Min MX5 fra 0-160

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf KjaLLe » man 13. aug 2007 21:14

Lavede også lige en video af min en dag jeg kedede mig.. Kun bagpotte og tændkabler er monteret ved optagelse af dette klip, og den får ikke fuld gas i 1. gear..

http://www.youtube.com/watch?v=C7zGulXrZTI

Enjoy ;)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf bassman » man 13. aug 2007 21:45

Claus:

Har du monteret noget ekstra på din motor siden den skulle løbe fra 0-100 på 7,4-7,6 sek?
Brugeravatar
bassman

Indlægaf altid6 » tirs 14. aug 2007 07:52

Min karriere inden for dragrace, bliver heller ikke stor. Har målt min
0-100 tid med min performancebox og for den kun ned på 9,5 sek. Finder at det må være mig der er noget galt med og mit gearskift. På bilbasen står de 5ér der er til salg, som standard, til en 0-100 tid på ca. 8 sek :o . Øh jeg har forbedret udstødningssystem, highflow cat, K&N filter og en 4-2-1 manifold, hvilket ikke gør den til en turbo øse, men lidt med krudt end standard burden den have og alligevel er jeg ikke i nærheden af 8 sek. i min NA 1,6. Mit problem ligger med 1 gear. giver man gas, trækker den bare dæk og ved lidt lavere omdrejninger, mangler der noget accelration. Tror også at jeg er for langsom til at skifte fra 1 til andet gear, der taber jeg den lidt og 2 gear starter i for lave omdrejninger, når jeg begynder at give gas. Vil tro mine omdrejninger ser sådan ud.
1 gear: 0-6500
2 gear: 4000-6800
3 gear: 5000 - og i mål på 100 km/t

Vil skyde på at det er sådan cirka hvordan accelrationen ser ud. Efter at jeg har købt en performancebox er min 0-100 tid faktisk også gået ned, men det er fordi at jeg har målt forkert før. Da performanceboxen er styret af gps, regner jeg med at den måler rimelig præcis. Hvilket betyder at når mit speedometer viser 100 km/t køre jeg faktisk kun 91 km/t.

Men lad mig høre om der ikke er et par 0-100 hajer, der kan give et par fif til at sætte en hurtiger tid, for er sikker på at det er min teknik, der gør at jeg ikke kan komme længere ned :wink: .
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Webmaster » tirs 14. aug 2007 08:53

Glem de officielle tider... Du skal volde kobling og gearkasse så meget, at du aldrig vil nå der ned :wink:

Men ellers er princippet... Alt overflødigt ud af bilen. Tøm handskerum og bagagerum, løb tør for sprinklervæske og hav max 5 liter på tanken. (Det er næsten 50 Kg). Det er også noget med at de bagerste dæk skal være halvflade for at få stå bedre fast? Test en kold og fugtig dag og du måske hiver ½-1 sekund af tiden. :roll: . Reduktion af vægt betyder meget!!! Den officielle tid er nok også sat af en lille Japaner bag rattet.. Der var lige 25 kg mere 8)

Og nåeh ja - når du så begynder på denne leg finder du af af 3 gear kan være svært at finde når du giver den max gas.

Kørte drag med en af mine kamerater forleden og vi var stort set lige hurtige inkl. at vi begge simultant missede 3. gear :roll: Tror det har noget med at motor og gearkasse vrider sig ekstremt meget med standard motor ophæng.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf altid6 » tirs 14. aug 2007 09:27

Hehe ja kender godt det med at misse 3 gear. Tilgengæld synes jeg også at gearkassen opføre sig lidt sjovt når man skifter fra 1 til 2, ved omkring 7000 omdrejninger. Ved 5000 går den glat fra 1 til 2. Nu vil jeg hellere slide mine dæk på banen, fremfor dragrace, men meget bliver jo målt i 0-100 tider i dag. Når man ser en bil, eller andre spørger mig, kommer der 2 spørgsmål. Hvor mange HK og hvor hurtig fra 0-100. Når man så siger 9,5 sek, tænker de morfar :? . Nu har jeg haft performanceboxen i andre biler og de ligger også væsentlig højere i 0-100, end hvad der er opgivet fra fabrikken. Så ham den lille japaner har sgu travlt når han skal yde sin service til så mange bilfabrikanter :lol:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf hasse » tirs 14. aug 2007 09:29

