Mx5 celebrity-cruise :)

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf KjaLLe » tors 14. aug 2008 23:11

Tore skrev:Sjovt - jeg har aldrig oplevet at "Brian" vil køre om kap - mon bilens farve spiller ind på det punkt?!

Næppe - jeg har i hvert fald flere gange prøvet hvor folk vil køre om kap med mig.. Og det bedste er jo så når de får røv - hehe!

Og ellers kan jeg også nikke genkendende til 'fed bil' og sådanne kommentarer.

Og ellers har jeg da prøvet et par gange når man har været ude og handle, og kommer ud fra butikken at der står nogle og kigger på bilen..
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Mogenz » tors 14. aug 2008 23:12

ja, kuksi det undre også mig ...hvad dælen laver de folk med cab biler :D hvis de ikke har taget nede, så kunne det være lige meget. jeg så mindst 10 cabs sådan en dag som det var idag ...let overskyet uden det var nede. Men den har har vi haft i en anden tråd :D
Så mine manglene henvendelser, skyldes ikke at taget er oppe haha det skal være under 5 grader før kæresten for lov at bestemme om taget skal være af eller på.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Kuksi » tors 14. aug 2008 23:24

Det er faktisk lidt fedt, når folk der sender \"misundelses blikke\", som min søn kalder det. Eller dem der står og kikker på bilen når man her været inde og handle.
Så at fortælle dem at den da er 18 år gammel og det da bare er at anskaffe sig en. (Den har jo kun kostet 1/3 af hvad de har givet for deres (totalt ligegyldige og kedelige) bil.)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Munk » fre 15. aug 2008 00:55

et udvalg af kommentarer og lign gennem de år jeg har haft min

\"fed bil!\" råbt af alt fra små og store drenge, hele skoleklasser og lign.

\"jeg ville bare lige kigge\" sagt af folk der har stået og kigget på afstand og kommer hen til en når man kommer ud til bilen. Det bliver som regel til en længere snak, hvis de ikke fanger en på en travl dag.

\"er det ikke koldt\" Spurgt af snart sagt alle, på tankstationer, lyskryds etc. Men vi ved jo alle at varmeapparatet i mx5'en har en forbindelse direkte fra helvede så snart den har kørt et par km, så nej det er det ikke, heller ikke midt om vinteren i 5 graders frost og solskin.

\"hvad laver sådan en som dig for at ha' råd til sådan en bil?\" råbt/spurgt af min genbo på godt oppe i årene der lænede sig ud af sin hoveddør. Hun ignorerede totalt de a4'ere og større jeg holdt imellem.

\"Bang!, blik! bule\" ARGH begge forskærme bulet af døre der er blæst op, endnu en forskærm, bulet ½ år efter den blev omlakeret, af en der trykkede den ved at bakke ud, og her i forgårs endnu en mindre bilkabule og 2*7 cm gammel rød billak fra den der selvf ikke lagde nogen seddel.

Én gang har en person meldt sig efter den ene bule. Det var til en barnedåb og det var en præst. Ikke præstén dog.

Så derfor har jeg været en smule nervøs de gange jeg er kommet ud til:

Folk der står ved bilen når man kommer ud til den, på af alle steder, Bilkas parkeringsplads.

En seddel i forruden hvorpå der står \"ring til mig mob ## ## ## ##\" Han syntes dog også bare at det var en lækker bil og ville høre hvor meget den kostede osv osv.

\"vi skulle bare lige checke at det ikke var nogle unge lømler\" sagt af den betjent der stoppede mig en onsdag nat kl 1-2 stykker i silende regn mens jeg stille var på vej gennem Aalborg. Jeg tænkte det var bedst at gemme \"det har i da nede på stationen\" joken da han spurgte om han måtte se kørekortet.

Og ja det der stryger forbi dig på motorvejen, sort rygende og lugtende som et kulfyret dampskib er sikkert en familiefar med konen og børnene i bilen og en chip på dieselhakkeren ;) Der står sikkert skoda, passat, peugeot eller citroen på stationcar'en.

\"du må se at få solgt den bil og få nogle børn\" Sagt af kolleger med en bil fuld af børnesæder. Jeg tror mest det er fordi de vil have man skal ligne dem. Evt. fordi de vil afsætte børnetøj, klapvogne og lign.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Lennart » fre 15. aug 2008 05:45

Tjaaa, jeg syntes faktisk også at man ofte møder nogen der bare ikke
vil kigge. Ofte mænd man drøner forbi. Man kan brage forbi dem uden at de retter blikket bare en smule mod bilen.
Og grunden må være at bilen forblænder deres ego i den grad at det er for smerteligt at se MXeren køre forbi og at de ikke selv sidder i førersædet. Måske iblandet noget jantelov, du skal fanneme ikke tro du er noget, så jeg kigger IKKE. Men det er løgn selvfølgelig har de kigget !!!
De vil bare ikke give en den kredit at de har lyst til at kaste sig savlende
ud på kørebanen.

