Jeg tænker så på at montere disse lygteglas, og gøre følgende:
1) Montere den gule/orange pære ude i det lille område (positionslygte-området) som blinklys.
2) Montere en 15w eller 21w pære i det store område af lygten, og tilslutte ledningerne som det gamle positionslys sad på.
Så kan jeg, ved at tænde for positionslyset, få kraftigt og lovligt (ikke?) kørelys i fronten. Det er ikke automatisk, men det er nemt - tror jeg - og så kan jeg nemt lave det om igen når nu den skal til tysk syn (der må man nemlig slet ikke lave vores kørelys-modifikation).
Det jeg dog undrer mig lidt over:
1) Når jeg tænder positionslyset vil min 15-21w pære så tænde som kørelys - fint nok. Men når jeg åbner popup lygterne for at køre med nær/fjernlys, vil kørelyslygterne forblive tændte (da de jo kører på positionslys-ledningerne). Vil dette give et problem? Eller bør jeg bare tage 15w pære så det ikke er så kraftigt?
2) Jeg vil helst undgå at klippe i det originale ledningenet, men jeg er nødt til at få sat en større fatning på de ledninger hvor positionslyset går til. Hvad kan man gøre der?
Har i øvrigt lige monteret klare (røgede) baglygter bag på, alle originale fatninger osv blev brugt...
(Ifølge tyske regler bør de reflesker der ligger på kofangeren på de 2 nederste billeder, være monteret. Jeg ved bare ikke helt hvor, så tror jeg tager dem med til tysk syn engang og spørger om de skal være monteret og hvor, så jeg kan montere dem direkte der - det er med dobbeltklæbende tape, så kan altid tage dem af igen når jeg kommer hjem