Ad WEB's sidste afnit:
Transmission chassis brace http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=47805

Jeg bruger IKKE sammenskruningen med gearkassen, da det giver rystelser omkring 3000 RPM

Skal vi lave et PS? ja.
Det er ikke noget problem at skrue boltene mellem selv bracen og monteringsstykket på gearkassen af.
SÃ¥ er det kun bracen, der virker. Uden rystelser.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Henrik » tirs 14. aug 2007 09:58

Jeg kan kun give jer ret med det 3. gear i MX5'eren - mit er også meget svær at finde når den får noget power..... F.eks. i dette her klip:
http://www.hyggestedet.dk/playersjove.a ... mv&id=3473
(Ja jeg ved godt det var en mega dårlig start i 1. gear, men den vil meget gerne sætte hjulene rundt og gad ikke starte forfra.. hehe) ;-)

Her skifter jeg meget langsom mellem 2 og 3 gear og den kommer faktisk langt ned i omdrejninger så det er langt fra optimalt optræk jeg laver her..... Men har dog lært det efter jeg har filmet dette her klip, men det er meget følsomt må man sige...
Måske man skulle prøve at lave en ny optagelse inden den bliver solgt.. ;-)
(Har dog overvejet at beholde den og så bygge det sidste på som intercooler, nye lygter, udstødning osv.)
Henrik

Geografisk sted: Nr.Nebel

Indlægaf Webmaster » tirs 14. aug 2007 10:28

Who cares anyway ??? :roll: Skulle jeg køre 402 m havde jeg valgt en anden bil alligevel. Det som tæller er sku svinghastighederne, og her er vi jo med på en helt anden måde. Lidt ærgerligt at der ikke findes et eller andet fastlagt mål som man kunne sammenligne biler imellem!!
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf hasse » tirs 14. aug 2007 11:06

WEB.
Jeg kan ikke huske, hvor det er, jeg har læst det, men når jeg skriver nedenstående, kan du sikkert huske det. For du har ganske givet også læst/set det:

Det er noget med, at \"byggerne\" af MX'eren tog den og en samling af andre sportvogne op på en uge-tur i bjergene.

Den eneste, der var bedre end MX-5 var Lotus.

Er der noget, der ringer??
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Webmaster » tirs 14. aug 2007 11:36

Det givet fra denne bog, som nok er en af de bedste MX-5 bøger:
Billede
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf hasse » tirs 14. aug 2007 11:58

NIX. Har den ikke.

NÃ¥. Det dukker op i nat.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Claus » tirs 14. aug 2007 17:45

Min har kun Typhoon kit og Remus udstødningssystem.
Med Flemming Haslund \"vel omkring 100kg\" i passagersædet fra Nyt om Biler, 1/2 fyldt tank og med mig bagved rattet \"80kg\" blev min målt til præcis 8.1 sekund til ægte 100km/t - det var med deres femte hjul monteret og det skete på Sturup Raceway til deres artikel.
Den har Typhoon kit og Remus udstødning og mon ikke der snart kommer lidt mere \"tryk\" på den...

Min falder fra første gear og 7000rpm til andet gear falder den til 4800rpm
Fra andet til tredie falder den til ca. 5500 og det samme til fjerde gear.

Alle der har prøvet lyskryds grand prix, uanset biltype, har oplevet at man ofte misser tredie gear.
Her er et lille fif som bruges af racerkører - Ska du foretage hurtige gearskift så er en god regel at man holder hånden normalt fra første til andet gear...inden man skifter til tredie gear vender man hånden om så tommelfingeren pejer ned imod jorden, herefter vil håndens fremad bevægelse automatisk bevæge gearstangen til tredie gear..på den måde misser man aldrig tredie gear..trust me.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Webmaster » tirs 14. aug 2007 17:50

Claus skrev:Her er et lille fif som bruges af racerkører - Ska du foretage hurtige gearskift så er en god regel at man holder hånden normalt fra første til andet gear...inden man skifter til tredie gear vender man hånden om så tommelfingeren pejer ned imod jorden, herefter vil håndens fremad bevægelse automatisk bevæge gearstangen til tredie gear..på den måde misser man aldrig tredie gear..trust me.
Hvis i ser en MX-5 i et lyskryds der hoster og hakker mens idioten bag rattet sidder og kigger ned i bilen her de næste par dage, så er du sku nok mig.. Det der skal jeg da lige prøve !! :wink:
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering