Skift af olie inden længere tids opbevaring er i min verden altid godt. I teorien(!) kan det skade med \"brugt\" olie, der kan forekomme kondens i olien, og helt sikkert syre der virker korroderende. Til foråret havde du nok alligevel skiftet olien og den tager ikke skade af at befinde sig i motoren vinteren over.
Brændstoftanken fyldes HELT op for at undgå korrosion.
Vask og polering er også godt, det forhindrer at skidt og nedfald kan sætte sig fast på bilens flader. Derudover opdages lettere hvis der er noget ved overfladerne der halter lidt og måske bør have lidt opmærksomhed.
Bilen kan evt stilles på bukke så hjulene hænger frit, men jeg ville nok nøjes med at pumpe lidt ekstra luft i dækkene. Se ved bilforhandlerne der står bilerne jo også længe nogle gange uden at dækkene bliver skæve af det??
Ruderne bør stå på klem så der kan cirkuklere luft igennem kabinen.
Jeg har selv min bil stående i garagen hvor jeg også har en affugter der sørger for at fugtigheden aldrig kommer over 55 - 60% - Meeen jeg lufter den nok i det gode vejr i løbet af vinteren
Efter råd fra Andreas Fast giver jeg min kaleche en kærlig behandling for at den holder længe. Syninger og gummilister får en god gang flydende silicone og de plane yderflader giver jeg en omgang Autogloss \"vinyl-gejl\".
For anden inspiration se evt. denne tråd:
http://www.cuoresportivo.dk/index.php?n ... ic&t=12173
Bemærk referencen til de to typer obevaringsposer: Carcoon og Permabag
Mvh.