Det er måske lidt et spm om religion - men tanken har også strejfet mig, hvad nu hvis bilen ruller rundt. Jeg er nået til den konklusion at jeg ikke vil tænke over det og blot nyde bilen som den er...
Livet ved vi aldrig hvordan flasker sig - det handler om at nyde det mens man kan. Der er så meget snak om sikkerhedssystemer - 5 stjerner, ESP og +6 airbags for at vi overhovedet kan sætte os ind i bilen og nyde (falsk) tryghed!?!
Mange trafikulykker beror sig på tilfældigheder - jeg har gennem mit fritidsjob set de grimme sider af disse og det er absolut ikke altid den \"stærkeste\" der overlever. Jeg har klippet en død mand ud af førerhuset af en lastbil, og også klippet mig ind til en mand der var dræbt i sin \"sikre\" familiebil med ABS, Airbags og meget andet. Omvendt har jeg stået med en mand der var røget ud af sin cabriolet (og revet hele tagkonstruktionen med sig!) op på fronten af den modkørende og dernæst fløjet ned i en mark - manden overlevede og spiller fodbold i dag.
Nogle gange er det altså tilfældighederne mere end det udstyr du pakker dig ind i som afgør hvordan terningerne kastes! Kørestilen betyder noget for hvad man rodes ud i, men det at være på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, det kan INGEN af os gardere os imod!
Min pendlerbil har i øvrigt ESP, 4 Airbags, kollisionszoner og meget andet - af og til tager jeg mig i at køre hurtigere i dårligt føre end jeg ville have gjort i en ældre bil, bare fordi jeg føler mig mindre påvirket af omgivelserne. Det skræmmer mig lidt, for er jeg mere sikker i den bil eller er det falsk tryghed - og så sænkes farten oftest...
Nå men jeg nyder hvertfald min NA - vel vidende at jeg nok ikke bør rulle rundt i den alt for ofte...

Derudover praktiserer jeg meget den aktive sikkerhed, da det er den som redder mig de 998 ud af 1000 gange hvor jeg selv kan påvirke situationen.
Mvh.