Spraylakering

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » man 18. jun 2007 01:03

Jeg har sikkert ikke været eller er ikke god nok til spraylakering.

Selv om jeg prøvede flere gange, var det ikke muligt for mig at få lakken til at flyde sammen, så der kom en glat, blank overflade.

Resultatet blev hver gang en meget fin-nobret overflade. Skyldes muligvis, at første lag er \"tørret ind\" før næste lag blev påført (drejede sig måske om 5-10 sekunder).
Den har jo acetone som opløsningsmiddel.
Jeg endte med at bruge Mazda's spraylak.

Nå. I stedet for et nyt forsøg (3.) brugte jeg 1200 vandslibepapir til at få \"nobretheden\" væk. Indtil overfladen var glat at føre på.
Og under slibningen (hånd ikke maskine) kan man faktisk både høre og føle , hvornår overfladen er glat.

Efter den behandling har man ganske vist en glat overflade, men blank er den naturligvis ikke.

Efter et par dages hærdning, finpudsede/finpolerede jeg med
Farécla G3 regular grade Paste Coumpoud.

Og nu er den behandlede del af forskærmen ligeså blank som resten af forskærmen, og det er faktisk ikke til at se, at det kun er en del af skærmen, der er nymalet.
Og det blev - synes jeg - så godt, at jeg lader det stå ved det.

Selvfølgelig burde jeg - efter \"reglerne\" -have malet hele skærmen, men jeg ville i første omgang prøve KUN at male en del for at se resultatet.

Herefter skal der - efter hvad jeg har fået at vide - gå omkring en måneds tid, før voksbehandling.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger