Nu er det kun 14 dage siden jeg har købt bilen, og den forhandler jeg har købt den af har før været Mazda forhandler (ikke at det er nogen garanti i sig selv). Så jeg tror jeg lige lader dem tjekke bilen engang.
Var egentlig mest varm på at sende den over til Au2fast, men er lidt nervøs ved at køre for langt når den har en tendens til de problemer. At den ikke tænder helt korrekt, kan jo heller ikke være sundt for motoren i længden.
Som nævnt kører den dog ok efter jeg igen havde kablerne ude, men der er stadig lidt små problemer med tomgangen, og jeg \"kørte\" heller ikke mere end et par meter.
Er, som jeg tidligere har skrevet, ikke den store mekaniker, hvis det kun var kablerne kunne jeg klare det selv. Men ting som tændspole, tændrør, tændings indstilling, CAS og luftmasse måler, ved jeg ærlig talt ikke ret meget om, så vil hellere overlade det til et værksted. Så håber man jo bare at værkstedet kan finde ud af at tjekke de ting
Claus jeg vaskede mit luftfilter (KN Typhoon) for en lille uges tid siden. Men tomgangs problemet (en lille smule udsving i tomgang) var der også før, og den kørte helt fint lige indtil den gik helt ned. Kan selvfølgelig stadig være en defekt måler.
Som Kuksi har jeg en gang før (med en Mazda MX3 1.

prøvet at tændkablerne gik i stykker, og det føltes præcis som MX5'eren opførte sig idag. Er det ikke også meget sandsynligt at når det ene tændkabel siger farvel, kan der ikke være meget liv tilbage i resten?