et udvalg af kommentarer og lign gennem de år jeg har haft min
\"fed bil!\" råbt af alt fra små og store drenge, hele skoleklasser og lign.
\"jeg ville bare lige kigge\" sagt af folk der har stået og kigget på afstand og kommer hen til en når man kommer ud til bilen. Det bliver som regel til en længere snak, hvis de ikke fanger en på en travl dag.
\"er det ikke koldt\" Spurgt af snart sagt alle, på tankstationer, lyskryds etc. Men vi ved jo alle at varmeapparatet i mx5'en har en forbindelse direkte fra helvede så snart den har kørt et par km, så nej det er det ikke, heller ikke midt om vinteren i 5 graders frost og solskin.
\"hvad laver sådan en som dig for at ha' råd til sådan en bil?\" råbt/spurgt af min genbo på godt oppe i årene der lænede sig ud af sin hoveddør. Hun ignorerede totalt de a4'ere og større jeg holdt imellem.
\"Bang!, blik! bule\" ARGH begge forskærme bulet af døre der er blæst op, endnu en forskærm, bulet ½ år efter den blev omlakeret, af en der trykkede den ved at bakke ud, og her i forgårs endnu en mindre bilkabule og 2*7 cm gammel rød billak fra den der selvf ikke lagde nogen seddel.
Én gang har en person meldt sig efter den ene bule. Det var til en barnedåb og det var en præst. Ikke præstén dog.
Så derfor har jeg været en smule nervøs de gange jeg er kommet ud til:
Folk der står ved bilen når man kommer ud til den, på af alle steder, Bilkas parkeringsplads.
En seddel i forruden hvorpå der står \"ring til mig mob ## ## ## ##\" Han syntes dog også bare at det var en lækker bil og ville høre hvor meget den kostede osv osv.
\"vi skulle bare lige checke at det ikke var nogle unge lømler\" sagt af den betjent der stoppede mig en onsdag nat kl 1-2 stykker i silende regn mens jeg stille var på vej gennem Aalborg. Jeg tænkte det var bedst at gemme \"det har i da nede på stationen\" joken da han spurgte om han måtte se kørekortet.
Og ja det der stryger forbi dig på motorvejen, sort rygende og lugtende som et kulfyret dampskib er sikkert en familiefar med konen og børnene i bilen og en chip på dieselhakkeren

Der står sikkert skoda, passat, peugeot eller citroen på stationcar'en.
\"du må se at få solgt den bil og få nogle børn\" Sagt af kolleger med en bil fuld af børnesæder. Jeg tror mest det er fordi de vil have man skal ligne dem. Evt. fordi de vil afsætte børnetøj, klapvogne og lign.