GÃ¥r 9x16\" an?

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

GÃ¥r 9x16\" an?

Indlægaf Ian » fre 22. feb 2008 02:23

Hej. Nu nærmer sommersæsonen sig og jeg glæder mig :lol:

I den forbindelse skal der nye sommerdæk på, og jeg havde i samme omgang tænkt mig at skifte alu'erne også. Jeg har kigget på Borbet T 9x16\", som jeg synes er fede. Jeg har kigget lidt inde på bilgalleri.dk og set, at der er nogen, der har dem på. De er dog for brede ifølge diverse fælgguides, meeen kan det nu også passe... :?

Er der nogen, der har erfaringer med fælge i den bredde? Nogen problemer med skraben på skærmkanter mv.? Hvilke dækstørrelser kan bruges? Erfaringer generelt?

Jeg skal lige tilføje i den forbindelse, at min 1990 1,6 NA'er er sænket 30 mm.

Mvh. Ian
Brugeravatar
Ian

Geografisk sted: København S

Indlægaf Tobster » fre 22. feb 2008 16:43

Jeg kører med de omtalte fælge og har 215/40 dæk på.
Der er ingen problemer med at få plads til dem. Min NA er også sænket ret meget (hvor meget ved jeg ikke). Ellers synes jeg at min 5'er er blevet meget lav når mine somemrdæk er på. Jeg skal lige tænker over hvilke nedkørsler osv jeg tager... Den er ret lav...
Det eneste \"problem\" er, at jeg skal have dem af den dag jeg skal til syn :D
Faktisk har jeg flere problemer med at mine 195/60/15 vinterdæk skraber på plastic'et i skærmkasserne. Men det er ikke et direkte problem.

Billede
Billede
Billede
Billede
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf Ian » fre 29. feb 2008 08:29

Ok. Tak for update. \"Problemet\" med syn kan klares med at syne om vinteren med vinterdæk på ;)

Det lyder som om, det er en mulighed jeg vil kigge nærmere på. Har du samme dækstørrelse foran og bagpå?
Brugeravatar
Ian

Geografisk sted: København S

Indlægaf Tobster » fre 29. feb 2008 13:08

Yes, jeg har samme størrelse på...
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Tilbage til Styling & ICE