Hvad skal I lave i Pinsen???

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

Indlægaf Freestyler » tors 19. maj 2005 19:11

Webmaster skrev:Den har dog lidt problem med at gå i tomgang (den falder til under 900 grader). Det skal jeg lige have kigget lidt på...

Hvor varm er den så når du giver den gas..? :o

Hehe.. :wink:
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler

Indlægaf Webmaster » tors 19. maj 2005 21:11

He he :oops: :oops: Var nok lidt træt da jeg skrev indlægget.

I dag fik jeg sat kolde tændrør i, skiftet tændkablerne, stillet tændingen tilbage (7 grader) og loddet den der ledning der er forlænget ordentligt. Bilen går nu OK i tomgang når den er varm, men driller stadig lidt når den er kold. Det virker som om det tog ret mange kræfter at stille tændingen baglæns. Tror jeg vil stille den lidt frem. Eneste problem jeg har nu, er at kompressoren skraber en lille smule på motor hjelmen. Men det kan sikkert fikses på en eller anden måde.

Var ude og blæse den af for første gang..... næeeeeh et smil der lige kom frem der. Jeg tror jeg lignede noget i retning af en overglad figur fra Spitting Image. Den trækker bravt godt.. Specielt i mellemområdet. Man har slet ikke brug for at ramme omdrejningsbegrænseren på samme måde som før. Forskellen mærkes ganske stærkt ved overhaling i 3. gear (kom lige til et par gange). Bilen er sjovt nok blevet mere lydløs (og lyder mindre anstrengt), men akkompagneret af en dejlig sprød summen når kompressoren yder... Heeerligt. Imponerende hvad sådan et bolt on kit kan gøre ved bilen. Jeg glæder mig til det bliver sol og jeg får tid til at rigtigt at afprøve de små veje.
Senest rettet af Webmaster fre 20. maj 2005 06:33, rettet i alt 1 gang.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

SUK

Indlægaf Claus » fre 20. maj 2005 00:05

SUK...føj hvor jeg er misundelig.....lyder som det ultimative legetøj.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Søren » tirs 7. jun 2005 16:24

Er den glade køber af Jens' JR kompressor annonceret her på siden.. Hentede den igår, og venter med længsel til at den skal monteres. Havde aldrig troet at jeg skulle være ked af at skulle på tre dages pub-crawl i London i weekenden, men det er jeg altså lidt...

Nå, det jeg egentlig ville skrive var, at han nævnte at han havde målt et effekttab på omkring 25 Hk med tændingen stillet til 7 grader i forhold til 8 grader! For info er dette på 1,8 motoren, men måske det er værd at undersøge..
Søren
Ex. MX-5 1,8 '94
Søren

Geografisk sted: Hillerød

smiler

Indlægaf Claus » tirs 7. jun 2005 17:04

ja, hvad siger i til denne turbo..puuuha...

http://www.racingmazda.com/megamini.htm
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Webmaster » tirs 7. jun 2005 22:00

Er den glade køber af Jens' JR kompressor annonceret her på siden..
Cool!!!

Har rodet et en del med min opsætning de sidste 14 dage (skal nok skrive alle detaljerne) og har fået kynding vejledning af Ole og Christian som har stor efaring med JR kompressorerne. Havde lidt problemer med at den ikke trak jævnt og tændingsbankede lidt. Jeg blev stærkt anbefalet at anskaffe en JR high flow brændstofspumpe, hvilket jeg har gjort. Det har fjernet mange af mine justeringsproblemer (en måling af brændstofstrykket viste at den gamle pumpe (sikkert ældre end 10 år) ikke gav nok tryk ved høje omdrejninger - så jeg vil hermed lade samme råd gå videre.

En anden erfaring (også afhjulpet af Ole). Sørg for at få presset kompressoren så langt ned som muligt. Det gøres ved at at løsne alle bolte der holder kompressoren fast mens den sidder løst på motor beslaget. Pres den del nedad som er ud mod skærmen, hvorefter bolten der fastgør kompressoren på den metalskinne der går ned til servopumpen strammes. Ellers er der risiko for at kompressoren banker på indersiden af motorhjelmen og laver et par mærker (hvilket desværre skete for mig.)
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf Søren » fre 17. jun 2005 08:49

Så blev kompressoren monteret i aftes, og jeg har svært ved at få tørret smilet af igen... Den trækker super godt, og dejligt jævnt..
Jeg har indtil videre det hele stående som standard, dvs. tænding på 10 grader og den nye \"benzinregulator\" på fabriksindstillingerne. Ingen tegn på tændingsbanken eller andre uterligheder overhovedet...
I nær fremtid håber jeg at kunne få den rullet, og samtidig leget lidt med indstillingerne. Er der nogle forslag til en \"ekspert\" med rullefelt jeg kan benytte i nærheden af København???
Søren
Ex. MX-5 1,8 '94
Søren

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Webmaster » fre 17. jun 2005 09:11

Prøv K-power (Nu i Rødovre). http://www.k-power.dk/ Hasse har tidligere fået sin rullet derude.
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf tkrath » man 25. jul 2005 21:11

Kan det passe at i bare køber et færdig kit (kompressor, udstødning og benzinpumpe), smider det på bilen og så kører det?? Hvad med toppakning (og motoren som helhed), kobling, drivline, differentiale samt motorstyringen - skal der ikke foretages opgraderinger?? Foreligger der TÜV godkendelse, så bilen kan synes med kompressoren på??

Mvh/TK
tkrath

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Softtop » tirs 26. jul 2005 10:09

tkrath skrev:Kan det passe at i bare køber et færdig kit (kompressor, udstødning og benzinpumpe), smider det på bilen og så kører det?? Hvad med toppakning (og motoren som helhed), kobling, drivline, differentiale samt motorstyringen - skal der ikke foretages opgraderinger?? Foreligger der TÜV godkendelse, så bilen kan synes med kompressoren på??

Mvh/TK

I det farvestrålende katalog, ja.
I virkeligheden ikke helt.. kun få kit´s er helt ligetil, noget denne
tråd vel også er et bevis på.

Det er kun få kit´s der har tysk Tüv - og selvom at de har den
godkendelse er der nye synsregler der tilsidesætter denne.

I.flg færdselsstyrelsen betragtes al tuning med kompressor eller
turbo som en overskridelse af 20% reglen - også selvom den ikke
yder mere på synstidspunktet.

Tak for kaffe! :evil:
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf tkrath » tirs 26. jul 2005 10:54

Hvad siger de til det, hvis man til bilsyn blot tager remmen af kompressoren, sætter udstødning med kat på og så ellers kører til syn? Det er jo ikke ulovligt at montere i bilen, bare det ikke er sammensat med motoren.

Mvh/TK
tkrath

Indlægaf Softtop » tirs 26. jul 2005 12:53

tkrath skrev:Hvad siger de til det, hvis man til bilsyn blot tager remmen af kompressoren, sætter udstødning med kat på og så ellers kører til syn? Det er jo ikke ulovligt at montere i bilen, bare det ikke er sammensat med motoren.

Mvh/TK

De siger nok at det er latterligt at køre rundt med sådan en stor
aircondition i en cabriolet...

Spøg til side - aner det ikke, men teoretisk har du ret.
Har hørt en (sjov) og måske endda sandfærdig historie
om en der kørte til syn med kompressor på sin hotrod,
der var monteret med et kuglelejeremhjul istedet på
kompressoren - dette bevirkede naturligvis at kompressoren
ikke blev trukket rundt = ingen tuning. 8)
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf tkrath » tirs 26. jul 2005 13:17

Softtop skrev:Har hørt en (sjov) og måske endda sandfærdig historie
om en der kørte til syn med kompressor på sin hotrod,
der var monteret med et kuglelejeremhjul istedet på
kompressoren - dette bevirkede naturligvis at kompressoren
ikke blev trukket rundt = ingen tuning. 8)

:lol: :lol: :lol: så kan de lære det ;)

Har også hørt en lign. historie, hvor de tog remmen af. Bilsyn skrev blot i synsrapporten at kompressoren var monteret, men at den ikke måtte forbindes vha. en rem ;)

Mvh/TK
tkrath

Foregående

Tilbage til Projekt og galleri