Mx5 celebrity-cruise :)

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Mx5 celebrity-cruise :)

Indlægaf the chicken » tors 14. aug 2008 11:33

Var på sjælland forrige weekend - og det var åbenbart samme dag som der skulle være cykelløbet post danmark rundt.

Der stod temli mange folk langs vejsiden ude på landevejen og et par enkelte unger vinkede efter os - men det blev først rigtig sjovt da vi nærmede os byen - vejsiderne var fyldte og alle stod og vinkede og hujede af os :lol:

De gjorde det ikke af de andre biler, man skulle ellers tro at folk havde set en mx5 før :P

Men er lidt ærgelig over at vi ikke havde video-kamera med, vi følte os lige som celebrity's i et par km 8) 8) 8)

Hvad har i haft af sære/sjove oplevelser med jeres bil?
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Claus » tors 14. aug 2008 12:15

Med garanti en rigtig fed oplevelse....
Har aldrig prøvet det...men oplever meget ofte at der kommer kommentarer råbende til en som \"fed bil\" eller når man tanker kommer folk over og kommenterer bilen..
Husker en dag i københavn at jeg holdt for rødt og op på siden kom en Ford Focus med to nice piger, hvor den ene rullede vinduet ned og spurgte om jeg ikke gav hende en tur.....svarede : om det bare var en tur eller en tur hvor hun også lærte at skifte gear....så fnisede de og det blev grønt lys igen - de vinkede da de drejede fra.
Ja, sådanne historier oplever vi alle med garanti....og var det en BMW cab, fik man sikkert fingeren.
Tror den lille Mazda netop har den charme og stil der gør det mere legitimt at rette henvendelse til ejeren, fremfor andre cab biler.
Men den Post Danmark oplevelse kommer jeg aldrig til at opleve.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Mogenz » tors 14. aug 2008 17:01

Ikke alle Claus og vi har stort set identiske biler.
Tror selv man skal udstråle noget :)
Jeg holder mig for mig selv når jeg tanker og sørger for ikke at blære mig, jeg skal jo bare have benzin på.
Jeg er aldrig blevet antaster for fed bil eller grim bil eller noget andet. Jeg lånte den dog ud til min ven sidste år da jeg var i brasilien, og da jeg kom hjem fortalte han hvordan folk havde kommer op til ham og spurgt om alt muligt og kommenteret bilen ??
Jeg er stadig uforstående, jeg kommenterer heller ikke andres biler. Det er jo op til dem hvordan den ser ud. Og de har ikke spurgt om min mening.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf MrT » tors 14. aug 2008 17:47

Her er lige en 3 historier jeg kan huske...

) Et par gange har småbørn på fortovet peget efter bilen.

2) Da jeg kørte ind til jem & fix og parkede, kom der en bil op i P båsen ved siden af mig og sagde ud af hans åbne passagervindue \"fed bil\"... jeg lukkede døren (ingen grund til at låse når taget er nede) og gik ind i butikken, han løb efter mig og spurgte om det er den model med et gearskifte så blød at den ligeså godt kunne være automatgear. Forklarede ham at det må være den nye model, for den her er meget metallisk'ish, som den også er designet til at være.

3) Et par teenage tøser ved at busstoppested hoppede og dansede med armene over hovedet da jeg kørte forbi, den ene hoppede efterfølgende ud på vejen bag ved mig og dansede med armene over hovedet. Måske synes de bare det er smart at man (jeg) kan vinke op gennem taget som ikke eksisterer?

Jeg blærer mig nu heller ikke, foretrækker at holde mig så anonym som muligt, så får man heller ikke \"unwanted attention\". Men derfor hænder det da at folk siger noget til mig, selvom der er gule plader på bilen. Her er lige hvad jeg husker:
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Tore » tors 14. aug 2008 18:08

Min oplevelse er, at jo bedre humør jeg er i (det kan sikkert ses), jo flere kommenterer/spørger til bilen. :wink:

... behøver jeg at sige at de første par uger efter jeg havde købt den kunne jeg næsten ikke være i fred! :wink: :D
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Mogenz » tors 14. aug 2008 18:21

