Vand i bagagerum

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Tobster » lør 22. sep 2007 17:13

Nej nåede knap nok at blive færdig med bilen inden kæresten fløj af sted i den, så jeg nåede desværre ikke at teste om den klarer vand-pøven.... :)

Da der ingen skader var på rain rail'en, har jeg ikke lavet nogen rep på den - altså ingen hærdning. Den blev bare grundig rengjort sammen med den nederste del af kalechen og så genmonteret.

Efterfølgende er jeg kommet til at tænke på om det kan være de ekstra huller i rain rail'en der slipper vand ind...?
I så fald vil det jo bare lige være at skille det ad igen, og så et stykke tape hen over hullerne...

Billede
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf Claus » søn 23. sep 2007 11:12

SUPER og 1000 tak Tobster for dine billeder, detgiver et meget bedre indblik i det du har lavet og som inspiration for alle os andre.
smukt, det er netop sådan vi skal benytte dette geniale forum, deling af erfaringer og endnu bedre hvis der er billeder med.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Tobster » søn 23. sep 2007 16:24

Det var da så lidt. Jeg har også gemt billederne og lidt til, for at kunne hjælpe andre senere hen...

Jeg er helt klart også enig i at der gerne må postes en masse billeder og beskrivelser som kan munde ud i en guide...

Jeg skal nok gøre hvad jeg kan.

BTW: Jeg kan ikke teste om den stadig er utæt ved at hælde et glas vand ned over... Jeg erfarrede før rensningen, at vandet blev presset ind når jeg kørte. Der kom således ikke noget ind når jeg holdt stille... Jeg må vente til der igen kommer et ordentligt regnskyl... Hmmm..... Det lader til at fredag bliver rigtig våd....
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf Tobster » man 24. sep 2007 17:28

For at være helt sikker afmonterede jeg lige midterskinnen i dag og satte et stykke tape for de åbne huller.
Efter nærmere eftertanke mener jeg at det var her vandet kom ind. Der var skidt i rain rail'en og så løb vandet over og igennem de åbne huller...

Det virker jo logisk nok...

Billede

Billede
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Foregående

Tilbage til Diskussion