Hvad sker der?!?

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Hvad sker der?!?

Indlægaf JK » ons 23. apr 2008 11:24

Hvad sker der for min lill 5ér:

Nogle gange når jeg starter den om morgnen lyder den som om den går på tre cylindre, men der er ingen forskel i trækkræften, så den går på alle fire. Det gør den frem til at termostaten åbner/moroter bliver varm. Hvis den efter at have kørt 100m skal stå i tomgang, går den i stå (hvis den køre længere forsvinder problemet)
Den vil nu ikke starte i ca. ½ min derefter springer den igang som om der ingen problemer har været, derefter er der ingen problemer!
Det sker ca. 1 gange om ugen og kun en gang om dagen og kun første gang den starter den dag, der er ingen foreskel på om det er fugtigt eller tørt.

Det er ikke tændrør, kabler og det som ellers er 5érens svage punkt eller startsspæren. Men jeg kom til at tænke på det elektroniske tændingsmodul som er en lille sort sjover der sidder i siden af fordeleren og som altid skabte problemer på Mazda 323 i´modellerne. Jeg kan huske at hvis motoren skabte sig og den ikke var til at fejlfinde på, så var det altidf problemet var. Er der nogle som ved om der sidder sådan en på 5éren? jeg har prøvet og lede, men det er jo ikke sikkert der ligner den som sidder på 323érne.
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Gabbe » tors 24. apr 2008 00:46

Min gik også på 3 cylindre i et stykke tid. og lidt de samme symptomer som din.

Mazda værkstedet fandt ud af at det var en pakning der var defekt som så var blevet værre og værre...
Brugeravatar
Gabbe

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf JK » tors 24. apr 2008 09:07

Gabbe skrev:Min gik også på 3 cylindre i et stykke tid. og lidt de samme symptomer som din.

Mazda værkstedet fandt ud af at det var en pakning der var defekt som så var blevet værre og værre...

Ved du hvad det var for en pakning?
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Indlægaf Gabbe » tors 24. apr 2008 16:29

desværre nej men det var meldingen fra værkstedet. Fik kun at vide at det var en pakning der var røget. og siden har der ikke været nogle problemer.

Men der er flere herinde der har haft problemer med de 3 cylindre...så mon ikke de ved mere om det. Burde ligge inde under dette forum.
Brugeravatar
Gabbe

Indlægaf JK » fre 25. apr 2008 17:28

Gabbe skrev:Men der er flere herinde der har haft problemer med de 3 cylindre...så mon ikke de ved mere om det. Burde ligge inde under dette forum.

Desværre er det ikke samme problemstilling.
Billede
Brugeravatar
JK

Indlægaf JK » tirs 6. maj 2008 19:31

Så er problemet løst :D

Ventildækselpakningen var utæt, hvilket medvirket til at der kom olie i føleren for tændingen!!!

Utætheden var kun lige omkring føleren så det kunne ikke være meget mere uheldigt og besværligt at fejlfinde.
Billede
Brugeravatar
JK

Indlægaf Gabbe » fre 9. maj 2008 13:55

super... :D

God sommer...
Brugeravatar
Gabbe

Tilbage til Problemer og løsninger