Servostyring og svedig motor

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf PartyPhreak » tirs 29. jul 2008 15:34

Jeg har også en 1994 BRG 1,8'er som også har servo...

PSC --> Er det privat du skal købe den, og hvad skal du give?
Brugeravatar
PartyPhreak

Geografisk sted: Tåstrup, Storkøbenhavn

Indlægaf Viggoman » tirs 29. jul 2008 18:03

hasse skrev:
Mine kommentarer/bemærkninger var også mere møntet på de personer, der MÅSKE overvejede at ændre til tandstangsstyring. (Har da strejfet mig, men undrer sikkert ikke nogen).
Tror ikke, at der er nogen, der har gjort det i DK, men i US er det ikke HELT ualmindeligt. Selvom det vist nok er relativ sjældent.
Og så er det nok på racerMX'ere.

Det er vist noget værre vrøvl...2. afsnit.
Man får jo ikke nogen som helst ide om tandstangsstyring på den måde!!!!

Så har solstikket sgu da ramt dig Hasse..... Stik hovedet i køleskabet og drik noget koldt.

Bilen er jo, gudskelov, født med tandstangsstyring. Men ikke alle med servo...... :D
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » tirs 29. jul 2008 18:58

Du har (sikkert) ret.
Men du forstår jo godt, hvad jeg mener.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » tirs 29. jul 2008 19:38

Jep, men jeg er halv nordjyde, så drillegenet stikker fjæset frem en gang i mellem :D . Vi har jo kun det gas vi selv laver........ :lol:
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf Claus » tirs 29. jul 2008 20:04

Tandstang og snekke er de to typer der findes, ja glemte lige et stykke snor som naboens søn også benytter på sin hjemmebyggede gocart.

I gamle dage var servo på en sportsvogn fy fy, men den eneste grund var at datidens servoer, var så elendige at de fjernede alt føling med forhjulene, men der er heldigvis sket meget siden - alle racerbiler har nu servo styring, lige fra DTM biler over til Formel 1.

Ja, dengang i 1978, var der ikke servo på eacerbiler...ellers en fed video fra datidens Ghost rider/get away Stockholm.
Men bilerne larmede mere end de kørte dengang.
http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... D=26759854
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Viggoman » tirs 29. jul 2008 21:51

Claus skrev:Tandstang og snekke er de to typer der findes, ja glemte lige et stykke snor som naboens søn også benytter på sin hjemmebyggede gocart.

+ : kuglekredsløb. Brugt af bl.a. Rolls og Mercedes.
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Indlægaf psc » tirs 29. jul 2008 23:32

Kl. 14 idag fik jeg endelige bilen...

Anoncen på bilbasen lød: /http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=2&AdId=264800)
Udstyr: Benzin, Mørkgrøn, Registreret første gang: 6/1994, Sidste syn: 2/2006, Servicebog udfyldt: Delvist, ABS-bremser, Sidste service ved 110000 km, 1 airbag, Alarm, Fjernbetjent centrallås, Armlæn, Startspærre, Læderrat, Sportssæder, Radio med cd, Sommerhjul, Træinteriør

Sælgers beskrivelse: Hardtop lakeret i vognes farve. Bagagebærer. Velkørende/passet. Garagebil. Kører kun om sommeren. På top ti over ti år gamle biler nr. 2 iflg. erhvervsbladet. Nysynet maj 2008. Tandrem skiftet samtidig.

hjem med Hardtoppen og ud på de små veje. Bilen er desværre monteret med nogle pap dæk kaldet Savo. Når med kom til et T-kryds og bremsede ned, så bremserne blokerede... BLOKEREDE men der stod jo at den var med ABS!!!!! alt har jeg tjekket undtagen hårde opbremsninger.... øv, øv, øv. Rigtig øv. humøret helt nede i kul kælderen....

Nå med det blev aften, og lidt køligt, så op med kalechen, lyne rude fast - hvorefter tappen fra lynlåshovede røg af- når men så må vi jo bare tage fat i lynlåshovedet, men lige så hurtigt som jeg lynede lige så hurtigt gik den op igen - endnu en nedtur....

Konen kunne heldig vis ordne den så nu er den lynet, men jeg tror nu jeg sænker kalechen fremover uden at lyne ruden af først.

Sidder lidt med en træls fornemmelse. Har brugt flere uger på at køre danmark tyndt for at se på MX-5'er. og dette var bare den jeg måtte have..... ingen rust, flot motor, flot undervogn ABS bremser, fin kaleche og en lak uden ridser og falmet lak. Dejlig orginal bil. og så var der alligevel ingen ABS......
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Geografisk sted: Tilst

Indlægaf psc » tirs 29. jul 2008 23:36

og prisen blev 119000 med flot hardtop, som næsten ikke er brugt.
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Indlægaf KjaLLe » ons 30. jul 2008 02:55

Tillykke med bilen, men træls start du fik der. :(

Men op med humøret, når du nu bestiller den Styrtbøjle du gerne ville have, så lægger du lige sådan en 'Zipper' i kurven samtidig, har selv lige skifet den på min, og det er meget nemt..

Mht. bremserne kan du tjekke om der er med eller uden abs hurtigt, hvis din sprinkler beholder sidder oppe ved siden af bremseforstærkeren er bilen uden abs, og hvis den sidder forand køleren er den med abs - det er den nemme måde at tjekke det på ;)

Og dækkene, tja de må jo 'bare' udskiftes!

Skal bilen så bruges til vinter kørsel, nu der er hardtop til den?
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf psc » ons 30. jul 2008 07:07

Den skal køres i året rundt, men ikke i sne og slud, Kun når der er forsvareligt at køre med sommerdæk.

ABS var egentlig ikke et krav til at starte med. Er første gang i at jeg e ude at købe ældre bil. Lige pludslig fant jeg ud af at ABS ikke altid har været der :-) Og så fandt jeg alligevel en som havde det. derfor er skuffelsen det større. Men stadig en fed bil....
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Indlægaf psc » ons 30. jul 2008 07:09

hovs, der er vist en del stavefejl i ovenstående indlæg, sådan er det når det sker over havregrynen :oops:
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Indlægaf psc » ons 30. jul 2008 11:04

Sprinkler beholderen sidder i venstere side ved siden af sikringsboksen.
så hverken ved køler eller bremseforstærker :-)
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Indlægaf hasse » ons 30. jul 2008 11:53

Den gamle cirkushest stamper i savsmuldet:

Kan se af annoncen på bilbasen, at den er annonceret med ABS!!!!

Jeg synes, at du skal tage en alvorlig snak med sælger.
Også om de andre ting, du allerede har bemærket.

Som udgangspunkt er det annoncen, der er baggrund for dit køb og hvad dertil hører.

Og måske skulle du ta' en person med, der kan sætte sig i respekt overfor sælger.

På den pæne måde (indtil videre) forståes.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf psc » ons 30. jul 2008 12:17

Tog en snak med FDM her til formiddag. Ved privathandel kan handlen ikke omgøres, da bilen er købt som beset. Men hvis der er mangler i forhold til annoncen, kan man kræve en forholdsvis refusion af prisen.
Da der er tale om en ældre bil fra 1994, er det stand og ikke udstyr som sætter værdien, derfor vil det kun være et symbolsk beløb man kan
kræve retur (1-5000 kr.)

Nu tager jeg den lige på værksted for at være helt sikker, og derefter ringer jeg til sælger....
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

Indlægaf psc » ons 30. jul 2008 12:20

Jeg gik lige de andre MX-5 annoncer fra bilbasen med ABS igennem (både privat og Firma) Mange af dem der står annonceret med ABS har det ikke ifølge \"test og omtale\" siden.........
/Per

1,8 BRG 1994
Brugeravatar
psc

ForegåendeNæste

Tilbage til Diskussion