Er dette den rigtige måde at slå kaleche med lynlås ned på?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Er dette den rigtige måde at slå kaleche med lynlås ned på?

Indlægaf MrT » søn 13. apr 2008 11:41

I mangel af en manual til bilen/kalechen, sætter jeg min tillid til jer :)

Jeg fandt ud af her idag at der er lynlås på min bagrude, så det skal jo selvfølgelig bruges, for ikke at ruden tager skade.

Lige 2 spørgsmål.

1: Ligner denne rude, en rude der har været taget skade af at være foldet sammen med kalechen uden at rulle ned først? (beklager den er beskidt, vi har ingen vandhane udenfor så er lige ved at arrangere noget med vask...)

(klik på billedet for stor version)
Billede

2: Er dette den korrekte måde at rulle bagruden ned på, placere den, samt folde kalechen ned oven på den bagefter? Pga. windbreakeren kan bagruden ikke ligge helt flad på \"hattehylden\", så den bøjer ganske svagt.

(klik på billederne for stor version)

Billede

Billede

Jeg takker ydmygt for jeres hjælp :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf PGS » søn 13. apr 2008 12:08

Din bagrude ser ok ud synes jeg. Den tränger sansynligvis til en gang plastic rens, kan köbes bl.a. her
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/407

Se blot til at bagruden ligger helt plant hvis det er muligt, läg eventuelt et händkläde mellem rude og tag for at ungå ridser. Din windbreaker er til at löfte af og kan lägges i bagagerummet.
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf MrT » søn 13. apr 2008 12:09

Jeg skriver lige plastic rens på min mx5parts indkøbsliste så :)

Men windbreakeren skal jo ikke tages af og ligges i bagagerummet - den skal sidde der, når kalechen er taget ned. Så forstår ikke helt hvordan det vil hjælpe med pladsen til ruden, at afmontere windbreaker? :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf PGS » søn 13. apr 2008 14:35

MrT skrev:Jeg skriver lige plastic rens på min mx5parts indkøbsliste så :)

Men windbreakeren skal jo ikke tages af og ligges i bagagerummet - den skal sidde der, når kalechen er taget ned. Så forstår ikke helt hvordan det vil hjælpe med pladsen til ruden, at afmontere windbreaker? :)

Dit udgangspunkt er at du vil ha taget ned. Du lyner op, lösner bagruden og din windbreaker gör nu at din rude får en lettere böjning. Er det meningen at windbreakeren ska sidde på plads når taget samtidigt er oppe? Det går ikke hos mig simpelthen fordi jeg kommer ikke til lynlåsen som låser baggruden når min windbreaker sidder på sin plads.
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf MrT » søn 13. apr 2008 15:05

Nej, windbreaker er nede når kalechen er oppe. Men nu har jeg godt nok kun prøvet det 1 gang, jeg vil dog tro at hvis jeg lyner bagruden ned oven i windbreaker - som ligger ned, kan jeg ikke få windbreaker op igen når bagruden og derefter kalechen kommer ned oven på den?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion