Afstemning 10, 14 eller 18 grader (NA)

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Hvad er din tænding sat til - 10, 14 eller 18 grader?

Ved det ikke
9
43%
10
3
14%
14
6
29%
18
3
14%

Afgivne stemmer : 21

Indlægaf And » ons 19. mar 2008 20:52

Har stemt \"Ved det ikke\", da jeg næsten lige har hentet bilen og derfor ikke kender indstillingen af tændingen - jeg formoder dog at den er standard.

Men ansporet af denne diskussion så tænker jeg lidt på hvad det optimale brændstof er til vores motorer, i denne tråd nævnes både 92 og 95 oktan.

Er det sådant at en mere agressiv tænding, teoretisk set, burde medføre at man bør anvende benzin med højere oktantal? (Jeg ved godt at Hasse siger det modsatte med sin bil.)

Nu har jeg kun tanket min bil én gang og derfor intet har at forholde mig til, men kan I mærke ydelses forskel på de forskellige brændstoffer: 92 - 95 - 98 - VPower - Dynamic og hvad de ellers hedder, eller korrigerer en evt. bankesensor for dette. Beklager hvis dette falder udenfor tråden, i så fald opretter jeg spørgsmålet separat.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf KjaLLe » fre 21. mar 2008 03:32

Ja hvis du stiller tændingen højere skal oktan tallet for det meste også være højere..

Nu skriver hasse godt nok at han køre på 92, men hvem ved, måske er det faktisk 95? - Jeg har i hvert fald hørt at mange stationer ikke har både 92 og 95 selvom det står på skiltet, i mange tilfælde er der vist også 95 i 92 pumpen.

Jeg køre med 95 på min, har et par gange prøvet at tanke 98 (V-Power - Dynamic osv.) men uden forbedring, det er i hvert fald ikke noget jeg kan mærke. Så jeg har valgt at holde mig til 95 oktan..
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Foregående

Tilbage til Tuning og modificering