af hasse » søn 10. apr 2005 09:36
Jeg har løst problemet ved at montere nummerpladen på \"underlæben.
Først en vandret kraftig \"tynd\" plasticskinne.
På denne har jeg så fastskruet nummerpladen ved at bore to huller i pladens de to øverste hjørner.
Herefter kan pladen skrues på plasticskinnen.
Herefter har jeg lavet en 60-70 graders vinkel - også i plastic - som er monteret på midten af underlæben.
Derved bliver nummerpladen presset skråt fremad - underkanten af nummerpladen - dvs underkanten af pladen er længere fremme end overkanten. Nummerpladen er altså rettet fremad og ikke ind under vognen. Og kan sagtens læses på afstand.
Den fungerer egentlig også som en form for windspoiler, der sørger for mere luft ind i \"munden\" og dermed mere køling.
MEN, MEN.
Jeg var til syn med vognen, og den blev kun betinget godkendt, fordi nummerpladen ikke var lodret!!!!!!!!.
Jeg blev skide sur og juristen kom op i mig:
Det viser sig nemlig, at reglerne siger, at den forreste nummerplade skal være næsten lodret (ikke lodret) Og hvad er det??????
Jeg klagede, og der blev gudhjælpemig \"hidkaldt\" jurister og særlig sagkyndige. Der blev fotograferet og foretaget vinkelmålinger og skrevet juridiske kendelser, hvor man kom frem til, at min nummerplade \"...dannede en vinkel på ca. 25 grader. Dette kan næppe betragtes som \"næsten lodret\", hvorfor...ikke er opfyldt\".
Den sagkyndige der fotograferede og vinkelmålede, sagde til mig, at han aldrig var kommet med kritik, hvis det var ham, der havde været sagkyndig på bilsynet.
Jeg har ikke haft problemer med politiet (når jeg er blevet standset eller mødt dem) og nummerpladen sidder stadig, som den gjorde ved synet.
Og min indstilling er, at hvis en eller anden (æggeskal) virkelig ville standse mig og udskrive bøde, vil jeg gå i retten.
Jeg mener nemlig, at 25 grader er NÆSTEN LODRET.
(eller osse må nummerpalden havde fået et skub, som jeg ikke har været opmærksom på \"\"\"\"for jeg har naturligvis rettet nummerpladen efter, at jeg fik at vide, at ca 25 grader næppe kan betegnes som næsten lodret\"\"\"\"\"\".
Næste gang jeg skal til syn er nummerpladen lodret i en afstand fra ca 100 meter fra synshallen.
Som kuriosum kan jeg nævne, at jeg havde bilen til førsyn hos FDM, og de havde ingen kommentarer til nummerpladen.
Hasse
1990, Crystal White.