Tore som jeg sagde udstråling :P

Jeg er altid i super godt humør, aldrig sur, ikke stresset og haster aldrig afsted.
Men gemmer mig bag solbriller 8)
Måske virker jeg bare som en kold ignorant højrøvet skid, så de gider ikke sige noget. Ellers er bilen bare ikke \"fin\" nok til en kommentar her i humlebæk.
jeg ved det ikke, jeg søger snart krise hjælp når alle i andre få så fine anmeldelser, og min er da lige nymalet efter sin flise tur.
http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1407&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf PartyPhreak » tors 14. aug 2008 18:30

Jeg har osse kun haft min kort, og fik lige en kommentar af en flink McD dame i McDrive forleden dag :wink:
Brugeravatar
PartyPhreak

Geografisk sted: Tåstrup, Storkøbenhavn

Indlægaf hasse » tors 14. aug 2008 19:02

Mange, mange:
Et par stykker:
1.
Parkerede ved siden af en skøn åben Jaguar.
Min golfbag var på forsædet.
Ejeren til Jaguaren spurgte, om Mazda ikke havde haft en ordentlig designer, så bag'en kunne være i bagerummet.
Prøvede at overbevise ham om, at japanernes golfbags og -køller er mindre end vores. Den gik ikke. Han spillede - selvfølgelig - selv golf.

2.
Holdt på vejen.
Der kom 2 piger forbi.
Den ene spurgte om hun måtte få en tur.
Og så røg det ud af munden på mig:
\"Jo da, hvis jeg også får en tur\".
HUN - spørgeren - blev mopset. Den anden sagde, at vi kunne da tale om det, når hun havde fået SIN tur i bilen!!!!!

PS.
NEJ.
Hverken hun eller jeg fik en tur.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Felix » tors 14. aug 2008 21:51

Jeg får også tit den der \"FED BIL\"! udråbt i åbenlys begejstring - Det næste spørgsmål, hvis der er tid nok f.eks. fra bil til bil ved rødt lys og der er tale om drenge er \"hvor stærkt kan den køre?
Sjovt nok ik...nå de lærer jo nok en dag at fart alene ikke gør det :D

Forleden da jeg kørte sønnike i legestue kom der yderligere spørgsmålet \"Har den slet ikke noget tag?\"
Det får da en til at trække på smilebåndet ik

Generelt set er det eneste negative jeg oplever er Brian typer, der absolut skal tailgate og lægge op til at køre ræs - typisk i de her mindre toptunede, overskørtede små biler, lakeret i egendommelige metalik farver (lilla!?) og monteret med en overdimensioneret turbo der når de så får lov til at fløjte forbi og komme først ned og holde for rødt lys giver hæslige pruste og hylelyde fra sig i processen...Så følen man sig sku priviligeret af at kunne tage det mere afslappet og med vinden i håret og en finger på rattet bare nyde oplevelsen af at køre i en super dejlig vogn 8) .
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Tore » tors 14. aug 2008 22:05

Sjovt - jeg har aldrig oplevet at \"Brian\" vil køre om kap - mon bilens farve spiller ind på det punkt?!
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Indlægaf Banzai » tors 14. aug 2008 22:14

Jeg modtager jævnligt henvendelser med anmodninger om at bytte bil, om jeg vil køre om kap, om den er ny (99'er), modtager vink og smil fra piger etc. og jeg forsøger absolut også at forholde mig anonym - men jeg kører næsten altid med taget nede, og det inviterer måske mere til opmærksomhed?
Den med humøret kan have sin rigtighed - jeg er i mit livs krise pga. skilmisse, men når jeg befinder mig i MX'eren, så kan krise være krise, humøret er i top, for i MX'eren skinner solen altid :P
NB 99 1.6 sølv
Banzai

Geografisk sted: Risskov

Indlægaf hasse » tors 14. aug 2008 22:23

Ja den med \"hvor hurtigt kan den køre\" kender man (læs:jeg. Ak ja man mindes de helt (?) unge dage, hvor man spurgte om det samme).

Et par store halvvoksne ((? )Hjælp, hvordan er de så, når de bli'r voksne!) spurgte mig om det samme forleden. Jeg svarede, at det er bedøvende ligegyldigt. Det er accelerationen, der betyder noget og forklarede hvorfor.

