Lennart skrev:Vil det sige at de der "rear" ledninger er trukket fra radiorummet og så
ud langs karossen under tæppet, men ikke op i sæderne ??
Jeg aner ikke hvor ledningerne bliver af. De går ind i sådan et tykt bundt ledninger inde bag radioen og så ser det ud til at det bundt ledninger går ned i et hul inde bag en dims, se billedet:

Den eneste ubrugte connector jeg kunne se, er denne:

MEN der passer ledningerne ikke med de ledninger der går op til radioen (det originale stik), og de her ledninger (i cirklen) passer heller ikke med de farver der står i ledningsdiagrammet i min Haynes, så jeg tror ikke det er dem. Desværre fandt jeg først mit multimeter frem efter jeg havde monteret de andre ledninger, så jeg glemte at måle om der var forbindelse i dem - så havde det jo været dét stik.
Anyway, jeg cuttede de 4 ledninger af på det multistik der sidder bag på min sony radio, så det originale ledningsnet forbliver intakt, og derpå koblede jeg så noget højttaler kabel istedet, der går hen under midterkonsollen.
Og der blev sgu gået til stålet, det var en lang kamp

Resultat - det er FORFÆRDELIGT!!
Jeg vil sige, hvis det her "mx5parts mod" skulle lyde bedre end de originale headrest speakere, så har det originale setup godt nok været til at lukke op og *beeep* i. Hvis jeg har fade sat til 50/50 (front/bag) kan man faktisk ikke høre højttalerne bag. Sætter jeg fade til ca 60-70% bag blir de tydelige nok, og 100% er det selvfølgelig kun baghøjtalerne man hører. Men de er ret svage.
Måske var det pga. den plastic-plade man sætter foran højttalerne, så jeg prøvede at lyne ned indtil højttalerne, men det gjorde kun meget lidt forskel. Jeg prøvede også med noget andet kabel (havde brugt højttaler kabel fra hi-fi klubben), prøvede med noget tyndere kabel jeg vist nok fik med til nogle billige højttalere engang - samme resultat. Jeg prøvede at bytte om på + og -, i tilfælde af der var en fejl et sted. Ingen forskel, det lød faktisk fuldstændig ens (havde regnet med der ville være en forskel, så det forstår jeg ikke helt).
Og det var både højre og venstre højtaler der var ret svage i det, så en fejl i højttaleren bør det vel næppe være, ellers skulle man da være ret uheldig hvis hele sættet er defekt.
Som jeg ser det, så er der 4 muligheder:
1) Begge højtalere er defekte. Meeeeen..... ?
2) Min SONY radio er noget bæ og kan ikke sparke nok power ud til dem, hvilket skulle være underligt da den ingen problemer har med at spille helt acceptabelt i dørhøjtalerne, som jo er større.
3) Kabel-fejl. Har brugt det medfølgende kabel til højtalerne til at trække ned fra nakkestøtten og til midterkonsollen, hvor de er tilsluttet hi-fi klubbens højtalerkabel. Godt nok med samlemuffer, men multimeteret sagde ikke noget om nogen særlig modstand da jeg tjekkede forbindelsen.
4) Monteringsfejl. Men det burde jo være så simpelt, så det tror jeg næsten ikke jeg kan kikse op. Det er monteret noget i den her stil, og mellem radioen og samlemufferne er der så bare et multistik fra radioen, men på de ledningerne står der også "rear right -" osv på.

Må prøve at se imorgen hvordan det er at køre med...
Lennart skrev:OG, hvorfor lige MRT ? Hvad er dit rigtige navn ???
Hedder Klaus T., så derfor "Mr. T"