Nå, men jeg har ikke haft de store oplevelser, men har kun mødt smil og erkendtlighed. Men der er ingen tvivl om at bilen vækker en enorm opsigt.
I starten skal man lige vænne sig til at mange glor på en.

Jeg husker dog en dag jeg skulle ud med en dims til en nyåbnet hestetilbehørsbutik. Jeg kørte sådan op foran indgangsdøren, og ud sprang ejeren af butikken (en kvinde heldigvis ) og var fyr og flamme over bilen.........Det er præcis sådan en jeg vil have, sagde hun. Nejjj hvor er den sød. Hun sagde flere gange om jeg ikke ville bytte med hendes. Naaa, jeg tror ikke det vil være et fair bytte sagde jeg, mens jeg skelede over til den sorte AUDI med dobbelt udstødning og højest et par måneder gammel. Gad vide hvad konen havde sagt hvis jeg rullede ind af indkørslen i en bil til 500.000.
Og om jeg ville bytte i virkeligheden. NEJ det tror jeg faktisk ikke.
Selvfølgelig har Audien en kæmpe værdi og set i det lys ville man da naturligvis bytte, men NEJ penge er sgu ikke alt. Så hun beholdte sin sorte Audi og jeg kørte (selvfølgelig via en lang omvej) hjem i min lille MX5. :D
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf altid6 » fre 15. aug 2008 07:38

Jeg har nu aldrig oplevet en Thansen tunet øse, der ville køre om kap. Men som nævnt i en anden tråd, så familie faren i hans stationcar, vil altid overhale ha ha, hvor ynkeligt. Den er sikker hvergang på motorvejen. En familie far med top gun briller, piner motoren i sin stationcar for at trække forbi Mazdaratien. Ved ikke om det er fordi at så tror han at ungerne på bagsæddet holder kæft så længe de kan kigge på min bil, samtidig med at han tror at konen så synes at han er en ren Alonso og han sikkert for dybet snablen i aften, efter den fantastiske præstation, han lige har udført :lol:. Bortset fra Chuck Norris i hans stationcar, så for jeg også kun positive tilnærmelse, når man triller rundt på de danske veje.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf the chicken » fre 15. aug 2008 07:47

Sjovt at høre jeres historier :D

Har haft en del af de der \"må jeg få en tur\" - pænt ærgeligt når man har en makker med og tøsen der råber ser godt ud, lige dér overvejer man en anders and løsning med sæder i bagklappen - eller smide makkeren ud :lol:

Møder indimellem også janteloven, i dét tilfælde svarer jeg som regel at det jo bare er en gammel mazda - det hjælper :wink:

Men faktisk føler jeg mig helt anonym i mx'eren, ihvertfald når jeg lige har kørt i policecruiseren, der hænger folk med videokameraer ud af vinduerne! :o
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf PartyPhreak » fre 15. aug 2008 08:25

Jeg har også været ude for at brian i hans 206 gassede vildt op ved et lyskryds og startede med rygende hjulspind...

Jeg godtede mig og tænkte at jeg ku trække fra ham til hver en tid og satte stille og roligt, og smilende i gang :D
Brugeravatar
PartyPhreak

Geografisk sted: Tåstrup, Storkøbenhavn

Indlægaf the chicken » fre 15. aug 2008 09:11

Nå ja, de der brianer møder jeg også temli ofte :lol: - men jeg gider ikke lege med dem, faktisk er det meget sjældent at jeg kører for stærkt (tilgengæld tager jeg så heller aldrig farten af i sving og rundkørsler 8) )

Var inde og købe pizza en dag, pizzasmeden (en araber) kigger så ud på bilen og siger - den er godtnok fed, noget helt andet end de grimme perker BMW'er :lol: - det blev endnu sjovere da hans søn kom, som åbenbart havde været i sol(!) han fik også lige at vide at han lignede en perker nu :lol:

Holdt for rødt i et kryds en dag, hvor der så kommer en vogn fuld af studenter (og studiner!) forbi som alle hujede og vinkede - min kammerat sad så med en bajer og ville skåle, den fik han desværre banket alt hvad han kunne op i ruderammen så vi sad i en syndflod af øl i bilen :roll: :lol: - knap så macho lige pludselig :P
Brugeravatar
the chicken

Indlægaf hasse » fre 15. aug 2008 09:50

Lidt til eftertanke...måske.

Har på fornemmelsen, at det kun er klaplygtemodellerne (ikke p.gr.a. disse, men grundet udseendet), der får/har betegnelsen \"hvor er den sød\".