Da de spurgte videre, fik jeg lejlighed til at trække \"MIN KÆPHEST\" væk fra truget: hk/nm.

DE SÃ… SGU' UD TIL AT FORSTÃ…...NOGET AF DET!!!!

Jeg måtte så senere forklare dem, at når jeg altid roder med vognen (de har åbenbart OSSE set mig), er det IKKE fordi, der er noget i vejen med den, men fordi...............
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf hasse » tors 14. aug 2008 22:28

Det ka' godt være, at vi har en BANZAI (ikke Bonzai) imellem os, men i modsætning til flokken af \"BRIAN'er\", tror jeg, der er meget få KAMIKAZE'ere i vores flok.

Undskyld, hvis, der er en eller flere med navnet Brian iblandt os.
(Du/I må tale med jeres forældre om det).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf UlrikK » tors 14. aug 2008 22:32

Jeg har også oplevet en del \"fed bil\", \"gi'r du en tur\" og lignende. Der er også mange fremmede der smiler til en, og giver et lille nik når man kører bykørsel. Men (som andre siger) tror jeg det har noget at gøre med man selv ser glad ud når man kører, det smitter vel folk lidt.

Jeg har f.eks. oplevet at en mand var ved at slå græs i rabatten. Vejen blev temmelig ujævn deromkring, så jeg sætte farten en del ned. Åbenbart troede han det var fordi jeg var nervøs for om græsslåmaskinen skulle smide sten på bilen. Så han stoppede, smilede og vinkede mig forbi. Så jeg tror faktisk folk bliver glade og venlige af at se en sød lille åben bil, specielt på en sommerdag ;-)

Mht. folk som prøver at lave \"dørtræk\" oplever jeg det også lidt her, sjovt nok er det mest de store turbo ladede diesel biler der prøver at \"presse\" en til at give den sømmet. Når man snakker \"Brian-typer\" er der en del der hilser og tydeligt viser interesse for bilen, jeg har ihvertfald aldrig følt mig provokeret til at køre om kap med dem.
UlrikK

Indlægaf Kuksi » tors 14. aug 2008 23:00

Oplever flere gange om ugen børn råber \"fed bil\" og \"lækker Ferrari\"
Er det når jeg holder stille forklarer jeg gerne, at det da sørme ikke er en Ferrari, men en ægte Mazda MX-5 :lol:

Tilbud fra 2 sygeplejersker (i uniform :wink: ) om vi ikke skulle bytte bil. Har jeg også fået.

Der er også mænd der lige ruller ned, og spørger \"hvad er det for en bil\". Jeg har ingen skilte på, ud over mine stejlende \"Team Woodo\" haner.

P-vagten, som jeg fik en hilsen fra. Havde også haft problemer med bilmærket, havde så skrevet \"Team Woodo\". Det i sig selv var sku' alle pengene værd. :lol:

Er flere gange (som som dig Hasse) også spurgt af piger \"giver du ikke en tur\". Så svarer jeg gerne \"Jow da, og så kan vi jo køre en tur i bilen bagefter\". Det udløser gerne en del fnisen :lol:

Vil sige at jeg også prøver at holde \"lav profil\". Men kører altid med taget nede, bare det ikke regner. Og elsker lyden af +5000 omdr. Ja så vækker det måske lidt opsigt i sig selv. Men det er bare en fryd med kluden nede, og tænker tit på hvorfor alle de andre cab's jeg dagligt møder, næsten så godt som alle har kluden oppe.
Det må være folk der mere har bilen som status symbol, end for at få den dejlige oplevelse det er at køre topløs.

Har faktisk kun haft gode oplevelser/ respons, når jeg kører rundt. Folk der smiler tilbage, kikker eller vil ha' en til at gi den lidt gas (drengene).
Det er jo nok fordi de kan se at man selv har det helt store smil på.

Eller også smiler de fordi de tænker \"hold da kæft en idiot...Det støvregner, er kun 5 grader og han har ingen tag på bilen\" :roll:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Næste

Tilbage til Diskussion