I England bliver jeg nærmest hånet for som mand at køre sådan en \"hairdresser's car\" eller \"Girlie Go-cart\".
Hvis ikke det var så dyrt ville jeg da også gerne bevæge mig rundt i en Viper eller en AC Cobra.......
For at være helt ærlig - det ville jeg sku ikke.. ! Nu har jeg været så heldig at have en god ven, som har ladet mig køre både hans Porsche GT3 og Ferrari 360 Challange Stradale, på de små veje omkring København. Og for at være ærligt - det var ikke særligt sjov.. Selvom man kører meget meget stærkt, er det stadig ikke sjovt. Supersportsvognene er faktisk ret store, og man skal op på nogle sindsyge hastigheder før at det føles at man bruger dem. Og det kan man på ingen måde på danske veje. Jeg gjorde faktisk det at jeg efter en af turerne fandt MX-5'eren frem og kørte samme tur igen.. Og her genfandt jeg det store MX-5 smil...
Som tilføjelse kan nævnes, at jeg har et par gode venner - far og søn, hvor faderen (Tage, som har anmeldt MX-5'eren - er under artikler) er erfaren biltester. Sønnen har i flere år (I England) kørt Porsche Boxster S, og Tage har nu købt en RC 2,0. Sønnen har naturligvis drønet rundt i MX-5'eren hele sommeren og har måtte sande at det faktisk var mere fornøjeligt end hans tidligere Boxster (som i øvrigt altid holdt på værksted med mekaniske fejl) alene af den grund at følelsen af at køre sjovt hele tiden var til stede. Og det er jo det som er hele ånden i MX-5'eren. Vi ved alle at der findes mange dyrere og hurtigere biler derude - men hvad nytter det, når de bare ikke er sjovere under de forhold vi har mulighed for at køre under..!
Som tilføjelse vil jeg dog tørt konstatere at MX-5'eren aldrig bliver den største fornøjelse på Nürburgring - her bytter ovenstående diskussion klart rundt på bilerne..
Christian / Webmaster /
http://www.five-speed.dk1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017