Ladelampe lyser - erfaringer

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Ladelampe lyser - erfaringer

Indlægaf Michael Olsson » man 23. feb 2009 22:36

hejsa, nu har min NB1.8 fra 2000 været på Mazda værkstedet i næsten 3 dage. :cry: min ladelampe begyndte at lyse midt på motorvejen så jeg kørte fordi mazda. de har skiftet generator og batteri uden held.
Har nogle af jer erfaringer med lade problemer på NB'en? jeg er sku begyndt at savne den, og vil gerne have den igen.
2000 - 1.8 Brilliant Sort
Brugeravatar
Michael Olsson

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Viggoman » man 23. feb 2009 23:34

Der er en tråd her du måske kan hente lidt inspiration fra: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=298563&highlight=alternator.

Elektriske problemer kan være et mangehovedet uhyre. Hvis dit Mazda værksted ikke kan fikse det hurtigt vil jeg anbefale at få bilen til god auto elektriker
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf hasse » tirs 24. feb 2009 08:14

Michael:
Få hentet den vogn og få pengene tilbage...hvis du har betalt.

Har selv været ude for, at et Mazda værksted burde kalde sig værested.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Bent » tirs 24. feb 2009 09:32

Som Hasee sir': bilen skal ud fra værestedet, det er dyrt at parkere der !!
Det burde være simpelt: Når laderelæet slår til vil der være mellen 13,5 og 14 volt over batteriet.
Mulige fejl:
1)Værestedet kan have monteret en ny, men defekt generator.
2)Næsten den rigtige generator.
3)Sat een ledning forkert.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Michael Olsson » ons 25. feb 2009 07:43

Tak for godt input, og ganske rigtigt, skulle nok fået den transporteret til Andres for starten af. men hvor svært kan det være tænkte jeg. :( For sagen har desværre taget en lille tvist, som gør tingene meget mere kompliceret. De ringede til mig i går morges, de har fundet ud af at ECU er brændt af.. tsk tsk den skal skiftes, det var nu noget af et chok.
Bedt dem kontakte Andreas for at skaffe en brugt og hører så at en \"forkert\" generator kan brænde ECU af, så lige nu kan jeg ikke engang tage bilen hjem, for hvem sidder med udgiften til en ny ECU? jeg ser desværre allerede nu en sag med påstand mod påstand, for det er helt sikkert ikke værkstedet eller generatoren's skyld at ECU er brændt af. :evil: og det vil sætte mig adskillige 1000 kr. tilbage.
Satans
Brugeravatar
Michael Olsson

Indlægaf altid6 » ons 25. feb 2009 08:39

Hvis det er tilfældet at din ECU er brændt af, så er det måske være at overveje en anden type af ECU, nu da den skal skiftes alligevel. Hvad med en megasquirt eller wolf3D. Adreas har god kontakt til ham som importere Wolf3D motorstyrring her i landet. Surt at høre at du har fået de problemer med bilen og mega surt at Mazda værkstedet ikke kan finde ud af at lave det ordentligt.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Bent » ons 25. feb 2009 09:45

Nu skal den for alvor ud fra det værksted.
Imorgen ringer de og si'r : ledningsnet er brændt, og det har smeltet karosseriet, og brændt værkstedet ned!!!
Nu ville det være rart at vide hvilket værksted?
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Viggoman » ons 25. feb 2009 10:36

Skulle en afbrændt ECU være årsag til problemerne med din ladelampe.....:?:

Det lyder mere som om ECU'en er brændt af i hænderne på Mazda værkstedet. Kontakt FDM hvis du er medlem der, den her sag kan da godt udvikle sig til noget grimt.

Og lad os få navnet på det værksted :evil:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Kuksi » ons 25. feb 2009 17:54

DE SKAL IKKE HA' EN KRONE :!:

De har bare at aflevere bilen tilbage til dig i den stand de fik den i.
Det vil sige i KØRENDE stand, med en lysende ladelampe. De har allerede haft deres chance for at løse problemet. ECU'en har intet med en lysende ladelampe at gøre. Så hvordan de end har fucked den op, må være deres problem.
Manglede bilen virklig strøm på batteriet? Det kunne måske bare være lidt afledning/fugt der har fået ladelampen til at lyse (var det svagt?).
Over til Andreas med den, eller få hjælp af en anden dygtig/troværdig mekaniker. Sådan en historie kan virkelig få mig op og køre.
Ja lad os lige få navnet på værkstedet frem. Om ikke andet så hvis de ikke makker ret NU.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Så kører bilen igen - sikken en farce

Indlægaf Michael Olsson » fre 6. mar 2009 10:40

Nååå, jeg har fået bilen tilbage idag, og det kom til at koste mig 2600,- og på grund af jeres indspark på dette forum... TAK.
For at gøre en rigtig lang historie kort.
Mazda i Birkerød :!: havde jo prøvet at skifte hele 2 ombytter generatorer og ladelampen lyste stadigvæk og de havde konstateret at ECU var brændt af og ville have mig til vælge en ny til 28K plus moms, det ville jeg ikke og bad dem kontakte Andreas med henblik for at skaffe en brugt. Det var d. 24 feb. Sagen var bare den at Andreas ikke havde den helt korrekte til min bil og ville søge i europa.
Min tålmodighed var løbet ud i tirsdags og bad dem at sikre at ECU faktisk var defekt, det som I havde skrevet, hvis ECU'en er brændt af ved en defekt generator, så kan bilen sku ikke starte - dvs. prøv lige at sætte den gl. generator på igen og start bil - sagde jeg (ikke bilkyndig) ts tsk
De ringede tilbage efter en time, og sagde - Ups... den ville godt starte..!!!!! nåå, så kan det nok ikke være ECU'en som er defekt.
De ringede straks til Andreas og fik en brugt sendt over og monterede den i Onsdags og vupti, bilen starter og kører fint igen.
SÃ¥ konklusionen:
- 2 generatorer som de havde modtaget fungerede ikke, ellers var ikke den rigtige model eller monteret forkert, mærkeligt.!
- Jeg kunne have endt med en KÆMPE regning hvis jeg bare havde ok til en ny ECU som der ikke endnu fejlede noget.
- Jeg sidder med en skidt fornemmelse af dårlig rådgivning pga. inkompetence fra mekanikerne hos Mazda - som bør være eksperter og et autoriseret værksted. hvorfor vælger man ellers et Aut. værksted?
- Jeg vil aldrig sende min bil til Mazda igen, det har jeg lært - brug eksperter selv ved små og banale ting.
- Sidst og ikke mindst - dejligt at have dette forum til at vende problemer og udfordringer med.

Beklager, jeg prøvede at gøre det kort.
Tak
Brugeravatar
Michael Olsson

Indlægaf hasse » fre 6. mar 2009 11:21

Ja så mangler vi bare lidt forår....før efteråret sætter ind!!!

Ang. dine oplevelser med MAZDA-værkstedet.
Jeg synes faktisk, at du - for mange andres skyld - skal informere Mazda DK om dine oplevelser.

Det er jo ikke os alle sammen her på sitet, der er DIY folk.

Det gjorde jeg ihvertfald, da jeg havde \"problemer\" med et Mazda-værksted.
Og - tror jeg - det havde effekt.

PS.
Og jeg kan egentlig godt forestille mig, at du får en check.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Webmaster » fre 6. mar 2009 11:26

Dejligt at dette forum kan hjælpe med en sag som denne hvilket jo lige præcis er et af formålene med at drive Five-speed.dk

Jeg havde selv en oplevelse i samme stil med min BMW Mini. Da jeg købte den brugt (privat) havde den fejl at når man slukkede lyset åbnede bagklappen. BMW ville skifte relæer og andet godt for knap 25K. Efter gennemlæsning af det engelske miniforum fandt jeg ud af at årgangen havde en fejl på sealingen til håndtaget på bagklappen hvor der kom fugt ind. Jeg sealede den indvendigt med en akvariumfuge, og gav den noget Prunto... Vupti... så virkede alt igen.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf AS DK » fre 6. mar 2009 18:50

Ja de kære værksteder.
Jeg var på en af mine andre biler ude for at det autoriserede værksted satte for små bremseskiver på foran. Det blev heldigvis opdaget af en vaks synsmand 1½ år senere, men da jeg klagede til værkstedet fandt de bare regningen frem, hvoraf det fremgik at de havde faktureret de korrekte skiver. Og så kun de forøvrigt ikke tage sig af hvilke bremser der nu sad på bilen (underforstået at jeg selv havde byttet dem om med noget ukurant bras)
Nu servicerer den lokale Automester den bil
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Tilbage til Diskussion