Rystelser i rattet..

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Josko » tors 10. maj 2007 08:47

Jamen så er der da håb forude, tusind tak for alle tips. Jeg får den smidt op på en donkraft i weekenden. :D
Brugeravatar
Josko

Geografisk sted: København

Indlægaf hasse » tors 10. maj 2007 09:03

Ville egentlig ikke blande mig:
Det er jo oplagt, at \"skæve hjul/dæk\" må og skal give rystelser.

Der er vist også noget om, at mange af de første mx5'ere havde rystelser omkring de 100 km.

Har ALDRIG selv haft problemet på min.

Når jeg nu alligevel blander mig, er det for at foreslå følgende:

Motorblokken hviler på 2 gummiklodser. Og de kan godt være lidt brugte på en med 17 år på bagen.

Skift dem. Det er let.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Josko » tors 10. maj 2007 13:36

Nu er jeg ikke den store mekanikker har dog lige bestilt en bog hos MXparts (Miata MX-5 Performance Projects) men hvilke gummiklodser skal der bruges og er det noget man selv kan skifte?
Brugeravatar
Josko

Indlægaf hasse » tors 10. maj 2007 14:07

Du bør også anskaffe dig Haynes og eller Rod's. Se på five-speeds forside under \"bøger\".

MEN JEG MÃ… ADVARE DIG:
Begynder du først at \"rode\" med din vogn, er du fortabt!!!!!!!!
Det bli'r din nye hobby.

Fsv. angår gummiklodserne kan du se dem bl.a. hos mx5parts \"engine mounting, mk1\". SI2295.
Det er org. reservedel og dermed også lidt blødere end dem fra Mazdaspeed. Og derfor nok bedst for din øse, hvis altså rystelserne er dem, jeg nævner.

Hvis du ikke har rodet med din nuværende eller tidligere øse, vil jeg nok vente med \"at gå løs\" på selvmontering af klodserne. Det er immervæk dem, motoren hviler på.

Men det er en ganske simpel operation.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Josko » man 14. maj 2007 10:56

Ja så fik jeg lavet lidt ved bilen i weekenden og ja det er sgu meget sjovt at rode med en MXér. fik monteret de 2 bracere front og rear, skiftet tændkabler til Magenor og rør. Samt lavet konisk luftfilter.
Fik ikke lige skiftet gummiklodserne da jeg selvfølgelig kun havde bestilt 1 af hver, doooohhh. :oops:

Jeg fik jo afbalanceret de forreste dæk i sidste uge og må konstatere at det ikke har hjulpet, faktisk er det blevet værre, nu ryster rattet fra 80 og opefter.
Så jeg må prøve at få dem til at kigge på dem igen, nu alle 4.

Da jeg havde bilen på donkraft, så jeg at gummiet til mine støddæmpere var væk/smuldret, kan det være dem, de virker umiddelbart fint når jeg trykker forskærmen ned.

Jeg kan kun anbefale produkterne fra Mxparts til renrøring af kalechen og plast bagruden den blev næsten som ny og nu kan jeg også se ud af bagruden. http://www.mx5parts.co.uk/index.php/cPath/45_80
Brugeravatar
Josko

Indlægaf hasse » man 14. maj 2007 11:38

Vedr. motorophænget:
Der er kun een gummiklods i hver side.

Hvis du har bestilt/fået fra mx5parts med bestillings nummer SI2295]
engine mounting, er jeg næsten sikker på, at bestillingen/leverancen omfatter 2, nemlig de to, du skal bruge.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Josko » man 14. maj 2007 11:45

Hej Hasse, sorry det var oså bøsningerne til kræningsstabilisatoren jeg mente.
Brugeravatar
Josko

Indlægaf Mr. Miata » lør 25. aug 2007 20:38

Hej Josko, slap du af med rystelserne? overvejer selv at gå i krig med bøsningerne, men ville jo være rart at høre om det virkede :lol:
Mr. Miata

Indlægaf Josko » søn 26. aug 2007 16:44

Ikke helt, men det hjalp rigtig meget. Men jeg har nu også fået monteret tårnstabilisator i. Så om det er det ene eller det andet der har hjulpet eller alle tingene til sammen er jeg ikke helt klar over.
Brugeravatar
Josko

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger