SÃ¥dan... nybagt MX-5 ejer :)

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

SÃ¥dan... nybagt MX-5 ejer :)

Indlægaf MrT » tors 10. apr 2008 20:16

MX-5 har faktisk aldrig sagt mig noget særligt, eftersom jeg startede med en Supra 2.8i GT Turbo fra 1984, som 18 årig tilbage i 2000. Men den kom jeg desværre af med igen i ca 2004.

Siden i sommers har jeg dog overvejet lidt at finde en MX-5, men synes at de nyere modeller - som jeg bedst kunne li', var lidt dyre.

Det var lige indtil jeg begynde at læse lidt mere om NA'erne og fandt ud af de måske ikke var så tossede endda.

Og jeg lader så bare billedet fortælle resten af historien :)

Billede
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Viggoman » tors 10. apr 2008 21:09

Vi kipper med lygterne (os der kan :D ).

Tillykke og velkommen i godt selskab.

Dytten ser fin ud, hvad er dens historie?
Senest rettet af Viggoman tors 10. apr 2008 22:36, rettet i alt 1 gang.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf JK » tors 10. apr 2008 21:20

Tillykke med den :D
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf MrT » tors 10. apr 2008 21:49

Viggoman skrev:Dytten ser fin ud, hvad er dens historie?

Billedet snyder desværre lidt, lakken er noget mere træls end den ser ud til på billedet :) Den er lidt mat hist og her, som rød jo nu er på sådan en "gammel" vogn. Nogle steder er den røde toplak også poleret væk, så der er lidt hvide pletter et par steder. En enkelt bule i venstre dør, ca 15cm høj - ikke så synlig. Det værste er næsten højre side som har fået en nøgle-ridse på næsten hele langsiden.

Der skal lige smides en 10-15k i en hel-lakering af den, eller hvad det nu koster, men først EFTER der er betalt afgift af den :)

Jeg er udlandsdansker, så jeg skal have tyske plader på den indtil jeg vender hjem til DK igen. Desværre betyder det at jeg ikke kommer til at køre ret meget i den, kun når jeg er hjemme i DK på ferie for at se venner/familie engang imellem, så er jeg fri for at leje en bil. Men mon ikke jeg tager en lidt længere sommerferie i DK i år, end jeg normalt gør :D

Dens historie har jeg ikke helt fået oversat endnu, der er 2 siders tysk jeg lige skal have kværnet igenem babelfish til noget forståeligt gebrokken engelsk. Men den har kørt cirka 40.000 km i Canada først, hvorefter den er importeret til sydtyskland, hvor den kun har haft 1 ejer. Den har gået 145.000 km ialt.

Rust ser der ikke ud til at være noget særligt af, højre bagerste vange har lidt bobler udvendigt og venstre bagskærm har lidt bobler også, en 5cm langt område cirka. Måske fordi der er lidt bredere dæk på end normalt, så vandet blir smidt derop på?

Kalechen er kun et par år gammel, så den virker til at være i god stand.

Ellers er der vist ikke så meget at fortælle, nysynet og toldsynet i DK for et par mdr siden. Synet i tyskland december 06, så den skal formentlig til syn i Tyskland igen her til december, men mon ikke det går.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion