Problemer etter montering av kompressor

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Problemer etter montering av kompressor

Indlægaf inglar » søn 6. maj 2007 12:20

Det er en JR 45 det er snakk om.

Men nå har jeg et par spørsmål til etter at alt er kommet på plass.

1. Når jeg starter bilen da den er kald går tomgangen på rett under 1000rpm, men etter jeg har kjørt litt og fått alt varmt og står på tomgang hopper den opp og ned mellom 1500 og 2000rpm men rett under 1 sek. intervaller. Har prøvd å juster elitt på tomgangsskruen på gasspjellet, men det ser ikke ut til å ha noen effekt.

2. Dår jeg gir på, fra ca. 3000rpm og oppover får jeg en merkelig lyd fra motorrommet/kompressoren, Det høres ut som den knatringen en har i peisen/småstein som spretter opp i bunnpanna. Denne bekymrer meg en del og jeg har ikke veldig lyst til å kjøre rundt så mye før jeg får fikset dette.

Håper seriøst at noen har forslag som kan fikse dette da jeg vil ut å bruke bilen ikke bare sitte inne og bekymre meg over den.
inglar

Geografisk sted: Norge

Indlægaf Webmaster » søn 6. maj 2007 16:47

1) Husk at neutralisere computeren via diagnose stikket mens du stiller på tomgangen, ellers gør den det ikke rigtigt. Det gøres med en ledning/klips imellem GND og TEN i diagnose stikket!

2) Hvad har du sat din timeing til? Hvis den står for højt er det du hører muligvis tændingsbanken (pinking/pinging på engelsk).. Det er noget rigtig møg - det ødelægger motoren. Så du må IKKE køre med den hvis det er det. Hvis du ikke har noget der kan styre timeingen, skal du reducere den til minimum 8 grader...!!!
Senest rettet af Webmaster søn 6. maj 2007 16:50, rettet i alt 1 gang.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf inglar » søn 6. maj 2007 17:30

Jeg har satt på bypass´en så jeg kjører uten trykk nå og da går det bra. Men jeg har fått tips om at den skal bli bedr enår jeg får på intercooleren og fylle på 98oktan på tanken. Så jeg håper på det sterkeste at dette vil hjelpe. Får også kjøre innom noen som kan sjekke timingen for meg og evt. få justert den.

Tusen takk for all tilbakemelding
inglar

Geografisk sted: Norge

Tilbage til Tuning og modificering