Sådan kan 6\" højtalere jo også monteres...

Fast & Furious, store højtalere og andet lir

Redaktør: Softtop

Sådan kan 6\" højtalere jo også monteres...

Indlægaf MrT » ons 16. apr 2008 16:52

Ville lige kigge til mine højtalere for at se om det var de standard der sidder i - men det viser sig at det ikke er. Det er nogle Kenwood KFC-1673, som faktisk er 6\" - som standard åbenbart også er.

Sådan her er de monteret - og ja, det er jo ikke kønt, men det lader da til at virke...

Billede

Jeg synes egentlig ikke de spiller super godt, så jeg vil måske se om jeg kan finde nogle bedre 6\" til et godt tilbud et eller andet sted, så jeg kan få lidt mere \"dybde\" i lyden, det synes jeg dem her mangler. Men så vidt jeg kan forstå er 6\" højtalere ikke så nemme at finde, så det kan godt være man må gå en tand ned, ligesom guiden her på five-speed.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Tobster » tors 17. apr 2008 07:08

Eller gå en tand op i størrelsen som jeg gjorde... :D
Jeg er ikke den store ICE-entusiast, så jeg købte et sæt Cervin Vega hos T.hansen. Jeg var overrasket hvor godt de spillede til den pris.

http://thansen.dk/product.asp?c=1747273 ... 1633772933

Højttalerne har en smule for store, så det var bare med at komme igang med en metal-fil og gøre hullet større.
Husk at behandle det af-filede område bagefter... :D

Billede
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf MrT » tors 17. apr 2008 09:18

Det er netop det med at skulle file i metal og behandle det bagefter, som gør et jeg nok hellere vil nøjes med en tand mindre, eller bare en 5,25\" som kan monteres uden det store bøvl :D

Jeg vil sige at lige pt. er det disse Rainbow KX120 jeg er mest interesseret i:
http://carsound.dk/produkt.asp?id=4624&pk=1
- Koster 599 kr pr. sæt. Men jeg vil lige vente til jeg får plader på 5'eren og så køre den ind til Carsound i Horsens med den ene højttaler afmonteret, så kan det jo være de er flinke nok til at vi lige kan prøve at holde den i hullet for at tjekke at den kan være der, med dybde osv.

Billede
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Styling & ICE