Jeg havde jo fået et tilbud fra Codan på forsikring af min dejlige MX5.
Den årlige pris var kr. 6.279,- Fint nok - fair pris.
Nu får jeg så policen, og så er prisen pludselig kr. 7.115,- Say what???
Jeg ringer til Codan og får af vide at tilbudet er beregnet ud fra flg.:
Mazda MX5 - Typegodkendelse S0306-00
De siger at de har fået oplyst flg. fra motorkontoret:
Mazda MX5 Cabriolet - Typegodkendelse ZZ0133-01
De mener bestemt at der er tale om 2 biler der adskiller sig fra hinanden. Det er da også muligt at der kan være kommet en nyere motor i én af godkendelserne, men jeg finder ikke forhold som skulle bevirke at prisen differienterer med kr. 836,-
Det er jo begge cabriolet. Hun sagde at hun så skulle have spurgt mig om det var en cabriolet. Men når MX5'en ikke fåes som andet en cab. så gav hun mig ret i at dette burde være registreret i deres system og med regnet i prisen, så der ikke skulle spørges yderligere til det. Det var nu også min opfattelse da jeg ringede ind og fik tilbudet.
Enden på visen blev at vi deles om merprisen, så min forsikring stiger lige kr. 418,- om året. Der var sq lige til en lille middag til kæresten og jeg.
Irriterende at jeg skal betale mere fordi de har lavet fejl, men hun kunne simpelthen ikke få lov til at give mig forsikringen det den først oplyste pris.
Spørgsmålet er så: er der nogen der ved hvad forskellen på de 2 typegodkendelser er, og hvad det er der gør at den ene bliver dyere end den anden?