Tips til at male plastik i den rigtige Mazda cockpit sort?

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Tips til at male plastik i den rigtige Mazda cockpit sort?

Indlægaf BB » søn 9. dec 2007 15:04

Jeg har lige skiftet head unit i min NB, mest fordi den gamle ikke ville spille CD'ere mere, og må konstatere rammen omkring den nye er meget mere sølvfarvet end den så ud til :evil:

Så jeg tænker den må kunne males, men er der nogen anbefalede metoder til bedst at ramme den halvblanke sorte som alt det originale Mazda plastik i konsollen?

Lige nu er jeg lidt fristet til bare at prøve med noget sort spraylak jeg har liggende - selvom det er beregnet til at male en brændeovn med :?

Jeg bøvler forøvrigt med at den nye head-unit ikke vil sidde fast, så den glider lidt ud når jeg accelere hurtigere end i bedstemor And tempo. Den gamle enhed var en JVC ligesom den nye, men kan det ske at jeg burde havde byttet den der metalting som enheden glider ind i stedet for at genbruge den gamle? Eller er der et tip til at låse radioen på plads?
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Kuksi » søn 9. dec 2007 21:34

Hvis du bruger den spraymaling du har, så tåler den jo op til 800°C!
Farven i hvert fald :lol:

Kik på din brændeovn, og se glansen. Jeg mener at de alle er med meget lidt glans, næsten matte. Når de er malet med den slags spray. Kan dog når malingen er hærdet op, poleres lidt så der opnås lidt glans.

Men prøv dog på et stykke andet plastic, og se om du er tilfreds.
Så kan du se både glansen og prøve holdbarheden. Krads lidt i det efter et par dage, sæt et stykke tape på, og ryk af. Så har du et fingerpeg på hvor godt det holder.

M.h.t. rammen, så er det jo afgørende om begge radioer, låser sig fast til rammen på samme måde. Der er sikkert to \"låse tappe\" i hver side. Sidder de samme sted? Hvis det ikke ser ens ud og du evt. kan se forskel på rammerne også. Ja så er der ikke nogen vej uden om at bytte dem rundt.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Claus » man 10. dec 2007 18:53

Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf altid6 » man 10. dec 2007 20:19

Her er endnu et link :wink:
Har selv udført dette på min og der ser nice ud http://www.miata.net/garage/tandash.html
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Tilbage til Styling & ICE