Instrumenter under radioen

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Instrumenter under radioen

Indlægaf Lennart » man 26. maj 2008 14:31

Jeg ønsker at placere 3 instrumenter i rummet under radioen.
Et ur, et termometer, og et olietermometer.
Mest for et syns skyld. :o

Nå, men jeg har søgt de gænse sider efter noget de tre instrumenter kan sidde i. Altså en kasse med en forplade med 3 huller i, men jeg kan bare
ikke finde noget nogen steder. Er der nogen der lige kan finde sådan een ? Så vil jeg blive rigtig glad :D

Slutteligt gør det ikke noget hvis der var plads til en \"start\" knap et sted dernede også, evt en plade med kun to huller og så den knap i midten.
Olietermomteret, får jeg alligevel ikke brug for, eller gør jeg ??
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Viggoman » man 26. maj 2008 14:45

http://www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=4622

Startknappen monteres i stedet for cigarettænderen. http://www.miatamania.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=42928

Olietemp? Jo da, det siger meget mere om motorens driftstemperatur en kølevandstemperaturen.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Lennart » man 26. maj 2008 15:38

Det ser bare godt ud, følger der instrumenter med ??? Prisen er jo 57 pund !!! :o

Ellers sidder instrumenterne jo OVER radioen, mens jeg har pladsen UNDER radioen se her
http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1569

Men mange tak for \"fundet\" jeg havde ikke lige tjekket den side. :D
Lennart

Indlægaf Lennart » man 26. maj 2008 16:01

Fandt selv denne side, her kan man vælge over/under
Pris 85 USD :o

http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=67003
Lennart

Indlægaf Lennart » man 26. maj 2008 18:58

Lennart

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 05:53

Jeg kører næsten sololøb i denne tråd :D

Men nu har jeg bestilt den kasse med de tre huller i hovr også radioen kan være.

http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=67003

Nu skal jeg så beslutte hvilke tre insrumenter jeg får mest ud af.

Olietemperatur (hmmmm) :roll:

Air/fuel meter (ja hvad skal de efterhånden finde på) 8)
Er der nogen der ved om det er nyttigt på nogen måde ?

Termometer (hmmmm) :roll:

Ur (kan jo altid bruges) :wink:

Vandtemperatur (er der jo i forvejen) :|

Voltmeter (hmmmm) :roll:

Omdrejningstæller (er der jo også i forvejen) :|

Umiddelbart er jeg mest stemt for termometer, olietemperatur, ur.
Lennart

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 09:45

Håber det er OK jeg blander mig i din solo tråd :D

------------------------------------------------------------

Jeg ville vælge:

* Olietemperatur - som vist nok nævnt allerede, siger MEGET mere om motorens driftstemp. end vandtemperaturen gør)

* Voltmeter - man er vel lidt nørd, og det mini batteri MX-5'eren kører rundt med, har jeg ikke sååå meget fidus til - så synes jeg er voltmeter er rart at have. Plus, lige pludselig voltmeteret ikke længere står over de 13,x volt (kan ikke huske hvor meget det er) når man kører, så ved man da at generatoren sikkert er stået af, før det er helt for sent...

------------------------------------------------------------

Og min mening om dine andre valgmuligheder:

* Termometer - Nahhh, ved ikke helt, enten regner det vel ellers er det toppen-nede vejr? :D Synes der er så mange små digitale termometeret man kan placere godt gemt af vejen, hvis man absolut vil have ét.

* Ur - rigtigt, det mangler vi sådanset. Men jeg bruger det jeg har i min radio, trykker bare på \"DISPLAY\" knappen og så skifter den til uret. Så ofte synes jeg ikke jeg savner tiden - ellers sidder mobiltelefonen også i holderen ved siden af radioen.

* Air/Fuel meter er kun \"sjovt\" (nødvendigt?) hvis man kører med tryk på eller anden vigtigere/tung tuning af motoren, i mine øjne. Jeg ved ikke om det kan have en præventiv virkning så man kan \"opdage\" at noget er ved at gå galt med motoren, eller om der er andre ting man typisk vil se på. MEN, hvis der skal udfyldes med 3 pladser, ville jeg nok vælge A/F måleren eller et Ur, som 3. plads.

* Vandtemp. og rpm's har vi allerede ja.

Edit: I min gamle Supra, havde jeg monteret ladetryk og olietryk. Og nede i askebægeret placerede jeg et digitalt termometer med indbygget voltmeter, så det bare at at åbne klappen for at få adgang dertil:
(Vippekontakten ved siden af TOYOTA logoet var til at slukke lyset i turbo+olie urerne, hvis jens betjent kommer \"på besøg\" i aftentimerne :D )

Billede
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 11:34

Ja det var også dem jeg selv ville vælge, bortset fra termometer/voltmeter.
Men de er jo ca. lige uanvendelige, så jeg tager da bare et voltmeter.

