Jeg havde et lignende problem for halvandet års tid siden.
Den haltede lige pludseligt fuldstændigt tosset i motoren og ville ikke tage omdrejninger. Pludselig begyndte det ovenikøbet at ose ad H til ud af udstødningen, hvilket jeg formoder var overskydende ikke-afbrændt benzin der afbrændte i den varme udstødning.
Jeg anede ikke mine levende råd, men troede at nu var den motor død. Da jeg så skulle hjem fra arbejde startede jeg bilen og alt var ved det gamle igen. Men lige før hjem begyndte skidtet igen, dog uden røgen. Det holdt op ud af det blå og jeg skyndte mig hjem og klage min nød til Andreas. Tændkablerne havde jeg skiftet inden, men det var ikke fejlen.
Jeg kørte over til ham i 5'eren uden de mindste problemer og den gjorde heller ikke bøvl ovre ved ham. Efter noget grublen og hårkløen fandt vi ud af at boltene til knastakselsensoren sad løse. Og når han fattede om den og drejede opstod problemet igen.
Så måtte jeg bekende, at jeg for nylig havde skiftet o-ringen og i den forbindelse havde haft boltene afmonteret, som jeg tilsyneladende ikke havde spændt ordentligt
Men det var ikke den eneste dummefejl jeg havde lavet. Det havde regnet kraftigt op til problemets start og jeg havde under regnvejret ikke lukket ruden i passagersiden. Der var så meget vand ved bundmåtten, at det sejlede dernede. Det havde jeg selvfølgelig fået ud og gjort rent, men jeg vidste bare ikke at ECU'en sidder lige nedenunder! Så den blev også lige skiftet nu vi var igang, da lodningerne så lidt svedne ud.
Så det har nok været en herlig kombination af de to tilfælde, som gav mig bøvl, for problemet har ikke været der siden. Det skal siges, at min far har oplevet samme symptomer fordi en mekaniker ikke havde sat tandremmen ordentligt efter skift af denne, så hvis du har været dernede og lege kan det være det.
Men jeg har lært af de idiotiske fejl og er nu meget omhyggelig med at spænde korrekt og især med at lukke det forbistrede vindue

92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.