og luftmængdemåleren skal sidde på den nye intake, men denne gang hen langs fronten af motoren !!! Derfor skal vandpumpen lige løftes 5 cm, hvilket var let nok med en medfølgende adapter. Luftmængdemåleren sidder nu næsten op ad spjældhuset og bliver forbundet med en ny slange koblet på et plasticvinkelstykke der sidder direkte på spjældhuset.
Egentlig en let installation, spændt blev motoren startet efter 1 times arbejde. Motoren springer sofort igang (havde jeg ikke helt turde håbe på)
men det gjorde den altså. Stille og roligt bakke ud på vejen.
Lige efter byskiltet 2 gear og så bare ned med speederen, bilen trækker voldsomt afsted, op i tredie og ved omkring 4500 rpm, så sker der sku noget, motoren har totalt ændret karakter, som død og patent nærmest
sprinter bilen afsted......Ikke fordi den ikke var hurtig før, men der er en markant forskel den virker meget mere spændstig og omdrejningsvillig.
Som bonus får man den dersens helt specielle indsugnings lyd, der krydret med udstødningen giver en ubeskrivelig samstemmende lyd.
Man sidder midt i imellem........Sikke en forskel.
Jeg vil mene bilen har fået omkring 10-20% mere power, men bare lyden er alle pengene værd.
Der er også et par minusser, den elektriske fan foran køleren kunne jeg ikke få plads til
Motorhjelmspinden skal flyttes, jeg kan ikke helt forstå hvorhen, men det finder jeg vel ud af.
Alt ialt en god investering der med en smule justeringer nok skal blive perfekt.