydeligt at begge forhjul havde en bule på indersiden af fælgen, hvilket fik dem til at rulle skævt. Kørte ned med dem for en uge siden og forventer at der går en uge endnu, da han har ret travlt. Han kan både rette ridser ig overflade skrammer også kan har rette fælge og afbalancere dem igen. Det koster 400 kr pr. rep. pr. fælg og yderliger en hund for afbalancering. Men det er også væsentlig billiger end nye fælge :wink: . Hvis du skal bruge et nummer til ham Hasse, så siger du bare til.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf hasse » lør 28. apr 2007 11:19

Tak skal du ha'.
Har fundet noget om ham herunder beliggenhed, nummer osv på nettet.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Johansen » lør 28. apr 2007 20:38

Nu fik jeg så monteret min Borla potte og et K&N Typhoon kit. Wow - bilen lyder godt nok brutal nu. Nu må vi se om jeg bliver træt af det. Forløbig er smilet bare blevet større. Alle mennesker vender sig om for at se hvad f..... det er der kommer bulrende.

Før
Billede

Efter
Billede
NB 1,8 Sport 2001 Sunlight Silver Metallic
Brugeravatar
Johansen

Geografisk sted: København

Indlægaf Danny » søn 29. apr 2007 08:43

Flot ser det ud, tillykke med det.

Selv har jeg det sådan, at det man godt kan høre at motoren ikke kan leve op til lyden hvis man kører med omdrejninger under 4000. Men når man gir den gas og kører den længere ud i gearene, så er lyden bare perfekt. Jeg kan her 2 år senere stadig ikke lade være med at ligne en flækket træsko når taget er slået ned og moteren får nogle omdrejninger :D
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Danny » søn 29. apr 2007 08:44

Flot ser det ud, tillykke med det.

Selv har jeg det sådan, at det man godt kan høre at motoren ikke kan leve op til lyden hvis man kører med omdrejninger under 4000. Men når man gir den gas og kører den længere ud i gearene, så er lyden bare perfekt. Jeg kan her 2 år senere stadig ikke lade være med at ligne en flækket træsko når taget er slået ned og motoren får nogle omdrejninger :D
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Piphest » søn 29. apr 2007 13:34

Johansen skrev:
Piphest skrev:Jo, det er muligt.
Den kan købes på www.good-win-racing.com

http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... 1001b.html

Det er i øvrigt den samme som jeg har på min.

Ok - så må den vist på ønskelisten ;-)

Jeg ved ikke om jeg kan anbefale at købe den katalysator, for nu her lidt under et år efter at jeg har fået den monteret, er den begyndt at rasle, summe og vibrere... Og det var faktisk derfor jeg fik den originale kat.

Men på den anden side, så ved jeg ikke om der er så mange andre alternativer :(
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf hasse » søn 29. apr 2007 15:03

TIL PIPHEST:
Jeg har et eller andet sted her på sitet skrevet om et rasleproblem, jeg havde. Kan ikke huske hvor/hvornår.

Prøv lige at undersøge O2 sensoren. Skru den af og ryst den,
Hvis den...som hos mig..raslede, når jeg rystede den, forplanter rasleriet sig til resten af systemet.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Piphest » søn 29. apr 2007 16:13

hasse skrev:TIL PIPHEST:
Jeg har et eller andet sted her på sitet skrevet om et rasleproblem, jeg havde. Kan ikke huske hvor/hvornår.

Prøv lige at undersøge O2 sensoren. Skru den af og ryst den,
Hvis den...som hos mig..raslede, når jeg rystede den, forplanter rasleriet sig til resten af systemet.

Det kunne da godt lyde som om det er det samme.

Til at starte med, var det noget som kun kom lidt, når den kom op på omkring 4500rpm, nu lyder det bare næsten konstant, som om at der ligger en håndfuld møtrikker inde i katen :?

Jeg prøver lige at tjekke O2 sensoren... Tak for tippet! :D
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Johansen » søn 29. apr 2007 19:42

Piphest skrev:
Johansen skrev:
Piphest skrev:Jo, det er muligt.
Den kan købes på www.good-win-racing.com

http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... 1001b.html

Det er i øvrigt den samme som jeg har på min.

Ok - så må den vist på ønskelisten ;-)

Jeg ved ikke om jeg kan anbefale at købe den katalysator, for nu her lidt under et år efter at jeg har fået den monteret, er den begyndt at rasle, summe og vibrere... Og det var faktisk derfor jeg fik den originale kat.

Men på den anden side, så ved jeg ikke om der er så mange andre alternativer :(

Hmm - det lyder jo ikke lovende. Lad mig høre om du finder ud af om det var O2 sensoren i stedet.
NB 1,8 Sport 2001 Sunlight Silver Metallic
Brugeravatar
Johansen

Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Projekt og galleri