Jeg har en model 1990 og har et problem med at der trænger lidt vand ind forrest i kalechen
Redaktør: Softtop
Felix skrev:Måske er der nogen der har fundet løsningen på det her.![]()
Jeg har en model 1990 og har et problem med at der trænger lidt vand ind forrest i kalechen- Jeg kan ikke rigtigt se HVOR vandet trænger ind, men kan selvfølgelig se hvor det kommer ud: Langs vinduesrammen fra der hvor kalechen ender og 10-15 cm nedad mod instrumentbrættet. Det ku således både stamme fra kaleche og fra en utæt dørgummipakning. Begge dele ser nu fine ud såeh...hvis nogen derude kender problemet og har løsningen hører jeg meget gerne fra dig.
Felix skrev:Så er det lykkedes finde synderen og holde det våde element ude. Skurken var en gummiliste i vindspejlets øvre del hvor den er fæstnet med hvad der ligner en silikonetætningsmasse hvor den støder til vinduesrammen. Den fortsætter lidt hen ad indersiden ad rammen og er her gjort tæt med omtalte fugemasse. Min havde sluppet grebet delvist og ledte derfor vand, der løber ned fra kalechen ind. Måske kan andre have glæde af at se omtalte liste efter. Det er en lidt lumsk fejl men ret let at udbedre når man altså lige ved hvor man skal sætte ind.
PS: Lige til orientering - Hvis nogen ligesom jeg lige har givet deres Miata en undervognbehandling her før vinteren så husk at få lukket diverse drænhuller op igen. Min havde ihvertfald fået så rigeligt, hvilket viste sig ved en klukkende lyd ved opbremsning - hmm. Efter oplukning af de to huller løb der vel et par liter vand ud. Tilsvarende var drænhullerne bagtil stoppet, hvilket viste sig ved at siderne af "hattehylden" var våde.
Tilbage til Problemer og løsninger
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster