TIP: Nemmere lukning af dørerne...

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

TIP: Nemmere lukning af dørerne...

Indlægaf MrT » man 21. jul 2008 15:42

Pga det voldsomme regnvejr her til morgen har jeg åbenbart fået noget vand ind i passagersiden, det har dryppet lidt ned ved siden af sædet og gjort tæppet vådt. Så jeg tog den til svigerfaderen, hvor han kunne konkludere at døren godt kunne lukke lidt mere tæt end den gjorde.

Ved at justere det \"greb\" som den lukker i, i, ganske få milimeter (hhv. lidt længere ind, så døren presser en anelse mere på gummilisten samt en anelse længere ned, da hængslerne henne foran jo bliver slidt med tiden), er døren formentlig kommet til at sidde lidt mere tæt nu. Det vil jo vise sig, måske, det er første gang jeg har oplevet at der er kommet vand ind når den har holdt stille, da den normalt holder i garage.

MEN - en anden gevinst, passagerdøren lukker meget bedre og \"blødere\" nu end den gjorde før, som om den er helt ny. Og plus de resonansplader jeg har monteret i døren, så lyder det som en hel million når den lukker :D

Desværre er det nederste hængsel i førersidens dør for slidt, og \"grebet\" døren lukker i, er allerede justeret så langt ned som den kan komme. Den side bliver jeg nødt til at skifte nederste hængsel engang, hvis jeg kan finde nogen der gider (tror det er bøvlet at få inderskærmen af og komme til at skifte nederste hængsel) :)

Det var hvertfald nyt for mig at de \"greb\" kunne justeres sådan og give et meget blødere \"dørlukning\" - bare vær opmærksom på at det er ganske lidt de skal justeres.

Billede

(PS: Jeg kalder det \"grebet\" fordi jeg har glemt hvad den hedder, beklager :) )
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf KjaLLe » man 21. jul 2008 15:59

Det er nu ganske normalt at man kan justere på dette beslag.

Jeg har med fordel også skiftet de gummi 'beslag' som døren griber om når den lukkes..
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf MrT » man 21. jul 2008 16:13

KjaLLe skrev:Jeg har med fordel også skiftet de gummi 'beslag' som døren griber om når den lukkes..

Dem som sidder lidt under det beslag/greb der justeres? Hvilke fordele gav det at skifte de gummi 'beslag'?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Philipdam » man 21. jul 2008 23:52

Lige en sidebemærkning :

Er det kasettebånds holdere under din radio? :D
Philipdam

Indlægaf MrT » tirs 22. jul 2008 08:21

Philipdam skrev:Er det kasettebånds holdere under din radio? :D

Jeps. Har du ikke engang sådan nogle?!

Ej det er gas :) Det er bånd-holdere, men de er skam også hevet ud (efter få dage) og erstattet med en "cubby boks" så jeg kan smide diverse dimser derind til opbevaring istedet for 8)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf KjaLLe » tirs 22. jul 2008 14:35

MrT skrev:
KjaLLe skrev:Jeg har med fordel også skiftet de gummi 'beslag' som døren griber om når den lukkes..

Dem som sidder lidt under det beslag/greb der justeres? Hvilke fordele gav det at skifte de gummi 'beslag'?

Ja, lige præcis dem ;)

Jeg havde problemer med at lukke døren i føresiden ordenligt, men efter jeg skiftede dem, blev det meget bedre!
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Re: TIP: Nemmere lukning af dørerne...

Indlægaf Viggoman » tirs 22. jul 2008 20:33

[quote="MrT"]
Billede
(quote]

Du lider af "loddent" gulvtæppe på kardantunnelen MrT. Giv det en tur med hårtrimmeren, så bliver det som nyt. Kan også bruges på lodne sæder.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Re: TIP: Nemmere lukning af dørerne...

Indlægaf Tante Sofie » tirs 22. jul 2008 21:31

Viggoman skrev:
Du lider af "loddent" gulvtæppe på kardantunnelen MrT. Giv det en tur med hårtrimmeren, så bliver det som nyt. Kan også bruges på lodne sæder.

Og muligvis på lodne mænd ?
:flip:
Brugeravatar
Tante Sofie

Geografisk sted: A'mar

Indlægaf MrT » tirs 22. jul 2008 22:24

Hårtrimmer? :o så klipper jeg jo tæpperne \"mindre\", så at sige?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Viggoman » tirs 22. jul 2008 23:05

Det hedder vel ret beset lådne mænd, hrmmm.

LÃ¥dne damer? adrk..... :D

MrT, når man klipper noget bliver det i sagens natur mindre.... Det lådne er fine tråde der er trukket ud af luven på tæppet pga. slid. Trimmeren klipper kun det lådne væk, nemt og elefant. Prøv!
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf MrT » ons 23. jul 2008 09:41

Måske skulle jeg få min frisør til det? Hun tager kun 100 kr for en klipning, det er nok mere sikkert end at slippe mig fri med sådan et håndvåben af en hårtrimmer :twisted:
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion