Nååå, jeg har fået bilen tilbage idag, og det kom til at koste mig 2600,- og på grund af jeres indspark på dette forum... TAK.
For at gøre en rigtig lang historie kort.
Mazda i Birkerød

havde jo prøvet at skifte hele 2 ombytter generatorer og ladelampen lyste stadigvæk og de havde konstateret at ECU var brændt af og ville have mig til vælge en ny til 28K plus moms, det ville jeg ikke og bad dem kontakte Andreas med henblik for at skaffe en brugt. Det var d. 24 feb. Sagen var bare den at Andreas ikke havde den helt korrekte til min bil og ville søge i europa.
Min tålmodighed var løbet ud i tirsdags og bad dem at sikre at ECU faktisk var defekt, det som I havde skrevet, hvis ECU'en er brændt af ved en defekt generator, så kan bilen sku ikke starte - dvs. prøv lige at sætte den gl. generator på igen og start bil - sagde jeg (ikke bilkyndig) ts tsk
De ringede tilbage efter en time, og sagde - Ups... den ville godt starte..!!!!! nåå, så kan det nok ikke være ECU'en som er defekt.
De ringede straks til Andreas og fik en brugt sendt over og monterede den i Onsdags og vupti, bilen starter og kører fint igen.
SÃ¥ konklusionen:
- 2 generatorer som de havde modtaget fungerede ikke, ellers var ikke den rigtige model eller monteret forkert, mærkeligt.!
- Jeg kunne have endt med en KÆMPE regning hvis jeg bare havde ok til en ny ECU som der ikke endnu fejlede noget.
- Jeg sidder med en skidt fornemmelse af dårlig rådgivning pga. inkompetence fra mekanikerne hos Mazda - som bør være eksperter og et autoriseret værksted. hvorfor vælger man ellers et Aut. værksted?
- Jeg vil aldrig sende min bil til Mazda igen, det har jeg lært - brug eksperter selv ved små og banale ting.
- Sidst og ikke mindst - dejligt at have dette forum til at vende problemer og udfordringer med.
Beklager, jeg prøvede at gøre det kort.
Tak