Jeg var til syn med MX'eren idag

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Jeg var til syn med MX'eren idag

Indlægaf PGS » tirs 15. apr 2008 14:22

Lidt spändt var jeg da jeg körte bilen ind gennem porten til synshallen. På med slangen til udstödningen, op med bagklappen og jo advarselstrekanten sidder på sin plads på panelet bag nummerpladen, lyset checkes osv, alt ser godt ud.
Jeg ser at tre synsmänd står i en lille gruppe foran bilen og betragter den og nikker anerkendende, et godt tegn tänker jeg. :wink:

Op med bilen og jeg skynder mig ind under liften sammen med synsmanden for at se hvordan det ser ud. Förste gang faktisk at jeg er under bilen for alvor og det skal blive interessant at se hvordan alting ser ud . Får en positiv bemärkning fra min ven (synsmanden) om at \"den ser vel nok sund og fin ud\" og ingen rust overhovedet. Styrekugler, bärearme osv. er ok og ingen problemer overhovedet. \"Det er ikke ofte vi ser disse miata'er og dem vi ser fejler aldrig noget\" siger han, det er söd musik i mine öre. :)

Ned med bilen, mig i passagersädet og en lille \"prövetur\" med synsmanden bag rattet rundt om anlägget inden bremsekontrollen som viser venstre frem = 2,0, höjre frem = 2,2, venstre bag = 1,3 og höjre bag = 1,2. Siger ikke mig noget andet end at värdierne tilsyneladende er ok og bilen er endelig godkendt. :lol:

Synsmanden overräkker mig synsprotokollet og siger \"hvis du passer på den MX'er så har du en fantastisk fin bil i mange år\", \"Det skal jeg göre og tak for idag\" siger jeg, knapper taget ned og körer ud i forårssolen 8) samtidig med at hun (bilen alltså) får et kärligt klap på intrumentbrädtet, \"Godt klaret min lille ven\" siger jeg og stolt det var hun (og mig også). :lol:
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf MrT » tirs 15. apr 2008 14:39

Way to go :)

:top:
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Re: Jeg var til syn med MX'eren idag

Indlægaf Danny » tirs 15. apr 2008 15:01

PGS skrev:"Det er ikke ofte vi ser disse miata'er og dem vi ser fejler aldrig noget"

Det er der garanteret ingen Peugot-ejer der nogensinde har hørt. Undskyld, men jeg er virkelig træt af det mærke :P

Men tillykke med det, sådan skal det gøres.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf AS DK » tirs 15. apr 2008 19:57

Der er åbenbart noget med syns-folkene og kludetag.
Jeg var fornyligt til syn med min kones VW Golf Cabriolet fra 1984. Synsmanden var helt elektrisk (på den gode måde) og jeg kunne næsten ikke vriste bilen fra ham igen. Han skulle endda have en ekstra køretur inden jeg med masser af ros for den fine bil kunne komme afsted igen.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Re: Jeg var til syn med MX'eren idag

Indlægaf Webmaster » tirs 15. apr 2008 20:22

Danny skrev:...Det er der garanteret ingen Peugot-ejer der nogensinde har hørt. Undskyld, men jeg er virkelig træt af det mærke..
Tja.. kærestens Fiat Cinquecento fra 1996 røg lige igennem syn uden bemærkninger... Synsmanden skulle også have kigget helt únderligt på bilen... Nok ikke typisk for mærket og model :D
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » ons 23. apr 2008 10:18

Så kan jeg tilslutte mig titlen på denne tråd.
Gik - også - igennem.
Havde, som det fremgår af en anden tråd passificeret Powercard og Bipes (naturligvis).
Tågelygter (kørelyset) i gabet afmonteret.
Og fornummerpladen sat i \"næsten lodret\" position.
PÃ¥sat org. rat.

Min egen opfattelse (vist også synsmandens), at \"lyden\" var for meget.
Den blev IKKE målt.
Har JR's sportsexhaust og Cat fra FM.
Har ikke kunnet finde noget E-mærke for disse (E-mærke vist noget med støjgodkendelse(?)) EEN ting er jo CARB noget andet støj.
Sidste gang, jeg var til syn, blev den målt. Og dumpede.
(Satte org. udstødning og en lånt org. cat på til omsynet).

Interessant er/var, at samme opsætning sidste gang OGSÅ dumpede fsv. angår forurening (tændingen stod på 14). Denne gang havde jeg stillet tændingen på 10. Og den gik FINT (flotte tal) igennem!.

Der var ingen bemærkninger til FM's fuelrail. Og det undrer mig. Det er jo en potentiel brandkilde. Selve railen har ingen påtrykte specificationer og FM har kun kunnet oplyse at: Det var egen fabrication.
De medfølgende fødeledninger har påtrykt SAE koder- herunder max psi dog skjult af slangens metalsok, men jeg har ikke kunnet få nogen godkendelsespapirer fra hosefabrikanten Goodyear. Har ikke svaret på henvendelser.

FM's butterfly gav ikke anledning til kommentarer. Hvilket MÅSKE kunne være forventet. Men den er jo skruet på. Så det argument måtte han nok have bøjet sig for...hvis der havde været noget.

Synsmanden sympatisk og seriøs. Og jeg vil ikke udsætte ham for evt. useriøse \"kunder\". Selv om der selvfølgelig ikke findes den slags på dette forum!!!

Og som sædvanlig. PS:
Takthjulene \"gemt\" under ventildækslet. De var med garanti (?) ikke gået igennem.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Tilbage til Diskussion