Ny radio - USB-kabel fra centerkonsol til handskerum - tips?

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Ny radio - USB-kabel fra centerkonsol til handskerum - tips?

Indlægaf BB » tors 29. nov 2007 19:35

Min nuværende \"radio\" gider ikke spille CD'er mere, så nu skal der en ny afspiller i dyret(NB fra 99) og jeg tænker det skal være en der kan tilsluttes USB drev.

Tanken er at ligge en 2.5\" USB disk i handskerummet, eller måske bare et \"stor\" USB stick og så er spørgsmålet melder sig. Hvordan trækker jeg en ledning fra bagsiden af \"radioen\" til handskerummet?

Eller måske ville det være smartere at trække ledningen til rummet mellem sæderne?

Afspilleren jeg er mest hooked på lige nu er en JVC KD-BT1 http://reviews.cnet.com/in-dash-car-stereos/jvc-kd-bt1/4505-6729_7-32378977.html?tag=sub

Planen er også at forsøge med håndfri telefon, radioen har Bluetooth og mikrofon indgang, dog tænker jeg det nok er lidt tvivlsomt den går når nu men har taget nede :)
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Claus » tors 29. nov 2007 23:14

Den har Ipod tilslutning, så er det blot på med sådan en lille lækker 60gb skønhed..forresten har den usb indgang foran eller bagpå ?
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Munk » fre 30. nov 2007 00:12

Der skulle være masser af plads til at få en ledning fra radio hullet og om til handskerummet.

Der er desuden ganske meget plads inde bag handskerummet, så du vil sagtens kunne finde plads til en 2½\" derinde. Bare husk at montere den med noget støddæmpende.

Men en usb stick er nok det mest optimale da den ikke har bevægelige dele. Hvis du altså kan nøjes med den plads du kan få på dem.
Billede
Billede
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf BB » fre 30. nov 2007 17:53

Munk skrev:Der skulle være masser af plads til at få en ledning fra radio hullet og om til handskerummet.

Der er desuden ganske meget plads inde bag handskerummet, så du vil sagtens kunne finde plads til en 2½" derinde. Bare husk at montere den med noget støddæmpende.

Men en usb stick er nok det mest optimale da den ikke har bevægelige dele. Hvis du altså kan nøjes med den plads du kan få på dem.

Tak for billeder - det ser ud til at være ret overkommeligt.

Jeg har bestilt en 8 GB USB stick så den rækker til en hel del musik, men ellers så finder jeg en harddisk. Planen er at ledningen skal gå ind i handskerummet så man let kan bytte ud eller fylde ny musik på.

Til Claus. USB forbindelsen sidder bagpå, det synes jeg er at foretrække. Vil man bruge en iPod som mere end bare harddisk så kræver det vist en eller anden udvidelse (vist bare en omformer), men da jeg foretrækker Sony's MP# afspillere har jeg ikke forsket i det.

Billede

Ved i forresten om MX-5'eren har en forbindelse til styring af hastighedsafhængig lydstyrke? Og måske endda en forbindelse til styring af lysstyrke, ellers må jeg nøjes med at gøre det per timer.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Tilbage til Tuning og modificering