Tror ikke, at de nyere modeller vil blive mødt med den betegnelse.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf UlrikK » fre 15. aug 2008 10:05

Hasse det er så ikke min erfaring. Der er ihvertfald flere der har kaldt min NB \"sød\", dog primært kvinder. Jeg er dog mest glad for komplimenter der indeholder ord som: sej, flot, fed og lækker. Sød lugter lidt af en lyserød VW bobble...

The Chicken ja netop, rundkørsler er sjove. Specielt når en af de der turbo diesel slæder, ligger helt oppe i røven på en ;-)
UlrikK

Indlægaf hasse » fre 15. aug 2008 10:30

UlrikK:
Pyh ha, det var godt.

Det er nok \"vores lille mandschauvinist\", der dukker frem til overfladen, når nogen kalder vores dyt for \"sød\" el. lgn.

Men SÃ… den helt nye MX5'er:
Den ER sgu' da ikke sød...i ordets bogstavelige betydning!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf motorbøllen » fre 15. aug 2008 10:58

Jeg oplever for det meste positiv respons på \"smølfen\".

Jeg oplever tit og ofte, både mænd og kvinder, når man har parkeret et sted med taget nede, bliver nysgerrige på en positiv måde og spø´r pænt om de må kigge nærmere, og selvfølgelig må de det.

De negative. Bilkabaskere og en på hele bagklappen der måske kan poleres væk.

Jeg har sågar fået vist patter af en studentertransport, og altsammen kan der trækkes på smilebåndet over.

Det jeg mest oplever er spørgsmålet om jeg kører løb med den, da jeg har sat et 2 egret Sparco rat i med gul stribe så jeg kan holde øje med forhjulene.
Men det har jeg ikke prøvet endnu. Altså det med løb.

Har da også oplevt diverse familie og firmacruisere der lige skal klistres fast til den bagerste nr-plade.
De bliver så pillet af igen i det næste sving.

Havde en stor BMW X-5 helt oppe så jeg ikke kunne se hans kofanger, og da jeg kørte 70 igennem en rundkørsel, prøvede han febrilsk at hænge på, hvilket kostede ham en fælg og et dæk.

De skamsænkede tøsebiler med forhjulstræk og alt for store skørter og hjul, har jeg også haft fornøjelsen af, og de arme stakler, har stadig ikke opdaget at det er dem jeg sidder i min 5´er og griner højt af.
:D
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf the chicken » fre 15. aug 2008 11:18

Der er mange \"seje\" drenge som tror de kan mobbe mig ved at kalde det en tøsebil - lige indtil jeg spørger hvor ofte tøserne da råber om de må få en tur i deres golf :lol: - så bliver de så underligt tavse...

Tøsebil er jo godt, det er jo ikke mænd vi skal tiltrække - så ville en 8\" hævet Patrol nok kunne gøre det...

Har i øvrigt lige købt en harcore offroad-ombygget samurai, den er ½ meter kortere en mx'eren, så der kan man køre beskidt 4x4 og tøserne synes stadig den er sød 8)
Brugeravatar
the chicken

Indlægaf MrT » fre 15. aug 2008 11:22

Sikke mange sjove og spændende historier - det tog da lige et kvarter ud af arbejsdagen :D

motorbøllen skrev:Havde en stor BMW X-5 helt oppe så jeg ikke kunne se hans kofanger, og da jeg kørte 70 igennem en rundkørsel, prøvede han febrilsk at hænge på, hvilket kostede ham en fælg og et dæk.

Damn, 70 i en rundkørsel? :o Godt klaret :D

Kuksi skrev:Eller også smiler de fordi de tænker "hold da kæft en idiot...Det støvregner, er kun 5 grader og han har ingen tag på bilen" :roll:

Det tænker jeg også tit, om mig selv :D Det er faktisk kun hvis der kommer vand fra himlen, eller hvis der er kraftig udsigt til det, at jeg ikke tager taget ned. Eller, det hænder da at hvis jeg kun lige skal køre 5 minutter at jeg ikke gider til at slide på mit plastic vindue for at tage toppen ned.

Kom lige i tanke om et tidspunkt hvor jeg kom kørende på landevejen og mødt af det her syn:

Billede

Jeg stoppede op og tænkte for mig selv "godt man ikke kom på motorcyklen her, en dag man skulle teste topfarten...", og så begyndte ham manden i traktoren helt nede for enden af billedet at løbe ned og fjerne halmet med hans fødder så jeg kunne køre forbi uden at køre over det - flinker landmand :)
Senest rettet af MrT fre 15. aug 2008 11:37, rettet i alt 1 gang.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

ForegåendeNæste

Tilbage til Diskussion