af psc » tirs 29. jul 2008 23:32
Kl. 14 idag fik jeg endelige bilen...
Anoncen på bilbasen lød: /http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=2&AdId=264800)
Udstyr: Benzin, Mørkgrøn, Registreret første gang: 6/1994, Sidste syn: 2/2006, Servicebog udfyldt: Delvist, ABS-bremser, Sidste service ved 110000 km, 1 airbag, Alarm, Fjernbetjent centrallås, Armlæn, Startspærre, Læderrat, Sportssæder, Radio med cd, Sommerhjul, Træinteriør
Sælgers beskrivelse: Hardtop lakeret i vognes farve. Bagagebærer. Velkørende/passet. Garagebil. Kører kun om sommeren. På top ti over ti år gamle biler nr. 2 iflg. erhvervsbladet. Nysynet maj 2008. Tandrem skiftet samtidig.
hjem med Hardtoppen og ud på de små veje. Bilen er desværre monteret med nogle pap dæk kaldet Savo. Når med kom til et T-kryds og bremsede ned, så bremserne blokerede... BLOKEREDE men der stod jo at den var med ABS!!!!! alt har jeg tjekket undtagen hårde opbremsninger.... øv, øv, øv. Rigtig øv. humøret helt nede i kul kælderen....
Nå med det blev aften, og lidt køligt, så op med kalechen, lyne rude fast - hvorefter tappen fra lynlåshovede røg af- når men så må vi jo bare tage fat i lynlåshovedet, men lige så hurtigt som jeg lynede lige så hurtigt gik den op igen - endnu en nedtur....
Konen kunne heldig vis ordne den så nu er den lynet, men jeg tror nu jeg sænker kalechen fremover uden at lyne ruden af først.
Sidder lidt med en træls fornemmelse. Har brugt flere uger på at køre danmark tyndt for at se på MX-5'er. og dette var bare den jeg måtte have..... ingen rust, flot motor, flot undervogn ABS bremser, fin kaleche og en lak uden ridser og falmet lak. Dejlig orginal bil. og så var der alligevel ingen ABS......
/Per
1,8 BRG 1994