Parkeringen med kalechen nede, gør I nogensinde det?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Munk » lør 19. apr 2008 22:40

Jeg har en gang fanget en fugleklat der vel fyldte 15 cm på tværs af den øverste del af forruden, da jeg trillede af en skov-vej. Kunne have været blevet et godt svineri hvis jeg havde været det længere fremme.

Jeg har ikke haft nogle dårlige erfaringer med at parkere med toppen nede, men plejer nu at slå toppen op.

Generelt skal man dog holde sig væk fra at parkere under træer, hvad enten toppen er oppe eller nede. Der kommer altid fugleklatter på bilen hvis jeg holder under træer, og så er der flere træer der smider alt fra små fedtede blomsterblade til regulære dråber af nektar eller lign. Det er irriterende og langsommeligt at vaske af lakken og toppen men vil være klasser værre at få i interiøret.

Ellers har jeg oplevet at komme ud til en der stod og ventede ved bilen på Bilka's parkeringsplads, og en anden gang til en seddel i forruden. Begge gange tænker man nej nej nej hvad nu, men billeder af buler og ridser passerer for det indre blik, men det var heldigvis begge gange en der måske selv ville have en mx5 og lige ville høre fra en der havde en.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf And » søn 20. apr 2008 08:47

Har kun prøvet at parkere med kalechen nede en gang, det var i fredags mens vi besøgte svigerforældrene på en campingplads, men der sad jeg så også kun ca. 20 meter fra bilen. Umiddelbart ville jeg nok ikke bryde mig om at efterlade bilen \"ubevogtet\" og åben. Jeg er sku for bange for at der går jantelov i den og folk bruger bilen som skraldespand eller det der er værre!

Jeg har i øvrigt på den hårde måde lært at man heller ikke skal parkere under store lygtepæle - da jeg kom ud til bilen havde en eller flere fugle med seriøse maveproblemer siddet på lygtepælen og så lavet et ca. 60 cm hvid/grøn/blåt spor hen over min siderude, forrude og kaleche... Kæft min makker var færdig af grin da han så mit ansigtsudtryk. :)

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Foregående

Tilbage til Diskussion