S: Jackson Racing Miata Header 99-05

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

S: Jackson Racing Miata Header 99-05

Indlægaf Piphest » ons 17. sep 2008 23:47

Efter jeg har fået monteret turbo i min kære bette Miata, har jeg fået en Jackson Racing Miata Header i overskud.

Den er i perfekt stand. (Jeg gætter på at den har kørt ca. 5000 km.)

Så er der nogen der mangler en lille \"julegave\" eller blot en lille \"weekend -overraskelse\" til sin lille kære NB / NBF'er, så giv et bud. ;)

Jeg forstiller mig noget i retningen af 2500,-
På den måde sparer man både fragten, som i øvrigt ikke er helt billig, da det er en forholdsvis stor stump, samt de ca. 25% i taxes, som i øvrigt kommer oven i både prisen på fragten og selve delen (har handlet \"over there\" et par gange efter hånden).

Lyder det ikke som en rimelig fair pris? :D

Billede
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... 02801.html
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Mogenz » tors 18. sep 2008 05:32

sådan en står jeg da og mangler :)
jeg kan lige PM dig
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf motorbøllen » tors 18. sep 2008 21:58

Du har vel tilfældigvis ikke også et til en NA?

Ellers må jeg bare savle over billedet.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf munken » ons 22. okt 2008 17:46

Hej Piphest
Er den stadigvæk til salg?
Kan den bruges sammen med evt kompressor fra FM :?:
Hilsen
Ulrik

Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Piphest » ons 22. okt 2008 21:07

munken skrev:Hej Piphest
Er den stadigvæk til salg?
Kan den bruges sammen med evt kompressor fra FM :?:
Hilsen
Ulrik

Hej Ulrik,

Der er en der har lagt beslag på den. Desværre.

Men , jo den passer sammen med et kompressor kit.
Min oprindelige tanke, var faktisk at bruge den sammen med BRP's R4 sæt, baseret på en Eaton MP62 kompressor. Det er i dag Flyin Miata, der har sælger MP62' kit'ene.

Siden besluttede jeg mig for at få mig et FMII kit med en Garrett GT3071R turbo i stedet.

Så det er grunden til at jeg i første omgang købte headeren, og nu sælger den igen ;)
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf munken » tors 23. okt 2008 14:55

Hej
Det var ærgeligt, :( men hvis nu det skulle glippe, kan du lige give besked.
Jeg mangler nemlig en header til min eaton mp62 kit fra FM.
som jeg skal have monteret her til vinter.
Hilsen
Ulrik
PS. Er det ok hvis jeg kontakter dig, hvis jeg får lidt problemer med moteringen(styring af brændstof, ect)

Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Mogenz » man 10. nov 2008 19:23

Så er den monteret, Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente. Som man kan læse ovenfor, kan den bruges med kompressor men sådan har jeg ikke endnu.
Men selv med den alene synes jeg at den er blevet mere \"let på tå\" ... nærmere mere bundtræk. Ved dog ikke om det har noget at gøre med den eller den nye dual side udstødningen jeg har fået monteret eller en Kombi af begge dele.
Nogen kunne måske forklare hvad sådan en Header skulle kunne gøre i forhold til den der sad der i forvejen?
(lyder måske jeg ikke ved nogen om biler, og i som tænker dette har da så evigt ret. Næste spg vil være hvofor så købe den? Jeg tænkte at nu da jeg alligevel skulle have ny udstødning, og ny cat. da den der sad på var blevet defekt, så kunne jeg jo så flere fluer med et smæk og så skifte hele vejen igennem)
Nu lige et bonus spg. : Det cold air intake kit der kan fåes til NB´eren, er det \"bare\" som den normale lukkede luftfilter kasse (bare siddende et andet sted) ?
Eller virker den ligesom De KN filtre man kan få? Altså øger luftgennemstrømningen?
grunden til dette er at jeg ikke ønsker mere lyd og det lader til at det Cold Air Intake har en kasse på der på sin vis begrænser lyden (men måske er man heldig at det giver en lille effekt forøgelse lig med den man ser hos de ellers så berygtede KN-kits?)
some one enlighten me :D
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Indlægaf And » man 10. nov 2008 20:15

Mogenz skrev:Så er den monteret, Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente. Som man kan læse ovenfor, kan den bruges med kompressor men sådan har jeg ikke endnu.
Men selv med den alene synes jeg at den er blevet mere "let på tå" ... nærmere mere bundtræk. Ved dog ikke om det har noget at gøre med den eller den nye dual side udstødningen jeg har fået monteret eller en Kombi af begge dele.
Nogen kunne måske forklare hvad sådan en Header skulle kunne gøre i forhold til den der sad der i forvejen?
(lyder måske jeg ikke ved nogen om biler, og i som tænker dette har da så evigt ret. Næste spg vil være hvofor så købe den? Jeg tænkte at nu da jeg alligevel skulle have ny udstødning, og ny cat. da den der sad på var blevet defekt, så kunne jeg jo så flere fluer med et smæk og så skifte hele vejen igennem)
Nu lige et bonus spg. : Det cold air intake kit der kan fåes til NB´eren, er det "bare" som den normale lukkede luftfilter kasse (bare siddende et andet sted) ?
Eller virker den ligesom De KN filtre man kan få? Altså øger luftgennemstrømningen?
grunden til dette er at jeg ikke ønsker mere lyd og det lader til at det Cold Air Intake har en kasse på der på sin vis begrænser lyden (men måske er man heldig at det giver en lille effekt forøgelse lig med den man ser hos de ellers så berygtede KN-kits?)
some one enlighten me :D

Mogenz - det skulle vel ikke være dig der var hos Andreas i dag? Nåede du den sene frokost :)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Mogenz » man 10. nov 2008 20:37

Jo det var mig :D
jeg nuppede 2 franske og en ½ liter cola :D jeg kunne ikke nå til gentofte, inden 13.30 hvor den lukker i DONG.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Tilbage til Køb, salg og bytte