MIATA WAVE

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf UlrikK » man 2. jun 2008 06:31

Jeg vinker til alle MX5'ere jeg ser (hvis jeg når det), der er dog ikke er så vildt mange her på Sydsjælland. På en Jyllands tur så jeg en 3-4 stykker, og der var kun en der ikke vinkede (eller kluden var oppe, så kunne ihvertfald ikke se det).

Lige pt. bor mine forældre i sommerhus, og i det område vinker næsten alle. Der er grusvej derude hvilket gør at man kører meget langsomt, så ofte bliver der endda sagt \"hej\" på den rigtige måde.

Generelt er der mange der som minimum smiler til en, måske fordi man selv kører rundt og ligner en flækket træsko ;-)

Edit: Jeg kører forresten i en NB :-)
UlrikK

Indlægaf Lennart » man 2. jun 2008 10:11

Når i så vinker er det så op i luften med klør fem over taget (som ikke er der), eller et diskret vink inde fra vognen, eller armen ud til siden ???

I står måske op på sædet styrer med storetåen har en haveflise på speederen, en klaphat og et tågehorn i brug. Ja man jo aldrig :o
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Lennart » man 2. jun 2008 10:11

Når i så vinker er det så op i luften med klør fem over taget (som ikke er der), eller et diskret vink inde fra vognen, eller armen ud til siden ???

I står måske op på sædet styrer med storetåen har en haveflise på speederen, en klaphat og et tågehorn i brug. Ja man jo aldrig :o
Lennart

Indlægaf MrT » man 2. jun 2008 10:14

Lennart skrev:I står måske op på sædet styrer med storetåen har en haveflise på speederen, en klaphat og et tågehorn i brug. Ja man jo aldrig :o

Hehe... det er satme god værkstedshumor... man skulle tro du var gammel Toyota mand, Lennart :lol: (112% iorden!)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf MrT » man 2. jun 2008 10:16

Kuksi skrev:@MrT
En "kortslutning" der kun leder i den ene retning.

Tror bare den bliver monteret så når overhalings blink aktiveres (og det kan det også med lukkede lygter) så leveres der også lige strøm til motorerne der vipper lygterne op.

Ja, det lyder rigtigt. Ifølge det her billede, så sidder connectoren helt oppe omkring tændingslåsen. Kan du bekræfte at du havde plastic'en omkring ratsammen af, for at komme til?

Billede

Og hvor har du købt dioden henne, tvivler på deres radioshack partnumbers vil virke i den lokale harald nyborg, medmindre man vil komme derfra med en weber grill og en haveslange :o
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » man 2. jun 2008 10:19

Har aldrig haft en Toyota, men værkstedhumor er der masser af. :D
Senest rettet af Lennart man 2. jun 2008 10:27, rettet i alt 1 gang.
Lennart

Indlægaf Tore » man 2. jun 2008 10:23

Ingen buzzer på min - er din mon importeret fra det store USA?
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf MrT » man 2. jun 2008 10:49

Tore skrev:Ingen buzzer på min - er din mon importeret fra det store USA?

Hvor kommer "buzzer" ind i kampen henne, i denne tråd? 8)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » man 2. jun 2008 11:19

Det er min skyld Mrt

Jeg begyndte at ævle løs om buzzeren når man åbner døren.
MEN det skulle ha været en helt ny tråd. Inden jeg fik det slettet nåede
tore at svare. Og det så jeg først bagefter, så nu står hans svar og svæver i luften. :|
Han sletter det nok herefter.
Lennart

Indlægaf altid6 » man 2. jun 2008 13:26

Jeg hilser så vidt at det er muligt på andre MX-5, men sjovt nok, virke det som om at MX-5 folket kan deles op i 2 grupper. Den ene gruppe er selvfølgelig alle jer herinde på denne side. Er helt sikker på at i vil hilse igen :wink: . Også er der den anden gruppe. Undskyld udtrykket \"ældre mænd\" der når de opdager at min MX-5 ikke er holdt som standard og at det ikke er en anden \"ældre\" herre, med blød hat og lillemor på tur, der sidder i den. Nægter at hilse og bare ser fornærmet ud, selvom at man har øjenkontakt. For dem er jeg sikkert en \"bølle\" og en \"slubert\", der har været så fræk at over gejle deres elskede \"standard\" køre ikon, ved kun at være en hvalp på 30 og sætte noget så flabet, som 16\" alufælge på bilen............ Uha uha sikke da en bisse, han køre sikkert uansvarligt og mere end 55 km/t på landevejen.
(Dette er ikke en general fordom imod folk over 60, bare nogle oplevelser, der relatere til denne tråd :wink: , så håber ikke at jeg har trådt nogen over tæerne)

Ved ikke om det bare er området jeg bor i, hvor det kun er accepteret at have en MX-5, hvis den er købt for pensions opsparingen. Men det er jo heldigvis et frit land, så de kan jo hilse eller ladevære :)
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Tore » man 2. jun 2008 13:34

Heh - sjovt nok ellers med den buzzer posting. Tror jeg lader mit indlæg stå, ellers skal der bare slettes endnu flere posts før tråden igen giver mening! :wink:
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf UlrikK » man 2. jun 2008 17:57

Arbejder stadig på mit vink. Har dog ikke så meget lyst til at stikke armen langt ud over siden, så den undgår jeg som regel ;-) Ellers synes jeg man selv bliver mest glad af de entusiastiske vink, så forsøger da også selv at bruge den slags.
UlrikK

Indlægaf Tante Sofie » man 2. jun 2008 20:58

MrT skrev:Lennart,
Du kan ligeså godt lade være at vinke til NB'erne, de er alt for fine til at vinke tilbage - eller, kvinderne hvertfald :lol:

Mage til fordom - i dobbelt forstand :|
Brugeravatar
Tante Sofie

Geografisk sted: A'mar

Indlægaf MrT » man 2. jun 2008 21:08

Tante Sofie skrev:Mage til fordom - i dobbelt forstand :|

Men det var jo kun for sjov :cry:
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » man 2. jun 2008 21:12

Ha ha Mrt ja pas nu på!! der er en enkelt pige herinde :D
Hun kan holde os lidt i ørene, så det ikke går op i øl f... og hornmusik.
Lennart

ForegåendeNæste

Tilbage til Diskussion