En lille twist omkring tågelygter som kørelys...

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Kuksi » ons 30. apr 2008 20:37

Med lidt kreativitet så går det at finde frem til ejeren.

http://www.fyn.dk/modules/fsArticle/index.php?articleid=12651

Desværre... :o
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Lennart » tors 1. maj 2008 05:07

Hej

Ja jo måske. Men gør det noget ???
Enhver bil der skal ud og køre viser jo pladerne frem, og enhver kan notere dem ned. Så hvor er forskellen. En grund kunne selvfølgelig være
at www netop betyder verden over, og at der måske findes en galning et eller andet sted derude på planeten. Men sandsynligheden er nu lille efter
min mening. Jeg troede faktisk kun det var politiet der rådede over nummerpladeoplysninger. Jeg har selv en tankstation, og kan ved aflæggelse af CPR nummer osv. få oplyst hvem der har kørt en given bil
men kun hvis jeg har en god grund til det. En helt ude i skoven grund kan jo også være den at man kan optræde anonymt herinde både med brugernavn osv. og på den måde ytre sig frit uden risiko for evt. fjendskab/misundelse fra andre. Men det er lidt langt ude.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Lennart » tors 1. maj 2008 05:09

Mr Miata

Jeg tror ikke du må skære i pladerne, Danny herinde er blevet advaret
omkring dette har han skrevet. Og han har derfor bukket pladerne.
Men nu da du HAR gjort det er det jo for sent :wink:

Kan du indsætte et billede så vi kan se hvordan det tager sig ud ?
Lennart

Indlægaf MrT » tors 1. maj 2008 10:01

Lennart skrev:Kan du indsætte et billede så vi kan se hvordan det tager sig ud ?

Ja det kunne jeg også godt tænke mig at se - det er selvfølgelig tilladt at sløre bogstaverne på nummerpladen :D Og hvornår er dit første syn? Det kunne være spændende at høre om den vil gå igennem med "klippet nummerplade".

Lennart,
Jeg har også besluttet mig for ikke længere at sløre min nummerplade - mest fordi min bil aldrig opholder sig på den adresse der står som indregistreringen, og så fordi jeg ikke ved om det er ligeså nemt at finde frem til tyske ejere som danskere - så indtil afgiften bliver betalt, har jeg nok intet at skjule :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Re: En lille twist omkring tågelygter som kørelys...

Indlægaf Helge » tors 1. maj 2008 10:36

MrT skrev:I det hele taget er jeg i tvivl om jeg overhovedet skal følge de danske regler på det område - jeg vil tro jeg skal, når der køres i Danmark, men i udlandet er det selvfølgelig ligemeget.

Er Bilen registreret i Tyskland, skal du selvfølgelig følge tyske regler, og det gælder uanset hvilket land du kører i.
RC-07-1.8 Sunlight Silver
Brugeravatar
Helge

Geografisk sted: Odsherred

Re: En lille twist omkring tågelygter som kørelys...

Indlægaf MrT » tors 1. maj 2008 11:24

Helge skrev:
MrT skrev:I det hele taget er jeg i tvivl om jeg overhovedet skal følge de danske regler på det område - jeg vil tro jeg skal, når der køres i Danmark, men i udlandet er det selvfølgelig ligemeget.

Er Bilen registreret i Tyskland, skal du selvfølgelig følge tyske regler, og det gælder uanset hvilket land du kører i.

Jep, men derfor skal tyske biler jo stadig køre med kørelys på, når de kører ind i Danmark :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 00:07

MrT skrev:
Lennart skrev:Kan du indsætte et billede så vi kan se hvordan det tager sig ud ?

Ja det kunne jeg også godt tænke mig at se - det er selvfølgelig tilladt at sløre bogstaverne på nummerpladen :D Og hvornår er dit første syn? Det kunne være spændende at høre om den vil gå igennem med "klippet nummerplade".

Mr. Miata - er der mulighed for billede af din bagerste nummerplade, så vi kan se hvordan det ser ud? :) Skal jo have fundet ud af engang hvad jeg gør, da jeg vil rende ind i samme problem på et tidspunkt.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 08:14

Mrt

Kig lidt nede på denne side:

http://www.five-speed.dk/Gallerisub/200 ... spring.htm

Der kommer en Miata med bukket nr. plade.
Lennart

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 09:37

Lennart skrev:Mrt

Kig lidt nede på denne side:

http://www.five-speed.dk/Gallerisub/200 ... spring.htm

Der kommer en Miata med bukket nr. plade.

Jep, hvorfor tror du jeg lige kom i tanke om denne tråd iaftes :D
Men Mr. Miata har jo skåret i hans, så det var det jeg var lidt nysgerrig efter at se på.

Var det på dataophug.dk du fandt dit bagstykke til nummerpladen til 1000 kr? Hvad søgte du på? Jeg har nemlig ikke kunne finde nogle stumper, og de eneste billeder af delene er af hele bilen, hvor delen (som ikke altid er super godt beskrevet) er taget fra.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 10:05

Jeg kan ikke huske præcis hvor jeg fandt den bagplade.
Men det er sikkert svært da du skal have fat i en skrottet mxer.
Men du kan jo prøve at søge på en anden del, eksempelvis baglygte, og så ringe og spørge dem der har baglygte, hvor de har gjort af resten af bilen. :o
Måske kan man finde flere \"brauchte autoteile\" i tyskland ! TYyskland jo nærmest bugner af MXere.
Lennart

Foregående

Tilbage til Diskussion