Væk med foreste nummerplade - Hvordan?

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Væk med foreste nummerplade - Hvordan?

Indlægaf jepperimmen » tors 7. apr 2005 09:36

Jeg har i sidste weekend kørt 5'eren ud af vinter-hi :D :D :D

I den forbindelse har jeg igen monteret den grimme nummerplade foran, men overvejer alvorligt at køre uden :twisted: :twisted:

Hvordan skruer man den sorte plastik \"kasse\" af :?: http://www.five-speed.dk/Gallerisub/JUL ... rimmen.htm Den er monteret med to plastik stjerne-skruer, men de drejer \"med rundt\".

Hvordan kommer man nemmest til \"møtrikkerne\" på bagsiden - eller hvad det nu er som holder den fast :?:

Er der skrue-huller i kofangeren :?:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

netop

Indlægaf Claus » tors 7. apr 2005 09:46

På bagsiden er de formet som en \"paraply\" og dem kan du klemme sammen hvis du kan komme til på bagsiden.
Jeg er netop blevet stoppet uden nummerplade...ingen kredit...fik 500kr i bøde...
Så nu har jeg boret et par huller i nummerpladen og monteret den foran køleren, lidt på skrå, således at der stadigvæk skulle komme nok luft ind til køleren.
Har ikke bemærket en stigning i min vand temp. men bemærket at min olie temp. er steget omkring 5 grader, håber ikke det bliver værre når det bliver rigtig sommer.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Re: netop

Indlægaf Thomsen » tors 7. apr 2005 16:33

Jeg er netop blevet stoppet uden nummerplade...ingen kredit...fik 500kr i bøde...

Har også været uheldig og få bøde, men en smart lille fidus er at bukke nummerpladen lidt og ligge den i bagagerummet, og så fortælle hr. betjent om den uheldige situation da den blev revet af i vaskehallen....!
Har virket for mig et par gange. :D
Senest rettet af Thomsen lør 9. apr 2005 12:09, rettet i alt 1 gang.
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: København

grimme nummerplader

Indlægaf Karsten » tors 7. apr 2005 17:26

Ja vi har jo vort hyr med disse grimme nummerplader, som skæmmer vore smukke biler.
Har hørt, at nogle rallybiler kører rundt med en slags magnetiske/bøjelige nummerplader a`la sådan et køreskoleskilt !
Det giver da måske lidt flere muligheder.
F.ex. den måde hvorpå man monterer en selvklæbende nummerplade på en Jaguar E -type.
Miata NA 1990 Mariner Blue
Importeret fra Californien i 2003
Karsten

Geografisk sted: Haderslev, Sønderjylland

Nope

Indlægaf Claus » tors 7. apr 2005 22:31

Den gik ikke, jeg havde en bukket plade og \"ødelagt\" nummerpalde holder i bagagerummet og den hoppede han ikke på...stak mig et giro kort alligevel - nar..
Misundelse er en grim ting, blot fordi man cruiser lidt rundt på sognevejene med kluden nede en solskinsdag og han kun har en skoda Fabia Diesel stationcar med barnesæder derhjemme og ellers kører rundt i en firmabil med blå blink på taget.
Brugeravatar
Claus

Indlægaf jepperimmen » fre 8. apr 2005 08:58

hmm.. Det lyder som en dyr fornøjelse at pille pladen af - måske jeg skal besinde mig..

Alternativt købe en motorcykel eller en Ellert :?: :?: Måske flytte til Californien - alle løsninger hvor man slipper for foreste nummerplade.

Kan vi ikke snart få nogle bitte-små nummerplader som de har i Italien - den skulle jeg nok kunne finde plads til i \"gabet\" på 5'eren
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf Knud Erik » fre 8. apr 2005 09:20

Ja disse dyre nummerplader er kun til besvær og i vejen.

Jeg har haft tanken, om det var en ide at montere den liggende for neden i luftindtaget. Evt. hævet lidt i bagkanten. Det burde være muligt at tilpasse en form for holder til dette.
SÃ¥ kan man da ikke blive knaldet for manglende nummerplade.
Køleren kan få luft. Og med lidt god vilje kan pladen også ses, måske ikke af en radar, men det er da kun et +

:roll:
Knud Erik

Netop

Indlægaf Claus » fre 8. apr 2005 13:05

Knud Erik, det er netop det jeg har gjort.
Har boret et par mindre huller i toppen og i hvert hjørne af pladen og ellers monteret den med \"strips\" den ligger ikke vandret, men næsten.
Har IKKE oplevet problemer med politiet omkring dette.
Men som jeg skrev tidligere. har jeg ikke oplevet en stigning i min vand temperatur men dog en lille stigning af min olie temperatur.
Brugeravatar
Claus

placering af nummerplade

Indlægaf hasse » søn 10. apr 2005 09:36

Jeg har løst problemet ved at montere nummerpladen på \"underlæben.
Først en vandret kraftig \"tynd\" plasticskinne.

På denne har jeg så fastskruet nummerpladen ved at bore to huller i pladens de to øverste hjørner.
Herefter kan pladen skrues på plasticskinnen.
Herefter har jeg lavet en 60-70 graders vinkel - også i plastic - som er monteret på midten af underlæben.
Derved bliver nummerpladen presset skråt fremad - underkanten af nummerpladen - dvs underkanten af pladen er længere fremme end overkanten. Nummerpladen er altså rettet fremad og ikke ind under vognen. Og kan sagtens læses på afstand.
Den fungerer egentlig også som en form for windspoiler, der sørger for mere luft ind i \"munden\" og dermed mere køling.

MEN, MEN.
Jeg var til syn med vognen, og den blev kun betinget godkendt, fordi nummerpladen ikke var lodret!!!!!!!!.
Jeg blev skide sur og juristen kom op i mig:
Det viser sig nemlig, at reglerne siger, at den forreste nummerplade skal være næsten lodret (ikke lodret) Og hvad er det??????

Jeg klagede, og der blev gudhjælpemig \"hidkaldt\" jurister og særlig sagkyndige. Der blev fotograferet og foretaget vinkelmålinger og skrevet juridiske kendelser, hvor man kom frem til, at min nummerplade \"...dannede en vinkel på ca. 25 grader. Dette kan næppe betragtes som \"næsten lodret\", hvorfor...ikke er opfyldt\".

Den sagkyndige der fotograferede og vinkelmålede, sagde til mig, at han aldrig var kommet med kritik, hvis det var ham, der havde været sagkyndig på bilsynet.

Jeg har ikke haft problemer med politiet (når jeg er blevet standset eller mødt dem) og nummerpladen sidder stadig, som den gjorde ved synet.

Og min indstilling er, at hvis en eller anden (æggeskal) virkelig ville standse mig og udskrive bøde, vil jeg gå i retten.

Jeg mener nemlig, at 25 grader er NÆSTEN LODRET.
(eller osse må nummerpalden havde fået et skub, som jeg ikke har været opmærksom på \"\"\"\"for jeg har naturligvis rettet nummerpladen efter, at jeg fik at vide, at ca 25 grader næppe kan betegnes som næsten lodret\"\"\"\"\"\".
Næste gang jeg skal til syn er nummerpladen lodret i en afstand fra ca 100 meter fra synshallen.
Som kuriosum kan jeg nævne, at jeg havde bilen til førsyn hos FDM, og de havde ingen kommentarer til nummerpladen.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf jepperimmen » man 11. apr 2005 15:45

Alle de billeder du omtaler..

..har du nogen som vi kan få lov at se?????
Brugeravatar
jepperimmen

billeder

Indlægaf hasse » man 11. apr 2005 19:02

Nej jeg har faktisk ikke noget billede af \"det\". Og det har jeg vist heller ikke \"sagt\".

Lige en korrektion:

Den omhandlede regel om nummerpladens placering siger: \"......lodret eller næsten lodret..\"
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Danny » ons 14. feb 2007 23:29

Ja den er gammel, jeg ved det godt.

Men jeg kom til at tænke på at jeg nu snart har kørt et helt år uden forreste nummerplade monteret! Og jeg har ellers passeret mange betjente og patruljevogne synes jeg.

Det gik op for mig at det da egentlig klædte bilen ikke at have den på, så jeg tog chancen. Og indtil videre har jeg haft heldet med mig, mig som ellers er Anders And d. 2.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf the chicken » fre 16. feb 2007 13:34

Jeg har monteret min med en vinkel under kofangeren, så jeg slipper for huller i den.

Nr. plader er ikke pæne, men synes selv at denne montering er ok :D
Billede
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Softtop » fre 16. feb 2007 16:31

the chicken skrev:Jeg har monteret min med en vinkel under kofangeren, så jeg slipper for huller i den.

Nr. plader er ikke pæne, men synes selv at denne montering er ok :D
Billede

Ja, nok den pæneste løsning til en NA.
Fint billede iøvrigt! :D
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf Claus » fre 16. feb 2007 19:45

Det sgu godt ud....
Brugeravatar