Musikeren skrev:Hvis man skulle investere i en ny udstødningsmanifold + cat
fra Flying M.,
hvilken løsning giver så flest hk. 4-1 + highflow cat, eller
4-2-1 + Highflow cat

(ved normal asp. Na'er 1.6 1990 - USA import)
og er der et par heste ekstra at hente ved en ny bagpotte,
eller kan jeg beholde standardpotten....
Jeg har været igennem følgende scenarier på min NA 1,6
1. Std. manifold (MF), JR cat, Std. potte - Gav intet
2. JR 4-2-1 MF, JR Cat, Borla potte. - Uhadadada Den blev omdrejningsvillig og hele udstødningssystemet er meget let i forhold til std. specielt Borla potten... men den LAAAAAAARMER!!
3. JR 4-2-1 MF, JR Cat, std. potte - Dårlig idé... meget dårlig idé.. manglerede totalt trækkraft.
4. JR 4-2-1 MF, FM Cat, std. potte - Ingen forskel. JR og FM cat giver efter min mening ikke forskel på effekt, men FM catten er bedre kvalitet og er billigere.
5. RB 4-1 MF, FM Cat, RB Power Pulse potte... OHHH LALA.. Sådan skal en MX-5 køre og lyde.. Den er ikke så omdrejningsvillig som ved JR opsætningen, men har meget mere bundtræk og lyden fra RB potten (som skulle larme mindst af alle) passer fornuftigt til bilen.. Lidt mere grynt men på den gentleman agtige måde
6. RB 4-1 MF, FM Cat, RB Power Pulse potte og JR CAI... (og 14 graders tænding) Det sidste "sådan".. Som skrevet tidligere er ulempen med både RB og JR MF at de udvikler meget varme så kombineret med åbent luftfilter mister man effekt når bilen bliver varm.. JR CAI løser dette problem!
Efter min mening er løsning 6 opskriften på den helt rigtige normal aspirerede NA 1,6'er... Jeg hører gerne modbud
Nu mangler vi bare foråret så jeg kan tilføje løsning 7
7. (Forår 2008) RB 4-1 MF, FM Cat, RB Power Pulse potte og JR CAI... og programerbar motorstyrring med MAP sensor (fra en NB'er - tak Andreas) så luftmængdemåleren kan fjernes..!

'
og drøm nr 8 er optimeret topstykke med HKS knaster.. og nr. 9 optimeret motorindemad. Men det bliver nok først 2009-2010!! Tror på at en 160-180 HK sugemotor MX-5 NA (som vejer mindst af alle MX-5'erne) vil være ganske munter!