Prøver lige at komme med mine tanker.
Selvfølgelig kan du gøre som du foreslår Hasse, men jeg tror ikke det er noget værd.
DCU'en forventer et input, fra O2 sensoren, på sin INDGANG. Da det netop er en indgang, vil den være spændingsløs, og du måler 0V, med afbrudt sensor. Da ECU'en ikke kan regulere, så der kommer 0,5V fra sensor. Vil den gå over til nødprogrammet.
Når du vil måle med sensoren forbundet til ECU, og ved forskellige rpm., så vil du en \"kurve\" som viser at O2 sensoren førsøger at holde de 0,5V. Det kan hele systemet så ikke nå at regulere ind, da der er en vis træghed i hele regulerings sløjfen. Dette bliver så yderligere forstærket af en gammel 1 wires narrowband O2 sensor, og langsom ECU.
Du vil kunne måle så godt som alle værdier mellem 0 og 1V. For når du træder på speederen så forsøger systemet jo at regulerer sig til stoch på 0,5V (vist nok egentlig 0,55V).
Jeg kan da bidrage med en kurve fra min sensor, som det ser ud når man kører i tomgang gasser bilen op. Acceleration og speeder slip (motorbrems), sender signalet helt til max og min. under en rigtig kørsel.

Y-aksen er AFR, Så det er noget med at 14,7 (stoich), svarer til de 0,55V. Havde dette billede liggende fra tidligere, men kan gå i programmet (LC-1 softwaren) og ændre det til volt. (hvis jeg gad starte den bærbare op, og læse logfilen ind)
Håber det kan hjælpe dig lidt. Også selv om jeg påstår at det som du vil, kan du ikke bruge til noget. Ellers må du forsøge at overbevise mig om det modsatte.