Olietemperatur, ja det er spændende, mon den altid er den samme ???
Jeg kan jo godt regne ud at den er lavere når man starter motoren, men når man nu giver den tæsk i en trediegrads kål høne overhaling. :o
Mon viseren så rykker lidt ???? :|
Lennart

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 11:39

Hvad gemmer der sig inde under tæppet med \"toyota\" ??? :o
Kan da ikke være originalt. :?

Ellers nogle fine instrumenter, til turbotryk mv. UHA vist en halvhurtig fætter sådan en Supra.
Lennart

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 13:47

Der var faktisk ingenting bagved \"toyota tæppet\", bare en klods hvor på beslaget til mobilen var monteret, så jeg satte bare lidt filt og limede et toyota skilt på for at give det lidt personligt præg :D

Den var ikke super hurtig, men helt tilpas til mig - kan godt sige dig, savner satme også den vogn! Det var en rigtig cruiser, ikke en lille fiks vogn som MX'eren, men den var genial på motorvejen og \"bare køre derudaf\". Og så er der meget lidt der kan slå lyden af sådan en række 6'er når den tænder i FØRSTE forsøg efter at have holdt i vinterhi 3-4 måneder.... men, den er desværre i en bedre verden nu, den stakkels vogn :(

Billede

Er også spændt på at se olietemperaturen, så jeg håber snart du får de instrumenter monteret :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 14:27

Hvad skete der med Supraen :o
Lennart

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 14:57

Ak ja, det var da man var både ung og dum :D Pengene slap op, det var sjovere at tune end at vedligeholde, så da synsperioden kom og rusten skulle jages væk, var der simpelthen ikke penge nok til det. Jeg holdte fast på den yderligere et par år, kørte kun nogle få gange på prøveplader i sommerperioderne, hvorefter jeg solgte den for cirka 1/4 af hvad jeg gav for den, ca. 4 år forinden.

Og det eneste sted jeg havde den kunne stå, uden plader, var i min fars forhave :D Det havde han dog heller ikke noget imod, da det senere viste sig at der gik yderligere et par år før de fik tid til at fjerne forhaven og ligge fliser istedet.

Billede

Men sådan en Supra mk2 var kraftigt inde i billedet igen, på lige fod med en klassisk Porsche 924 og MX-5'eren, da jeg gik på jagt. Men en mk'2 (82-86 cirka) er ved at være svære at finde, selv i Tyskland. Det var derfor et nemt valg da jeg ved et tilfælde fandt ud af at en gammel kammerat, og den tidligere formand for Supra klubben jeg var medlem af, havde en MX-5 holdende uden afgift - SOLGT!! :D

Og der er nu også mange flere fordele ved MX-5'eren end de 2 andre alternativer, synes jeg. Så har bestemt ikke fortrudt valget, heller ikke selvom jeg måske skal ud og have skiftet kobling og/eller gearkasse inden alt for længe :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 16:28

Mxeren er absolut også noget kønnere.....
Lennart

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 18:46

Lennart skrev:Mxeren er absolut også noget kønnere.....

Nu skal du passe på hvad du siger :D Heldigvis er jeg da enig med dig, men sådan en Supra MK2 er ret "aggressiv" og samtidig primitiv i sit udseende synes jeg - den er rigtig 80'er, oplevede tit at folk kom over for at snakke om hvad det var for en bil osv, på tankstationer :)

Arbejdede faktisk på en tankstation dengang jeg havde den, så da den holdte ude bagved skete det jævnligt folk spurgte om det var min bil der holdte omme bag ved, og så blev der snakket igennem...

Men fred være med det - den næste Supra bliver forhåbentlig MK3'eren med twin turbo, indtil da så har jeg ingen planer om at undvære MX-5'eren i meget lang tid 8)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » ons 28. maj 2008 11:27

Heldigvis er det ikke de tidligere ejere af Supraer, der er agressive og primitive i udseendet :D

Bilen er såmend pæn nok, men som du siger nok pænest for 20 år siden ++ Mxeren er meget mere tidsløs i designet, ser du rigtigt efter kan man jo se de samme linier gå igen. Præcis som Porsche 911.
Samme geniale streg og så ellers nutidens mekanik, SÅDAN.

Og kan fortælle at jeg ejer en tankstation. Så jeg kender godt folks nysgerrige næser.
Lennart

Næste

Tilbage til Diskussion