Flækket forrude - Ny hos Mazda eller...

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Flækket forrude - Ny hos Mazda eller...

Indlægaf Swootech » søn 27. maj 2007 21:20

*KNALD*, stenslag, nå ja, så ikke så slemt ud og sad oven for synsfeltet 3-4cm fra toppen af forruden. Men dagen efter kommer man ud til bilen og der er en 20cm revne :(

Så tid til en ny forrude...men er en forrude en forrude så man bør gå efter den billigeste eller er der kvalitetsforskel? Hvad med lister og den slags - skal de også skiftes? Nogen der har prøvet at skifte sådan en selv eller kender et godt sted der er gode til den slags?

Ellers må jeg jo høre Au2Fast ad selvom det er en lang tur.
Swootech

Indlægaf Danny » man 28. maj 2007 00:10

Jeg skal ikke gøre mig klog på selve ruden, men listen kan ikke genmonteres når føst den er afmonteret. Det har jeg ladet mig fortælle af mr. Au2fast.

Der skulle dog vistnok være en opel-model, der benytter sig af samme liste, som dog godt kan genmonteres. Men det kan vel næsten være ligemeget når du alligevel skal have ruden udskiftet. Jeg ville nok skifte hele baduljen.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Prøv dette

Indlægaf Thor » man 28. maj 2007 09:42

Jeg har tidligere skrevet dette indlæg, prøv dette firma..jeg havde indtryk af at de kunne udrette mirakler :-)

Glad og fro kører man på arbejde, hardtoppen blev pillet af i går, sommerfælgene er sat på....alt er fryd og gammen...men så sker det...BANG..stort stenslag i forruden
Ind på nettet med det samme man er landet på fabrikken, finder
Autoglasmanden og ringer. Her 5 timer senere er han lige kørt, skaden er udbedret på mit arbejde og jeg er glad
Pris: 400 kr for op til 3 stenslag i samme rude
SÃ¥ blev det alligevel en dejlig dag.
www.autoglasmanden.dk
Brugeravatar
Thor

Geografisk sted: Nord Sjælland

Indlægaf hasse » man 28. maj 2007 11:04

Swootech:
KNALD*, stenslag, nå ja, så ikke så slemt ud og sad oven for synsfeltet 3-4cm fra toppen af forruden. Men dagen efter kommer man ud til bilen og der er en 20cm revne .

Kommentarer:
Sådan som jeg forstår det, er de 20 cm. kommet i løbet af natten.
Hvis det er tilfældet, må den være kommet p.gr.a. spændinger i glasset.

Når du overvejer reparation ctr. udskiftning, vil jeg ikke tro, at spændinger forsvinder ved rep.

Ruden har jo kolossal betydning for karrosseriets stivhed.

Så jeg ville bide i det sure æble (måske ikke så surt, da du samtidig får en ny klar rude) og få en ny rude.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Swootech » man 28. maj 2007 12:19

ja, ruden skal skiftes. Den er \"beyond repair\" :)

Autoglasmanden ser også ud til at kunne skifte hele ruden, så det er måske et opkald værd.

Men altså, er en ny forrude fra Autoglasmanden og fra Mazda samme kvalitet?
Swootech

Indlægaf hasse » man 28. maj 2007 12:43

JEG ved det ikke.
Men glas er jo ikke bare glas..som du selv er inde på.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Claus » man 28. maj 2007 12:45

Vidste ikke at der var forskel på kvaliteten i forruder...troede faktisk at enten klarede de EU godkendelserne eller også gjorde de ikke.

Så længe den er godkendt og gennemsigtig, så burde det jo være optimalt.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Helge » man 28. maj 2007 16:06

Var forleden hos en glarmester i Holbæk som også gør en del i bilruder. Han fortalte at han fik alle sine bilruder fra Pilkington Glas. Og når de var hos ham og læsse af, kørte de også ud til Audi i Holbæk med ruder. Som han sagde: der er jo kunder som kun vil have bilen lavet på værkstedet hvor bilen er købt.

De leverer til alle bilmærker. Kvaliteten er sikkert den samme, man får blot lov at betale lidt mere når man kører til bilens mærkeværksted :wink:

Mener at Mazda tager ca. 4.800 kr. for ny forrude, glarmesteren i Holbæk tager 3.465 kr. (til en NB'er) tlf.: 5944 0186

http://www.pilkington.com/resources/agr ... ry2007.pdf
RC-07-1.8 Sunlight Silver
Brugeravatar
Helge

Geografisk sted: Odsherred

Indlægaf Swootech » man 28. maj 2007 20:13

God info Helge. Jeg ville også blive overrasket hvis der var mere end et par producenter af MX-5 forruder som leverede i Danmark.

Jeg må spørge Mazda hvad de skal have for det og hvilken producent ruden er fra. Så kan jeg se om den samme rude fås billigere andre steder.
Swootech

Indlægaf Helge » tors 31. maj 2007 19:06

Hvordan går det med projektet, har du fået nogle gode tilbud?
RC-07-1.8 Sunlight Silver
Brugeravatar
Helge

Geografisk sted: Odsherred

Indlægaf Claus » tors 31. maj 2007 20:18

Jeg kom til at tænke på om din kasko forsikring ikke betaler en ny forrude ?
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Swootech » tors 31. maj 2007 20:21

Ja, 4716,- hos Mazda, 3148,- hos AutoGlasManden og ca. det samme hos DanGlas. Priserne er inklusive rude,lister, montering, og moms.

...men der er noget ventetid, så først om 10 dage kommer AutoGlasManden med en ny forrude og monterer på min arbejdsplads.
Swootech

Indlægaf Swootech » tors 31. maj 2007 20:24

Claus, hvis det er reperation af stenslags, så dækker forsikringen uden selvrisiko, men skal ruden skiftes skal der betales selvrisiko og så kan næsten ikke betale sig for mig at bruge forsikringen.
Swootech

Indlægaf hasse » tors 31. maj 2007 21:34

SWOOTECH:
Kom pludselig i tanke om noget.
Har læst et eller andet sted, at specielt metalrammen onkring forruden - altså vinduesrammen - på mx5'eren kan være udsat for rust-/tæringsangreb.

Du har alle tiders mulighed for at checke og behandle det indre af rammen.

Vi andre \"revneløse\" må nøjes med at afmontere diverse beslag på rammen og så sprøjte tectyl ind i rammen.

Så skal du bare finde ud af, hvordan det skal kombineres, da isættelsen åbenbart skal ske på dit arbejde.

Jeg ved godt, hvad jeg ville gøre!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Swootech » tors 31. maj 2007 23:02

Hasse, vil du dele hvordan du ville tilføje ekstra rustbeskyttelkse på rammen? Ruden skal jo limes fast, så det er vel ikke så godt med dinitrol eller andet fedtet stads.

Bilen er behandlet med Dintrol sidste år efter \"Au2Fast metoder\" som der stod i certifikatet :)

En anden ting jeg kom i tanke om er bakspejlet. Det sidder jo klistret på ruden og hvordan flytter man mon nemmest det så det sidder korrekt på den nye rude og hvilket klister bruger man?
Swootech

Næste

Tilbage til Problemer og løsninger